przegrzewanie się silnika mk3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

borys1966
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: wt sty 10, 2006 16:45
Lokalizacja: małopolska

Post autor: borys1966 » ndz kwie 02, 2006 21:12

ultradźwięk pisze:
Komas pisze:sprawdzalem go i dzialal mial 2 biegi
jak kolega sprawdzał ze wentyl ma dwa biegi??
wentylator ma 3 złącza konektorowe 1 zasilanie dwa pozostałe załączają odpowiednio 1 lub 2 prędkość



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » ndz kwie 02, 2006 22:04

borys1966 pisze:wentylator ma 3 złącza konektorowe 1 zasilanie dwa pozostałe załączają odpowiednio 1 lub 2 prędkość
mam jeszcze male pytanko to zlacze jest w ksztalcie piramidki(trojkata) i teraz ktory pin jest do ktorego bo jutro bym sprawdzil ale nie chce czegos spalic. Który minus a ktore plusy. I czy wystarczy z aku na krotko podlaczyc??

Przepraszam za takie dopytywanie ale nie chce nic skopcic

pozdrawiam



sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » ndz kwie 02, 2006 22:26

Nic nie spieprzysz. Na 95% laczysz ten z gory trojkata raz z jednym raz z drugim z dolu.



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » ndz kwie 02, 2006 22:55

ultradźwięk pisze:
Komas pisze:sprawdzalem go i dzialal mial 2 biegi
jak kolega sprawdzał ze wentyl ma dwa biegi??
bardzo proste

Wypinasz wtyczke od czujnika na chlodnicy, bierzesz kabel. We wtyczne masz 3 otworki. wtykasz kabelek w odpowiedni po czym zostaja ci jeszcze 2 wolne, wtykajac w jeden powninien sie obracac wolniej, wtykajac w drugi powinien zapindalac na maxa. I u mnie wlasnie zapindala na maxa a wolniej nie chce
I tu moje pytanie

WHY???

Co odpowiada ze wlaczanie sie poszczegolnych biegow? Przekaznik? termostat?



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » ndz kwie 02, 2006 23:08

sekol pisze:Nic nie spieprzysz. Na 95%
dziękuje że kolega wierzy w moje umiejętności :)
Komas pisze:I u mnie wlasnie zapindala na maxa a wolniej nie chce
mam te same podejrzenia



sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » ndz kwie 02, 2006 23:17

Komas pisze:Co odpowiada ze wlaczanie sie poszczegolnych biegow? Przekaznik? termostat?
Czujnik w chlodnicy, ten do ktorego wpinasz ta "trzyotworkowa" wtyczke. Gdy czujnik omywa plyn o temperaturze przykladowo 92 stopnie czujnik zwiera dziurke z gory trojkata z ta ktora odpowiada za wolniejsze obroty tak jak gdybys zwarl kabelkiem te dwie dziurki. Jesli temp. wzrosnie jeszcze bardziej zwiera z druga dziurka wlaczajac drugi bieg.
Jesli nie dziala ci pierwszy bieg to hmm... moze sprawdz czy kabel nie ma gdzies przerwy?



Komas
....::::VW GOLF::::....
....::::VW GOLF::::....
Posty: 525
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 01:47
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: Komas » ndz kwie 02, 2006 23:25

a co z przekaznikiem? Jak spinam na krutko to przed uruchomieniem drugiego biegu słysze załaczanie przekaznika

P.S
Jaki jest koszt wymiany takiego czujniczka na chłodnicy. U mnie znajduje sie ona mniej wiecej w polowie wysokosci chlodnicy po lewej ( od kierowcy)


[img]http://images2.fotosik.pl/231/bf2e679f88c976ca.gif[/img]

Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » ndz kwie 02, 2006 23:40

Ja za włącznik wentylatora miesiąc temu zapłaciłem 36zł jaki FPS ale działa dobrze.



sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » ndz kwie 02, 2006 23:41

nie mam pojecia o jakim przekazniku mowisz. gdy ja spinalem na krotko wentylator zalaczal sie blyskawicznie w momencie styku i na pierwszym i na drugim biegu.

koszt czujnika mysle jakies 30 ~ 60zl



Awatar użytkownika
Wardek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn wrz 26, 2005 02:48
Lokalizacja: Beskid Niski/Bieszczady

Post autor: Wardek » pn kwie 03, 2006 00:43

ultradźwięk pisze:Mam jeszcze takie pytanie, wiele osob uzywa stwierdzenia "gotowanie płynu" - czym sie to objawia? Moze smieszne pytanie ale co to tak naprawde znaczy?

Radze zafundować sobie kawkę/herbatkę... podgrzewasz zwykle w tym celu wodę w czajniku, zatem zerkaj do środka i obserwuj pilnie az sie zagotuje...

...z płynem jest podobnie.. :rotfl:

...a tak poważnie no to jak gotuje to gotuje, słychać że ci w silniku bulgocze... pozatym może ci jakoś ten płyn wywalać, no i temperatura bedzie uciekać w strone MAX... :bajer:


Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
było: Passat B5FL AWX, A6 C4 1.9TDI, Mercedes 814 6.0 D, Golf III 1.8, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Polonez, Łada, 126P, MZ, WSK..

Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » pn kwie 03, 2006 11:14

Wardek pisze:..a tak poważnie no to jak gotuje to gotuje, słychać że ci w silniku bulgocze... pozatym może ci jakoś ten płyn wywalać, no i temperatura bedzie uciekać w strone MAX...
Wiec u mnie nic na szczescie nie bulgocze ale wskazowka wedruje na 90 stopni ale wskaznik najprawdopodobniej przeklamuje 20 stopni i jest 110 i to mnie najbardziej niepokoi

Jednak dzieki za info i pozdrawiam



sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » pn kwie 03, 2006 14:39

ultradźwięk pisze:wskazowka wedruje na 90 stopni ale wskaznik najprawdopodobniej przeklamuje 20 stopni i jest 110
Czyli wskazowka jest na 90 a Ty podejzewasz, ze tak na prawde temperatura jest 110 stopni? Zmierz temperature plynu przelewajacego sie do zbiorniczka wyrownawczego i porownaj ze wskazaniami w samochodzie. Przeklamanie rzedu 20 stopni na pewno bedzie widoczne. Tez wydawalo mi sie ze przeklamuje i pomiar pokazal ze temp. plynu mam 98 stopni a w aucie pokazuje 100. Te dwa stopnie sie stracily pewnie w drodze do zbiorniczka :-)



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » pn kwie 03, 2006 14:57

sekol pisze:Czyli wskazowka jest na 90 a Ty podejzewasz, ze tak na prawde temperatura jest 110 stopni?
dokladnie tak, na dodatek na dwoch innych czujnikach tak wlasnie wskazywal 110 i co dziwne wentylator sie nie zalaczal.

a odnosnie mierzenia to mam problem bo nie mam takiego termometru :(



piecio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw lip 07, 2005 22:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: piecio » pn kwie 03, 2006 20:45

no i wymieniłem termostat.A że mam możliwość podłączenia VAG-a sprwdziłem przy jakiej temp się załancza się wentylator, no i wyszło że przy 103 stopniach.zbija do 97.więc chyba póki co dam sobie na wstrzymanie z dalszymi wymianami.zobaczymy co się będzie działo jak temp.na dworze wzrośnie do ok.30.narazie pozostaje czekac i kontrolować :)Się okarze :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 401 gości