pękają węże od wody..

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

pękają węże od wody..

Post autor: matisim » czw kwie 08, 2010 21:41

witam.
Dziś mnie golfik troche zaskoczył, przyjechałem do chaty jak zawsze ze szkoły, postawiłem go na 3minuty dosłownie, wychodze a tam dym spod maski i kałuża wody, pękł mi wąż przy nagrzewnicy. kiedyś już mi pękł wąż co wychodzi odrazu z bloku. I teraz co tu ma winę? uszkodzona uszczelka pod głowicą może mieć na to wpływ? pompa wody, termostat i nagrzewnica są nowe.... czy po zgaszeniu silnika może tak gwałtownie wzrosnąć ciśnienie że juz drugi raz pękł wąż??



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » czw kwie 08, 2010 21:46

matisim pisze:uszkodzona uszczelka pod głowicą może mieć na to wpływ
jak najbardziejale zanim zaczniesz cokolwiek grzebać musisz się upewnić na 100%,czy przed pęknięciem ubywało płynu? wylatywał gotował się?
matisim pisze:pękł mi wąż przy nagrzewnicy
może był już sparciały lub uszkodzony mechanicznie?



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw kwie 08, 2010 22:04

matisim pisze:uszkodzona uszczelka pod głowicą może mieć na to wpływ
Jak najbardziej, tak samo jak pękniętą głowica, choć Ci tego nie życzę.
matisim pisze:czy po zgaszeniu silnika może tak gwałtownie wzrosnąć ciśnienie że juz drugi raz pękł wąż??
Generalnie po zgaszeniu silnika pomimo tego że w silniku niby nie ma co podnosić temperatury, temperatura cieczy chłodzącej się przez jakiś czas podnosi. Powód? Zatrzymanie silnika powoduje zatrzymanie pompy cieczy chłodzącej i brak obiegu tej cieczy przez chłlodnicę. Czasami stosuje się pompy elektryczne pracujecie jakiś czas po zatrzymaniu silnika, gdy ten jest mocno . Np. w Audi 200 w benzynce z turbo było coś takiego.
Życzę Ci aby były to tylko stare węże, ale jak widzę masz motorek 16V a przy czterech zaworach na cylinder to głowica jest dużo słabsza niż przy dwóch, gdyż na więcej "dziur".


JaroW

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » czw kwie 08, 2010 23:25

Uszczelka pod głowicą powodowałaby wariowanie podczas jazdy a nie na postoju, wiadomo że po zgaszeniu temperatura i ciśnienie wzrośnie, zapobiegać ma temu zaworek ciśnieniowy w korku i to korkowi przyjrzałbym się na pierwszy ogień. Jak zagotujesz płyn to też wywala go korkiem a nie rozsadza przewody...


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » czw kwie 08, 2010 23:31

Korek to faktycznie dobry pomysł, ale nie sugerował bym się tym że ostatni wąż pękł na postoju. Może gdyby miał jechać z 3-4 km dalej wąż by pękł podczas jazdy.


JaroW

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » pt kwie 09, 2010 07:35

Przemo440 pisze:jak najbardziejale zanim zaczniesz cokolwiek grzebać musisz się upewnić na 100%,czy przed pęknięciem ubywało płynu? wylatywał gotował się?

nie ubywało, tylko olej bierze, tzn olej miesza sie z wodą zostając a zbiorniczku, i co jakiś czas usuwam go ręcznie... ( nie każdy moza oddać samochod do warsztatu żeby wymienili uszczlekę więc zrozumcie)
mishabest pisze:Uszczelka pod głowicą powodowałaby wariowanie podczas jazdy a nie na postoju,
a na postoju mi tak lekko pyrka i pewnie to wina uszczelki....



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pt kwie 09, 2010 08:05

matisim pisze:tzn olej miesza sie z wodą zostając a zbiorniczku, i co jakiś czas usuwam go ręcznie
to uszczelka lub głowica



Awatar użytkownika
bombel-g2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
Kontakt:

Post autor: bombel-g2 » pt kwie 09, 2010 08:28

z tego wszystkiego co piszesz - to miejmy nadzieje ze uszczelka pod głowicą a nie głowica..... - jak bedziesz demontował -to na pozostawionej uszczelce na bloku -jak uniesiesz głowice powinno być widać gdzie popuściła./


Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » pt kwie 09, 2010 13:34

a jaka temp płynu jest dopuszczalna?? boję sie żeby czasem nie była za duża i coś sie stanie...

jak jade w trasie to mam tak jak czerwona linia pokazuje a jak w mieście to jak żółta, pewnie chłodnica od klimy też przysłania tą chłodnice płynu i temp. będzie nieco wyższa tak?

fotka:
Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości