Ubywa płynu chłodniczego ze zbiorniczka - Golf mk 3 1.9TD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Ubywa płynu chłodniczego ze zbiorniczka - Golf mk 3 1.9TD

Post autor: eldorado84 » ndz kwie 02, 2006 20:57

mam małe pytanie co może być uszkodzone jeżeli ubywa mi płynu chłodniczego ze zbiorniczka (pulsuje kontrolka od wody na zegarach). co tydzień dolewam ok 0,5litra,chłodnica, wirniki chłodnicy, przewody gumowe są zachlapane płynem, temp. silnika w normie ok 75-85stopni:otepienie:


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

W3reWolf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr lis 16, 2005 21:13
Lokalizacja: Bytów
Kontakt:

Post autor: W3reWolf » ndz kwie 02, 2006 22:06

A jak wygląda u CIebie poziom oleju? Nie podnosi się? Jeśli tak, to uszczelkę pod głowicą szlag trafił.



pomyslowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: czw sty 12, 2006 22:32
Lokalizacja: ZABKI
Kontakt:

Post autor: pomyslowy » ndz kwie 02, 2006 23:11

jeżeli nie podnosi Ci się poziom oleju to sprawdź tzw kominek - to wejście z chłodnicy do silnika. albo uszkodzona uszczelka albo pęknięty.


MK III 1.8 90KM
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/188353.html][img]http://images.spritmonitor.de/188353_5.png[/img][/url]

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn kwie 03, 2006 04:56

eldorado84 pisze:mam małe pytanie co może być uszkodzone jeżeli ubywa mi płynu chłodniczego ze zbiorniczka (pulsuje kontrolka od wody na zegarach). co tydzień dolewam ok 0,5litra,chłodnica, wirniki chłodnicy, przewody gumowe są zachlapane płynem, temp. silnika w normie ok 75-85stopni:otepienie:
nie bardzo wiem w czym problem. Skoro wszystko jest zachlapane płynem to znaczy, że gdzieś jest nieszczelność i to nie do silnika lecz na zewnątrz -Twoje szczęście. Umyj silnik , odpal i patrz gdzie ucieka płyn. Gorzej by było gdyby nie było wycieku na zewnątrz a płyn znikał.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pn kwie 03, 2006 07:48

powiem tak tydzieć temu wymieniłem przewody (które idą ze zbiorniczka) razem z opaskami zaciskowymi, dolałem płyn, poziom był na MAX, zagrzałem silnik do 82-84stobni zaczęły wirniki chłodzić chodnice (trzymał temperature) - nigdzie nie ciekło, wszystko spoko, potem zrobiłem ok 150 km przez tydzień wczorajprzekręcam kluczyk od stacyjki - zaczęła mi migać kontrolka od włynu w cłodnicy, więc odkręciłem korek i zobaczyłem że na dnie zbiorniczka zostało tylko troche wody, zaświeciłem latarkę i zobaczyłem że silnik, przewody gumowe, chłodnica z wirnikami jest zachlapana (raczej wilgotna - posmakowałem tej cieczy okazuje sie że to płyn chłodniczy), dlatego pytam sie Was gdzie tkwi problem, co może być oznaką :(


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn kwie 03, 2006 08:02

Oprócz przewodów do zbiorniczka są jeszcze inne. Prawdopodobnie któryś jest pęknięty w dość specyficzny sposób. Czasem trzyna, ale w pewnym momencie zaczyna cieknąć. Dolej płynu, i sprawdź wszystkie węże, ściskaj, wyginaj, może w ten sposób pokaże się pęknięceie



HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: HellMan » pn kwie 03, 2006 09:08

Może to trochę głupi pomysł ale bardzo skuteczny. Jeżeli masz jakiś garaż to wjedź do niego nagrzanym do 80-90 st., weź latarkę i przy zgaszonym świetle w garażu przemykaj po komprze silnika światłem z latarki. Bardzo ważne jest aby światło z latarki było jedynym światłem. Jeżeli będzie gdziekolwiek wyciek na zewnątrz to zobaczysz opary.



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » pn kwie 03, 2006 17:12

dobra dzięki za pomoc !!!

[ Dodano: Wto Kwi 25, 2006 22:01 ]
no i znów problem tan sam. Ta wcześniejsza wada została wykryta, była to chłodnica, którą mechanik mi zalepił. Wsadziłem chłodnice, podłączyłem wszystkie przewody od czujnika i gumowe. Wlałem wody (bo nie miałem płynu), nie zakręcając korkiem zbiorniczka odpaliłem, woda zaczęła iść w przewody (dolewałem więc do zbiorniczka), w zbiorniczku zaczęły pojawiać sie pęcherzyki powietrza czyli zaczą sie odpowietrzać, potem przy 92-93stopniach zaczęły 2 wiatraki chłodzić chłodnice (zagrzałem do tych 92-93 ok 4 razy żeby go konkretnie odpowietrzyć). W czasie tego czekania na temo. 92-93stopnie, pilnując ilość wody w zbiorniczku zauwarzyłem takie coś że dolałem wody do zbiorniczka na MAX, wszystko było OK, stan był równy (nie ubywało) ale kiedy zrobiłem przegazówkę na jakieś 3-4 tys. obrotów a potem obroty wróciły na początkowe obroty czyli ok 850obr. to w pewnym momencie wywaliło wode ze zbiorniczka potem poszło na MIN w zbiorniczku (bo tą wode wywaliło) więc musiałem znów dolać wode. Czyli przy każdej przegazówce wywala wode w ilości ok 0,33 (poj. orężadówki). Ale kij machnołem ręką, zostawiłęm to.
Potem pojechałem na Śląsk na wesele kiedy zrobiłem ok 520km. nów zaczęła mi mrugać kontrolka od wody, więc zjechałem za bok, otworzyłem mache a tam suchy silnik, dopowiem jeszcze że jadą trzymała sie non stop temp. 70-75stopni. Dolałem wody i w droge. zrobiłem kolejne 450km i nic - kontrolka sie nie świeci, ale nie wiem czy ubyło coś ogólnie w zbiorniczku bo nie zaglądałem (nie chce sie ze złości pochlastać kiedy zobaczy że było MAX a teraz może być np prawie MIN). I takie mam pytanie czy możliwe że robiąc tyle km czyli ok 520km a potem dolewając wode ok 0,33litra, jest coś nie tak, czy woda przy takiej temp. 70-75 paruje i dlatego po tylu km musze dolewać wode, przypominam że na biegu jałowym czyli ok 850obr. (silnika bez przegazówek), przy odkręconym korku od zbiorniczka - woda nie góruje


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 269 gości