Różnice w wysunięcu kół

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

malutki2001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob sie 02, 2008 12:57
Lokalizacja: warszawa

Różnice w wysunięcu kół

Post autor: malutki2001 » śr kwie 07, 2010 09:08

Witam,
mam VW golfa MK3,
ostatnio zmieniłem sprężynę na wyższą,
Po założeniu nowych felg o szerokości 7,5 cali okazało się że jedno koło ładnie się chowa w nadkolu (strona pasażera), natomiast koło od strony kierowcy wystaje poza obrys na około 1-1,5 cm.

I teraz moje pytanie, czy to może mieć coś wspólnego z tym że samochód stoi teraz wyżej o około 5 cm??
jakieś miesiąc temu wymieniałem wraz ze sprężyną i amorek, może to coś pozmieniało??

Proszę o pomoc, gdyż nie ukrywam że lekko się przestraszyłem, a na zawieszeniu to się nie bardzo orientuję.

Z góry dzięki



Awatar użytkownika
piru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 18:57
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: piru » śr kwie 07, 2010 09:11

z tego co napisałeś mamy rozumieć że przed wymianą sprężyny wszystko było oki ? i że koła się chowały jednakowo ?


z tego co napisałeś a teraz doczytałem założyłeś nowe felgi, więc trzeba sprawdzić czy ET tych nowych felg jest jednakowe :hmm: od wewnętrznej strony felgi powinieneś mieć nabite ET :hmm: :hmm:
Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 09:13 przez piru, łącznie zmieniany 1 raz.


moja bestia :grin:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=318356

http://www.vwvento-fans.com/index.php?option=com_content&task=view&id=173&Itemid=1

malutki2001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob sie 02, 2008 12:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: malutki2001 » śr kwie 07, 2010 09:17

są te same. :)
ET 35 :)

wiesz może i nie były ale jak felga była stalowa 14 cali i szerokości 5,5 to nie było za bardzo tego widać.

Mechanik przez telefon powiedział, że jeżeli samochód został dość mocno podniesiony ( a u mnie tak właśnie było, bo z gleby -60 do obecnego stanu) to że trzeba pogrzebać w zawieszeniu, albo troszku obniżyć



Awatar użytkownika
piru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 18:57
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: piru » śr kwie 07, 2010 09:21

malutki2001 pisze:są te same. :)
ET 35 :)

wiesz może i nie były ale jak felga była stalowa 14 cali i szerokości 5,5 to nie było za bardzo tego widać.

Mechanik przez telefon powiedział, że jeżeli samochód został dość mocno podniesiony ( a u mnie tak właśnie było, bo z gleby -60 do obecnego stanu) to że trzeba pogrzebać w zawieszeniu, albo troszku obniżyć

ale machanik pitoli bzdety :hmm: :hmm: :hmm:

ja na lato mam zawieche -60 ( gwint) a na zimę +40 (tył) i nie ma problemu bardziej czy mniej wysuniętych kół :hmm: :hmm: :hmm:

pewnie że w zimę śmigam na stali a latem na alusie, ale teraz mam alusy a zawieche jeszcze zimową i jest gitara


moja bestia :grin:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=318356

http://www.vwvento-fans.com/index.php?option=com_content&task=view&id=173&Itemid=1

malutki2001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob sie 02, 2008 12:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: malutki2001 » śr kwie 07, 2010 09:24

to w takim razie ki ch..j??
nie mam pojęcia co teraz z tym zrobić,

z tyłu też mam symetrycznie, za to z przodu już nie do końca, fura mi jeździ normalnie, nie ściąga ładnie się zachowuję w łukach, ale nie zmienia to faktu że coś jest nie hallo



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » śr kwie 07, 2010 09:26

malutki2001, takie jeszcze jedno pytanie bo napisałeś że wymieniłeś amora i sprężynę ... mam rozumieć że tylko jedną stronę robiłeś? bo na to wychodzi z tego co napisałeś...



malutki2001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob sie 02, 2008 12:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: malutki2001 » śr kwie 07, 2010 09:35

poolak2006 pisze:malutki2001, takie jeszcze jedno pytanie bo napisałeś że wymieniłeś amora i sprężynę ... mam rozumieć że tylko jedną stronę robiłeś? bo na to wychodzi z tego co napisałeś...

nie, bez jaj, wymieniłem wszystkie cztery amorki i sprężyny

prześwit poprzednio był jakiś 1, gora dwa cm pomiędzy kołem a błotnikiem (185/50r15) a teraz mam z 5 cm przy oponie (195/45r16)
Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 09:37 przez malutki2001, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 07, 2010 11:04

Jedx na oględziny podwozia, albo to jest efekt przeszłości powypadkowej albo masakrycznie złej regulacji geometrii (kątów) co się mogło stać przy niefachowej wymianie amortyzatora i przykręceniu go na oko do zwrotnicy. Innej opcji nie widzę


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

malutki2001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob sie 02, 2008 12:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: malutki2001 » śr kwie 07, 2010 11:10

może to będzie głupie pytanie, ale czy da się tak zamontować piastę by ją wychylić na wewnątrz??
bo mi się wydaję, że chyba raczej nie.

a samochód nie miał dzwona, był sprawdzany przy kupnie.
a geometria była robiona z dwa tygodnie temu i kąty są poprawne.

chyba będę musiał felgi ściągnąć i je dokładnie obejrzeć i pomierzyć



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 07, 2010 13:10

malutki2001 pisze:może to będzie głupie pytanie, ale czy da się tak zamontować piastę by ją wychylić na wewnątrz??
to podam ci instrukcję.
1. Kąt przykręcenia amorka do zwrotnicy robisz za malo rozwarty
2. Sworzeń wachacza wysuwasz na zewnątrz na maks na regulacji
3. wydłużasz drażek kierowniczy
Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 13:10 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » śr kwie 07, 2010 14:49

Pomiary swoją drogą zamień stronę lewą z prawą przykręć i sprawdzisz czy też będzie wystawało... (tylko nie jeździj tak bo bieżnik w złą str będzie) jeżeli mówisz i jesteś tego pewny że nie miał dzwona i geometria jest ok. A jakiś dystans nie przykleił się przypadkiem do feli :grin: ?



malutki2001
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob sie 02, 2008 12:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: malutki2001 » czw kwie 08, 2010 14:38

nic się nie przykleiło, wygląda na to, że w jakiś sposób osoba zmieniająca amorki źle przykręciła kolumnę po lewej stronie (o ile jest to możliwe), ale tak wynika z latania wokół auta z miarką. :):):):)



Awatar użytkownika
misio4you
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr kwie 07, 2010 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: misio4you » czw kwie 08, 2010 19:47

Błotniki mogą się różnić....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 377 gości