ATN Szarpie przy 2000 - 2500 obrotów.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ranek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 18:03
Lokalizacja: Stetinum
Kontakt:

ATN Szarpie przy 2000 - 2500 obrotów.

Post autor: ranek » ndz lis 30, 2008 18:38

Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy wpis na tym forum, gdyż do tej pory ograniczałem się jedynie do jego czytania.

Zdecydowałem się opisać swój problem z MK4 1.6. 16V ATN, gdyż przeszukując forum od kilku dni i zaliczając wizyty u mechaników nie znalazłem rozwiązania.

Problem dotyczy szarpania auta, głównie gdy jedzie na 2 biegu i zaczyna osiągać 2000 obrotów, po przekroczeniu 2300-2400 obr. szarpanie ustaje i auto śmiga jak marzenie.

W Aucie wymieniłem wszystkie filtry (paliwa, oleju, powietrza, kabinowy) założony nowy rozrząd, nowy pasek klinowy, sprawdzone i wymieniona poduszka pod silnikiem, która była lekko uszkodzona. Brak błędów na VAG-u. W aucie są nowe świece. Nie wiem jedynie w jakim stanie są kable.

Objawy są takie jak opisuje to forum przy konieczności wymiany nastawnika pompy ale to dotyczy silników TDI. Nie wiem czy to może również dotyczyć benzyny.

Jeśli ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać będę wdzięczny za każda podpowiedź.

Pozdrawiam
Ranek

[ Dodano: 02 Lut 2009 11:06 ]
Problem udało się rozwiązać dlatego poruszam temat aby nakierować osoby, które miały, maja podobne problemy ze swoim autem.

Zacznijmy od podstaw, moje auto to VW Golf MK4 rocznik 02-2000, silnik 1.6 16V ATN ze skrzynią ERT i to ów skrzynia będzie tu głównym bohaterem, niestety negatywnym.

Tak jak w poście wyżej pisałem miałem problem z szarpaniem auta, na początku głównie na 2 i 3 biegu w zakresie obrotów 1900-2300, tak mniej więcej najbardziej czuło się przy 2000 obr/min.

Auto w między czasie miało wymieniony rozrząd (cały), poduszkę pod silnikiem (lewą) nowy olej i wszystkie filtry - o czym wspomniałem już wcześniej.

Podłączanie auta go VAG-a i VAS-a nie wykazywało, żadnych problemów z silnikiem, było to sprawdzane w 4 warsztatach w tym raz w ASO. Wszyscy grzebali w silniku, przekładali czujniki, podmieniali nastawnik przepustnicy, czyścili i adaptowali przepustnicę. Ja nie mam klasycznej prze pływki jak w 1.6 SR więc tego nie można było podejrzewać.

Najgorzej było w ASO, grzebali tydzień i kompletnie nie wiedzieli o co chodzi, nawet gdy auto zaczęło już wydawać odgłosy buczenia ze skrzyni biegów, nie zorientowali się w czym problem, po odebraniu auta od nich sam, już czułem że to skrzynia biegów. Oni upierali się przy sterowniku, oczywiście nie pozwoliłem im go dotykać.

Ostatecznie gdy auto już szarpało na każdym biegu (ale tylko przy tych 2000 obr) na jedynce mulasto ruszało, na wstecznym nie jechało i skrzynia wyła pojechałem do serwisu Pana Bogdana Ciesielskiego w Szczecinie. Tam wyrok był natychmiastowy, skrzynia szmelc. Dziura w obudowie, brak oleju i szarpie nią tak, że strach pod auto wejść.

Dodam, że silnik został ponownie sprawdzony i wszystko było bez zarzutu bark błędów w sterowniku, wydech również przejrzany, brak problemów z drożnością, kata w porządku.

Czyli szarpanie ewidentnie powodowała skrzynia biegów a dokładnie urwany, osławiony już złą sława cholerny nit, który się urwał i zmasakrował skrzynię w środku, aby ostatecznie zrobić dziurę w obudowie i pozbawić skrzynię oleju.

Poszukiwana skrzyni.
Nie tak łatwo znaleźć skrzynię godną wydania kasy. Jest trochę ofert za 1100-1500 zł, ale bez gwarancji tak naprawdę. Są też skrzynie na ebay.de za 799 EUR + 75 EUR przesyłka, ale jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że te skrzynie sprzedają nasi rodacy :) - Jak mawiał klasyk: Nasi tu byli :P

Po wielu poszukiwaniach zaufałem firmie Auto-Rama Rembieliński z Warszawy, przeprowadziłem w wywiad w necie - w zasadzie brak złych opinii,parę dobrych, zakład dobrze wyposażony, specjalizujący się w skrzyniach do VW. Kilka rozmów telefonicznych z właścicielem firmy (straszny gadułą) i synem właściciela, tu już konkretniej, przekonały mi że można z nim spróbować.

Wysłałem im skrzynię w Pon, we wtorek o 10 telefon, że moja skrzynia już jest po sprawdzeniu i jest masakra - nie do naprawy. Zaproponowali mi ich skrzynię już zregenerowaną, wzmocnioną i po testach na symulatorze (bo taki posiadają) z długą gwarancją za 2500 zł netto - 300 za moją starą. Zdecydowałem się i skrzynia już w czwartek była u mnie. Została zalana olejem, wymieniłem dodatkowo cale kompletne sprzęgło i jak na razie SZARPANIA BRAK, jak ręką odjął. Auto płynie jak marzenie. Cisza spokój, elegancko, Koszt całej operacji z częściami, robocizną, przesyłkami to jedyne 4500 zł brutto na fakturze - boli ale mam spokój.

Aha jeszcze tylko przegląd skrzyni za miesiąc i wymiana ponownie oleju po dotarciu skrzyni.
Jedna uwaga do firmy Auto-rama nie poinformowali mnie że przesyłka jest nie opłacona i musiałem jeszcze 200 PLN zapłacić kurierowi za przesyłkę, a specjalnie telefonowałem aby podali mi ile będę musiał kurierowi zapłacić. Na szczęście Pan Ciesielski za mnie założył.

Jak ktoś ma pytania to śmiało pisać, chętnie pomogę i podam dodatkowe informacje.
Ostatnio zmieniony pn lut 02, 2009 12:22 przez ranek, łącznie zmieniany 2 razy.


Aktualnie podpisu brak

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Dopnę się do tematu, bo podobny...

Post autor: wojtas_GT » wt cze 09, 2009 15:27

Więc piszę.
Witam, mam taki sam model silnika i skrzyni. Auto mam rok z hakiem i od początku jest dziwne lekkie szarpanie na 2 i 3 biegu, raczej przy niskich obrotach, może i 2000, sprawdzę; ale wyłącznie gdy zaraz po rozruchu ruszę i jest tak tylko raz, potem nic się nie dzieje. Obroty są idealne, spalanie bardzo niskie. Poza tym jest jeszcze dziwny przydźwięk gdy na 1 biegu lekko ale szybko popuszczę sprzęgło tak do połowy, ża zaczyna łapać; dźwięk przypomina dźwięk gdy w maluchu jest wywalony zabierak lub przegub. Ten sam dźwięk jest przy redukowaniu z 5 na 4 i 4 na 3, gdy trzeba przyspieszyć, po puszczeniu sprzęgła, czyli sprzęgnięciu. Tak wogóle jeżdżę jak anemik, bardzo szanuję swoje auta, lekko posługuję się lewarkiem, pedałami, zależy mi na spalaniu. Trzeci dziwny objaw to lekkie mrowienie pedłu sprzęgła, gdy np. jadę od jakichś 80 wzwyż narasta, polega to na tym, że po położeniu stopy na pedał i zadaniu minimalnego nacisku, ale nie rozłączeniu sprzęgła czuć lekkie wibracje (składałem to na karb łożyska sprzęgła). Biegi w czasie jazdy wchodzą dość poprawnie, nie ma wycia, po odjęciu gazu tylko na 2 jest głośniej, raczej normalka. Przeczytałem sporo na forum i nadal nie mam pewności, czy powinienem grzebać w skrzyni, bo szarpanie jest tylko czasem na zimno, zwykle raz gdy się rusza, jest niewielkie, stuk przy redukcji i "bawieniu" się sprzęgłem może być z np. przegubu wewnętrznego, wg. ETKI jest ten z krzyżakiemx3 (słyszę go z okolicy spodu auta, jakby po środku z prawej), raz udało mi się spod auta poszarpać półosią i ta prawa się jakby rusza. Mrowienie może być np. od łożyska oporowego, (?). Wymieniałem jedną poduszkę rok wstecz, przy akumulatorze, bo bardzo mi gonił lewarek zmiany przy jeżdzie, pomogło.
Rzecz w tym że nie chce mi się wywalać 4500zł na skrzynię, bo i tak sporo już wydałem, drogi jest rozrząd, now przekładnia kierownicza, opony, przeglądy etc. W razie gdyby przyczyną tego co się dzieje była skrzynia biegów, to albo pomyślałbym o sprzedaży auta :grrr: zanim się posypie na amen, bo już mam go trochę dość, a jeśli nie to chciałbym swoją skrzynię poddać oględzinom i wymianie tych nieszczęsnych nitów i innych ale niezbędnych detali, w żadnym wypadku nie wezmę ze szrotu używki za 1500zł w ciemno, a wysyłki do naprawy i inne kombinacje to zwykle pożywka dla kanciarzy i naciągaczy, czyli wchodzi w grę tylko przyjazd o własnych siłach i weryfikacja. Może właśnie coś jest z nitami, powstał luz w mech. różnicowym i stąd ten stuk, a skrzynia jeszcze żyje i ma się nieźle (tak to rozumuję). Czy jeśli jest ten luz to już przesądzone że poza nitami jest już wywalone coś więcej?? Może ktoś pomóc w tej sprawie? Acha, prośba o namiary na sensownych fachmenów w okolicy śląska (Katowice).



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt cze 09, 2009 16:08

Chłopie temat jest stary, trzeba było nowy załozyć :) sprawdź pozostałe poduszki silnika, drganie sprzęgła olej, wielu tez to ma, jeżeli vag nic nie wykazuje i nie jest to problem szarpania od układu zapłonowego (1 cewka pada od temperatury), konieczna rozbiórka skrzyni. Jak walnie mechanizm od uszkodzonych nitów to musisz mieć nową, a tak odliczą Ci za stara lub możesz ją regenrować.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » wt cze 09, 2009 16:12

Chodzi o to że już zakładałem, ale z miernym skutkiem, mało kto wie KONKRETNIE co pisać w tym temacie :hmm: a wody lepiej nie lać, bo nic to nikomu nie pomoże...



Awatar użytkownika
chrisol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: wt gru 29, 2009 15:19
Lokalizacja: Bielsko - B

Post autor: chrisol » pt kwie 02, 2010 10:39

ranek, możesz napisać ile przejechałeś km od pojawienia się szarpania do padu skrzyni ? (tak pi razy drzwi :helm: )


... do wszystkiego się można przyzwyczaić ...

ranek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 18:03
Lokalizacja: Stetinum
Kontakt:

Post autor: ranek » pt kwie 02, 2010 10:51

Auto kupiłem w listopadzie i wtedy już szarpało trochę, skrzynia mi wytrzymała do lutego, ale większość czasu auto stało w warsztatach. Zrobiłem jakie 2 tyś. km maksymalnie.


Aktualnie podpisu brak

Szati1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob mar 13, 2010 20:24
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Szati1991 » pt kwie 02, 2010 21:21

to masakra... czyli ze mam skrzynie do roboty;/ a wiesz moze ile kosztuje wymiana nitów?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 450 gości