lampka oleju sie zapala

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lukasz-79-30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 08:12
Lokalizacja: białystok

lampka oleju sie zapala

Post autor: lukasz-79-30 » śr kwie 07, 2010 08:24

przy 2200 obrotach zapala się lampka od smarowania zdejmę nogę z gazu spadną obroty lampka gaśnie tak się dzieje tylko na rozgrzanym silniku , czujniki mam nowe motor ma 1.6 75 koni . ciśnienie oleju barometr pokazał 0,6 bara na wolnych obrotach .doradzcie co to może być



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr kwie 07, 2010 08:54

czyli masz za niskie , na wolnych obrotach powinno być około 1,6 do 2 bar , czyli atmosfer , a przy 2200 obrotów między 5 a 6 bar , Ty masz niecałą atmosferę , czyli za mało

[ Dodano: 07 Kwi 2010 08:54 ]
a to jest spowodowane , prawdopodobnie kończącą się pompą olejową



lukasz-79-30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 08:12
Lokalizacja: białystok

Post autor: lukasz-79-30 » czw kwie 08, 2010 10:27

zmieniłem pompę olejowa, filtr i olej wczoraj i nadal jest to samo ale za uwarzyłem ze na starym oleju zrobiłem 200 km i wyglądał jakbym na nim przejechał z 2000km (był czarny ) morze ktoś wie czy to jest normalne ? auto zachowuję się normalnie i po 10 min. jazdy to się zaczyna dziać lampka i brzęczek , co mam robić ? :blush:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw kwie 08, 2010 19:59

a jaki to masz silnik ? benzynka czy ropka



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw kwie 08, 2010 20:03

trzeba sie domyslec,jak 1.6 i w profilu mk3 to benzynka chyba.tak jest jak sie regulaminu nie czyta :bajer:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw kwie 08, 2010 20:07

a racja jest 1,6 75 koni , umknęło mi

[ Dodano: 08 Kwi 2010 20:11 ]
a skoro wymieniłeś pompę i dalej masz słabe ciśnienie , to nie chcę Cie straszyć , ale coś przepuszcza , mogą panewki , łożyskowanie wałka rozrządu i.t.p



aryan_87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 29, 2010 19:50
Lokalizacja: Poznań/Sulęcin

Post autor: aryan_87 » czw kwie 08, 2010 23:06

hmmmm jak ci pali olej po tak krótkiej trasie to wychodzi że któryś z elementów"par kinematycznych" zużył się (panewki, łożyska wału, .....) ja stawiam na panewki.

Co do ciśnienia sprawdził bym jeszcze zawór ciśnienia oleju jeżeli nie to ......to pozostaje pęknięty (lub w skali mikro) korpus



lukasz-79-30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 08:12
Lokalizacja: białystok

Post autor: lukasz-79-30 » pt kwie 09, 2010 13:14

sprawdzałem jeszcze raz ciśnienie i na zimnym pokazało 3 bar ale jak silnik pracował dalej ciśnienie spadało jak był juz nagrzany to tylko pokazywało 0,6 bar. mam olej zalany półsyntety k czy jak zmienię na mineralny czy to coś zmieni? czy wymiana panewek wystarczy czy trzeba robić szlif wału ( przy wymianie pompy zaglądałem na jedna panewkę korbowodu i wyglądała normalnie nie była przypalona, siedzą nominalne jeszcze )



aryan_87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn mar 29, 2010 19:50
Lokalizacja: Poznań/Sulęcin

Post autor: aryan_87 » wt kwie 20, 2010 20:49

Sprawdź czy w oleju nie ma opiłek,jak są to jaki kolor mają

Jeżeli ciśnienie ci spada po rozgrzaniu silnika sądzę że chodzi o oringi (pierścienie uszczelniające na wale) mogą być już wytarte zdeformowane, co może być również powodem znikania oleju.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 386 gości