Bije kierownica - nie wiem co jest przyczyną

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Bije kierownica - nie wiem co jest przyczyną

Post autor: Xabingo » pn kwie 05, 2010 16:27

Witam!
Kierownica zaczęła mi bić jakiś czas temu na stalówkach, więc nadeszła wiosna i zmieniłem na alusy i nadal biło, więc wyważyłem wszystkie koła i nabiłem powietrza tyle ile trzeba i nadal kierownica lekko bije, mniej niż przedtem ale jednak. Przed wyważeniem biło bardzo mocno przy 100km/h a teraz mniej przy 100km/h i powyżej też bije.

Już nie wiem co może być przyczyną. Dodam jeszcze, że opony są nowe i ściąga samochód do środka jezdni. W zimie prawym kołem uderzyłem w krawężnik.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » pn kwie 05, 2010 16:33

ustaw zbieżność



Awatar użytkownika
janek1350
VW MANIAK
VW MANIAK
Posty: 459
Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Post autor: janek1350 » pn kwie 05, 2010 16:33

jedz gdzies na ustawienie zbieznosci kół i sprawdzenia zawieszenia moze masz luzy na koncówkach drązków albo stabilizator ma juz luzy



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pn kwie 05, 2010 16:35

Zbieżność raczej bym wykluczał, raczej jest dobrze. Dodam, że wymieniałem tarcze hamulcowe na nowe z firmy QAP.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
Młody90
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: wt lip 14, 2009 23:05
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Młody90 » pn kwie 05, 2010 16:47

Xabingo pisze:Zbieżność raczej bym wykluczał, raczej jest dobrze
jesli tak uwazasz...



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn kwie 05, 2010 17:03

Xabingo pisze: wymieniałem tarcze hamulcowe na nowe z firmy QAP.
jeśli przed wymianą nie biło to masz odpowiedź. A podczas hamowania na pedał hamulca nie przenoszą się drgania?



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » pn kwie 05, 2010 20:40

Hmmm a co ma zbieżność do bicia kierownicy?!? Najlepiej jak kolega janek1350 napisał sprawdź sobie końcówki drążków kierowniczych a przy okazji tuleje na wahaczach. To pierwsze bankowo do wymiany, a dopiero potem jedź na zbieżność!


...

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pn kwie 05, 2010 20:51

mettenos pisze:A podczas hamowania na pedał hamulca nie przenoszą się drgania?
Nie. Hamuje normalnie.

pinstonvw, sprawdzę to w najbliższym czasie - może dam radę jutro.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

bogib184
Forum Master
Forum Master
Posty: 1441
Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: bogib184 » pn kwie 05, 2010 20:59

Zbieżność ma wiele do bicia na kierownicy: jeżeli koło jedno idzie prosto, a drugie jest lekko przekoszone to oczywiście, że będzie biło. Ja tak miałem: zero luzów na zawiasie, koła wyważone, amorki dobre a kąty miałem poprzestawiane i biło jak cholera. Zbieżność sprawdź na ścieżce i jak się okaże, że masz nie tak to ustaw i powinno być git.



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » pn kwie 05, 2010 22:21

Zbieżność kół jest odpowiedzialna tylko i wyłącznie za jazdę pojazdu na wprost. Jedyny skutek uboczny to zdzieranie opon, nic więcej. Jeszcze nigdy się nie spotkałem z faktem żeby drgania kierownicy były spowodowane zbieżnością :goof: Bicie może być spowodowane siłami przenoszonymi na koło kierownicy, tzn. siłami odśrodkowymi. Mogą je wywołać źle wyważone obręcze kół, bicie tarcz hamulcowych (uszkodzenie lub zużycie), zużyte końcówki drążków kierowniczych, a także niejednakowa siła dokręcania śrub kół jezdnych.


...

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn kwie 05, 2010 22:25

bogib184 pisze:Zbieżność ma wiele do bicia na kierownicy: jeżeli koło jedno idzie prosto, a drugie jest lekko przekoszone to oczywiście, że będzie biło. Ja tak miałem: zero luzów na zawiasie, koła wyważone, amorki dobre a kąty miałem poprzestawiane i biło jak cholera. Zbieżność sprawdź na ścieżce i jak się okaże, że masz nie tak to ustaw i powinno być git.
mało prawdopodobne, prędzej stawiałbym na uszkodzony przegub



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pn kwie 05, 2010 22:42

bogib184 pisze:Zbieżność ma wiele do bicia na kierownicy: jeżeli koło jedno idzie prosto, a drugie jest lekko przekoszone to oczywiście, że będzie biło. Ja tak miałem: zero luzów na zawiasie, koła wyważone, amorki dobre a kąty miałem poprzestawiane i biło jak cholera. Zbieżność sprawdź na ścieżce i jak się okaże, że masz nie tak to ustaw i powinno być git.
Zdradź wszystkim jakim cudem jedno koło może iść prosto, a drugie być przenoszone (lekko) na przedniej osi i do tego w Golfie. Jak byś pisał o np. o przedniej osi wózka widłowego ze stałą przednią osią i tyną kierowaną to bym się nie odezwał. Zbieżność całkowita w układzie kierowniczym jest uśredniona sumą zbieżności dwóch kół. wszystko w temacie.
Wg mnie bicie od niewyważonych kół, lub źle wyważonych, krzywe felgi, opony ew. coś z tymi tarczami

[ Dodano: 05 Kwi 2010 22:44 ]
pinstonvw, 100% masz dużo racji


JaroW

juniorlars
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw sty 28, 2010 00:15
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: juniorlars » ndz kwie 11, 2010 22:39

przeguby wewnętrzne do wymiany i po problemie



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn kwie 12, 2010 22:52

juniorlars pisze:przeguby wewnętrzne do wymiany i po problemie
biłoby znacznie podczas przyśpieszania tzn. tzw. ciągu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 192 gości