Passat B3 - poratujcie krewniaka - diagnza kompa w AAM w B3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Passat B3 - poratujcie krewniaka - diagnza kompa w AAM w B3

Post autor: czyś » pt mar 31, 2006 16:30

Witam. Zamierzam nabyć tester diagnostyczny aby móc podłączyć się pod kompa.
Chodzi co prawda o passata, nie golfa, ale może ktoś będzie wiedział.

VW Passat, 1.8 benzyna, silnik AAM, produkcja 1991, wtrysk jednopunktowy (czyli chyba mono motronic - bosch, jednopunkt, już bez regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia zapłonu, zapłonem steruje komputer wtryskowy). VIN: WVWZZZ31ZMB348349.

Kwestia pierwsza: gdzie szukać złącza diagnostycznego? W okolicach popielniczki nie ma nic . Jakie jest złącze? OBD1 czy OBD2? Wg książki do Golfa Mk3 potrzebny jest do AAM tester VAG 1551. Możliwe, aby to były 2 kostki po 2 piny pod mieszkiem i gumą lewarka zmiany biegów (OBD1), muszę je jeszcze raz obejrzeć, bo wiem że są ale nie pamiętam jak wyglądają dokładnie?

Kwestia druga: jaki tester kupić do tego auta, tak, żeby móc zrobić diagnozę również późniejszych modeli VW, do np. 2002 r. np. z www.viaken.pl (np. po dokupieniu drugiego kabla)
Wiem, że na ten na maxie działa też pod DOS z polskim softem p. Kruka i obsługuje auta do 2002 r., opto tylko z VAGiem pod windą, ale podejdzie też do modeli późniejszych.

I o co chodzi z tymi liniami K i L ????



Awatar użytkownika
metju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: czw mar 24, 2005 10:49
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: metju » pt mar 31, 2006 18:52

Tak, będzie to złącze OBD1, pod osłoną dzwigni zmiany biegów. Układ na max232 pracuje również pod DOSem, podobno jest z nim mniej problemów niż z układem na optoreceptorach. U ciebie potrzebne są obie linie diagnostyczne (do przesyłania danych) K i L, w nowszych układach OBD2 tylko K.
Polecam stronę http://obd2.pl/obd2/ , sprzedają również interfejsy. Najpierw odwiedź tam forum i zobacz, czy napewno twój silnik da się zdiagnozować, była ostatnio dyskusja o starszych Passatach i jakichś problemach.

Schemat twojego gniazda zapożyczony właśnie z tej strony:


ex BvLin3K
Obrazek

Awatar użytkownika
BeBe_1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:54
Lokalizacja: Biała Podl.

Post autor: BeBe_1 » pt mar 31, 2006 19:06

W tym silniku tylko kody migowe.

[ Dodano: Pią Mar 31, 2006 19:11 ]
Co to optoreceptory?



Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » pt mar 31, 2006 19:13

Nie optoreceptory tylko transoptory.



Awatar użytkownika
metju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: czw mar 24, 2005 10:49
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: metju » pt mar 31, 2006 22:39

Przepraszam, faktycznie źle napisałem. Optoreceptory to chyba w roślinkach jakieś takie ustrojstwa.


ex BvLin3K
Obrazek

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » sob kwie 01, 2006 17:01

Serdeczne dzięki Metju, poszperam na www.opd2.pl
a w roślinkach to chyba fotoreceptory:) a nie opto...:) :pub:



Awatar użytkownika
metju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: czw mar 24, 2005 10:49
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: metju » ndz kwie 02, 2006 00:25

Nie ma za co:) Coś mi się nieźle pomyliło :) O czym ja myślałem to sam nie wiem :)


ex BvLin3K
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości