nie łączy ze sterownikiem silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

nie łączy ze sterownikiem silnika

Post autor: mishabest » czw kwie 01, 2010 16:36

Witam wszystkich.

Czas jakiś temu zakupiłem sobie interfejs viaken usb kkl. Jednak pojawił się problem, widział tylko sterownik automatycznej skrzyni biegów. W viakenie powiedzieli że z silnikiem połączy się tylko fejs na rs232. Myślę sobie może i racja, ale ostatnio podpinaliśmy trójeczke kumpla sterownik silnika widział jak najbardziej. U siebie próbowałem wszelakich ustawień softu jaki znalazłem na forum no i bez rezultatu. Znalazłem też na forum że jest coś takiego jak zbiorcze gniazdo diagnozy i tam wszystkie sterowniki są wpięte. No to szukam, ale nic podobnego u siebie nie widzę (chyba że źle szukam :) ). W każdym razie chcę podpiąć się bezpośrednio w kompa i zobaczę czy się połączy. Jak coś to będę szukał przerwy w obwodzie. Jeszcze jedno pytanko, mam fabryczny centralny, ale bez komfortów, alarmów itp. czy komp też powinien go widzieć ?



Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1751
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » czw kwie 01, 2010 18:33

Masz przy gnieździe diagnostycznym 4 kabelki.
Jeden musi iść od masy, drugi od plusa, a trzeci od immobilizera, a czwarty do diagnostyki nie jest potrzebny :)
Więc niestety bezpośrednio pod kompa się nie podłączysz ...

[ Dodano: Czw Kwi 01, 2010 18:35 ]
Aha, złącze jakby co powinieneś mieć pod pokrętłami nawiewu po prawej stronie :)
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 18:33 przez Fox_00, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » czw kwie 01, 2010 18:35

hmm, u mnie immo nie ma, mam obd1, w 1 wtyczce jest + i masa a w drugiej K i L . Jakoś musi to do sterownika być wpięte, chcę pominąć mjejsca gdzie może być coś przerwane...


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
Fox_00
Forum Master
Forum Master
Posty: 1751
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 17:15
Lokalizacja: Swarzędz PZ

Post autor: Fox_00 » czw kwie 01, 2010 18:38

mishabest pisze:hmm, u mnie immo nie ma, mam obd1, w 1 wtyczce jest + i masa a w drugiej K i L . Jakoś musi to do sterownika być wpięte, chcę pominąć mjejsca gdzie może być coś przerwane...
achh jeszcze masz na obd1 :crazy:
a to teraz to już nie wiem nic :(
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 18:39 przez Fox_00, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » pt kwie 02, 2010 11:08

znalazłem na forum coś takiego

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d65 ... f4831.html

jest to zbiorcze gniazdo diagnozy, gdzie pospinane są razem wszystkie sterowniki oraz gniazdo diagnostyczne. Myślałem, że może coś się tam wypięło, wybebeszyłem skrzynkę bezpieczników, ale nic podobnego u mnie nie widzę. Czy każde vw to miało ? , po świętach spróbuję znaleść to po kablach od obd.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt kwie 02, 2010 13:10

Spróbuj na sofcie VWtool 2.0.9 ( u mnie odpalenie wersji PL kończy się błędem programu ) na innym sofcie u mnie były problemy, a na tym łączy niemal że od razu i wszystkie wskazania program pokazuje dobrze ( a nie obroty w st.C , czy stopnie C w km/h ).



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » pt kwie 02, 2010 20:22

próbowałem na vag-com 3.11 , polski vag 4.9 i vw tool tylko nie pamiętam który :) , spróbuję z tą wersją co proponujesz, może faktycznie coś zadziała.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » pt kwie 02, 2010 21:20

jesli masz diagnistyke 2x2 czyli dwie wtyczki po dwa piny jedna czarna a druga biala. to viakenem sie nie polaczysz i innymi vagami tez, chociaz zdarzaja sie wyjatki. musialbys zmienic podwojny kompartor w tym wlasnie interfejsie jest to uklad w odudowie sop-8 smd przewaznie jest lm311n i on do diagnostyki starszych aut jest za szybki na magistrale sterownika silnika. rozni sie stanami napiec i opornosciami wejsciowmy ukladow TTL. i juz przy takim polaczeniu nie zadziala. rozbierz ten inerfejs i napisz jaki masz uklad separujacy i jaki komparator.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » sob kwie 03, 2010 15:54

spoko, jak tylko wrócę do domu to zajrzę do środka i napiszę. Ale w tym co piszesz chyba jest problem, bo goście z viakena odpisali mi na problem, że ze sterownikiem silnika u mnie połączy się tylko fejs na max232 bodajże. (chociaż przy zakupie twierdzili że ten da rade..).


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości