Pilnie proszę o pomoc. Silnik grzeje się,termostat czy pompa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

misxess
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 14, 2009 17:23
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Pilnie proszę o pomoc. Silnik grzeje się,termostat czy pompa

Post autor: misxess » czw kwie 01, 2010 20:41

Witam. Mam golfa mk 2 1.3 na gazniku z roku 1989. Nurtuje mnie klika spraw związanych z grzaniem się silnika. Spróbuję opisać to jak najlepiej. Szukałem podobnego przypadku za pomocą opcji "szukaj" no ale niestety nic nie znazłem

Otóż wracając z pracy wskazówka temperatury dochodzi do 3/4 zakresu. Wystarczy ok 15 min. aby doszła do takiego stanu. Wentylator się nie załącza i po chwili zapala się kontrolka oleju wraz z brzęczykiem.Zatrzymuję się, sprawdzam stan oleju i jest w normie; płyn chłodniczy też ale dzisiaj sprawdzając węże, które ida do chłodnicy to górny jest gorący a dolny jest zimny ( wskazówka temp jest na 3/4 skali). Sprawdziłem też temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym i wyszło, że płyn ma 45 stopni C. I teraz moje pytanie jest takie:

1. Czy może to być spowodowane uszkodzonym termostatem?
2. Czy jak termostat jest uszkodzony i temperautra podskoczy ponad normę to może się zapalić kontrolka od smarowania wraz z buzerem co wynika z przegrzania silnika?

Zaznaczam, że wszystkie oleje i płyny nie są aż tak wyeksploatowane i inne rzeczy z tym związane. Zrobiłem nim ok 4 tys. km a dzieje mi się tak od ok miesiąca przy czym zaraz po kupnie takie coś nie miało miejsca. Olej w silniku mam Castrola 15W40, filtr oleju MANN o termostat Vernet.

Bardzo proszę o porady i co mogę poczynić żeby to naprawić. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 22:14 przez misxess, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw kwie 01, 2010 21:06

Jeśli termostat się nie otwiera do końca to może nastąpić przegrzanie silnika i tym samym oleju- robi się za rzadki spada ciśnienie i kontrolka z brzęczkiem cię o tym informuje.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

misxess
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 14, 2009 17:23
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: misxess » czw kwie 01, 2010 21:14

Czyli jak termostat się nie otwiera to rozumiem, że dolny wąz przy chłodnicy bedzie zimny a górny gorący tak?

A jeśli to termostat to jakiej firmy polecasz do tego auta?
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 21:19 przez misxess, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » czw kwie 01, 2010 21:24

misxess pisze:Czyli jak termostat się nie otwiera to rozumiem, że dolny wąz przy chłodnicy bedzie zimny a górny gorący tak?
Tak ale to nie musi być wina termostatu a na przykład uszkodzona pompa wodna.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

misxess
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob lis 14, 2009 17:23
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: misxess » sob kwie 03, 2010 19:19

A mam jeszcze takie pytanie:

-jak dolny wąż przy chłodnicy jest zimny a górny gorący to w zbiorniku wyrównaczym ciecz chłodząca ma mieć np. ok 45*C?


Miłość do MK2 nie zna granic.

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » sob kwie 03, 2010 21:18

Wentylator się nie włączy jak chłodnica jest zimna . Przy wyższych obrotach przez wężyk od chł. do zbiorniczka powinien być widoczny przepływ cieczy.Brak tego oznacza brak obiegu z powodu zapchanego wężyka,luźnego paska,uszkodzonej pompy. Termostat może się nie otwierać z powodu uszkodzonej uszczelki pod głowicą,albo po prostu się zaciął.


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz kwie 04, 2010 10:24

Pilnie proszę o pomoc.
Popraw temat na zgodny z regulaminem!!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 263 gości