bujne auto

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

naprawa21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn sty 18, 2010 19:32
Lokalizacja: włocławek

bujne auto

Post autor: naprawa21 » czw kwie 01, 2010 20:05

witam mam pytanko mam golfa 3 1,6 z 1997r
wymienione zostały tulejki na wahaczu
i podczas jazdy jak zaczynam wyprzedzać inne auto to się obawiam
podczas jazdy z prętkością 60 jak odbije w lewo lub w prawo to auto strasznie się bujnie na boki
nawed czuje jak zakołusze gdzieś na diurze
a niby amortyzatory są oki
prosze o podpowiedzi


naprawa21

milan_25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 19:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: milan_25 » czw kwie 01, 2010 20:07

Jeżeli pojawiło się to po wymianie tulejek to proponuję geometrię sprawdzić


Milan

naprawa21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn sty 18, 2010 19:32
Lokalizacja: włocławek

Post autor: naprawa21 » czw kwie 01, 2010 22:28

pełna geometrja była robiona konty i zbierzność


naprawa21

milan_25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sty 17, 2010 19:28
Lokalizacja: Łódź

Post autor: milan_25 » pt kwie 02, 2010 06:23

A żadnych luzów więcej nie ma w układzie zawieszenia lub kierowniczym,poduszki w mc phersonach itd,sprężyny są całe, powietrza w kołach jest dobrze.???
I czy zakład w którym robiłeś geometrię jest zaufany???


Milan

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt kwie 02, 2010 07:19

wywalone tuleje tylnej belki też mogą tak bujać autem


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt kwie 02, 2010 07:33

a niby amortyzatory są oki
na stacji nie zawsze są w stanie stwierdzić w 100% sprawnosc amortyzatorów
luzy mogą się pojawic w górnym mocowaniu kolumny McPherson-a

[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 07:34 ]
prezesik25 pisze:wywalone tuleje tylnej belki też mogą tak bujać autem
zdecydowanie masz rację prezesik25,

[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 07:37 ]
bujne auto
i zobacz co pokazuje wyszukiwarka :bajer: :bajer: :bajer:
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl
mozna inaczej sprecyzowac temat ???



naprawa21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn sty 18, 2010 19:32
Lokalizacja: włocławek

Post autor: naprawa21 » pt kwie 02, 2010 09:59

witam dziękuje za odpowiedzi
dziś pojechałem na warsztaty samochodowe aby jeszcze raz wszystko sprawdzić amorki tuleje wszystko oki
ten pan powiedział że jest problem z kołami dlatego jest taki bujny
mam alusy a opony mam 195/50 r15 i mówi że to jest wina tej bujnści
jakie powinny być felgi i opony


naprawa21

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt kwie 02, 2010 10:03

naprawa21 pisze:mam alusy a opony mam 195/50 r15
ja też mam a bardziej mi się auto buja na stalówkach 13 opona 175/70r13
naprawa21 pisze:mówi że to jest wina tej bujnści
:ass: blada
Oczywiście jeżeli chodzi o jazdę po koleinach to napewno na szerszych oponach bardziej będzie autem ściągało niż na zwykłych wąskich oponach.

Sprawdź jeszcze tuleje tylnej belki, ale już u innego mechanika.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt kwie 02, 2010 10:55

Ja mam w GTi alusy i oponki 195/50 15R i nic nie buja !!! Bujało to jak założyłem na przód zimówki 195/50 15R, w sumie to bardziej pływało i to była wina opon !!!!! ( przy *#cenzura#* kierownicą na prostej szybko w lewo i w prawo uczucie jak statek na falach ... )
Bardzo możliwe że to jest przez te NOWE opony bo ostatnio się z tym zetknąłem u siebie ( te zimówki ) i u kogoś ( opony letnie letnie ).

Jakie masz te oponki ( firma i model ) ?

Ja u siebie mam auto na gwincie i rozpórki do tego i mi nic nie buja :jezor: , a co do kolein to fakt, że koleiny trochę tam prowadzają autem na takich oponkach i z takim obniżeniem jak moje, ale muszą to być większe koleiny ( wciąga mnie do środka kolein ).

Tutaj masz dużo opinii o różnych oponach http://www.opony.com/opony_osobowe_Gene ... pinie.html
Wklep jakie ty masz i poczytaj co ludzie o nich piszą.
U siebie mam Uniroyal RainSport2 na przodzie i ludzie piszą że one "pływają" bo mają za miękki bark, ale ja nie odczułem takiego zachowania tych opon, wręcz na własnym przykładzie mogę je z czystym sumieniem polecić ( bynajmniej w rozmiarze 195/50 15R - na mokrym zachowanie prawie jak na suchym ).



naprawa21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn sty 18, 2010 19:32
Lokalizacja: włocławek

Post autor: naprawa21 » pt kwie 02, 2010 15:05

witam sprawdzałem jeszcze raz u innego mechanika w zawieszeniu jest wszystko oki na wahaczach oraz tulejki belki
nawiązując do ostatniej wypowiedzi kolegi właśnie oto chodziże jak ruszam szybko to kierownica szarpie w prawo i w lewo
i mam to samo jak na statku tak buja
opony niby letnie opis z opony contiecocontactEP 195|50 r15 82 t dot cnu4 pvb9 1901
w włocławku są same koleiny


naprawa21

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt kwie 02, 2010 17:20

Czyli masz oponki Continentale ContiEcoContact i wychodzi na to że z 19 tygodnia 2001r DOT 1901

Jakie masz ciśnienie w oponach też jest ważne. U mnie jest z przodu 2.3 i z tyłu też 2.3 ( ja mam silnik 2.0 8v 2E - żeliwniak ). Jak masz niższe to dopompuj. Powinno lekko pomóc ( leprze za duże ciśnienie w oponach niż za małe, a najlepiej takie jakie ma być ). Jeżeli to wina opon i pod pompowanie nie pomoże to już tak będziesz miał. Opony z rantem ochronnym zawsze mają sztywniejszy bark i mniej pływają, jakie by nie były.

To twoje opony. Poczytaj opinie o nich czy innym też się zdarza zauważyć że pływają.
http://www.opony.com/opony/48814_contin ... ct_ep.html



naprawa21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: pn sty 18, 2010 19:32
Lokalizacja: włocławek

Post autor: naprawa21 » pt kwie 02, 2010 19:01

dzięki za odpowiedz
jakie mam kupić opony aby auto nie pływało bo mam ładne alu i szkoda by było je zmieniać
i czy napewno opony pomogą


naprawa21

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » pt kwie 02, 2010 19:16

Wcześniej miałem opony 185/65 R14 bujało, że czapka rosła na głowie przy wyprzedzaniu. Zmieniłem na 195/50 R15 Barum Bravuris i jest gitara objawy minęły jak ręką odjął. Auto sztywno trzyma się kolein.

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt kwie 02, 2010 20:30

Niby fakt że nie pływa, ale tymi oponami to nie chciał bym po mokrym jeździć :jezor: (Barum Bravuris).
Miałem przyjemność na nich chwile zasuwać w deszczu, na suchym i podziękuję. Śliskie na deszczu jak jasna choler... , a miały one może z pół sezonu ( żeby nie było że może już były zużyte i też w Golfie Mk3 i w takim właśnie rozmiarze ).
Każda nówka opona świeżo założona na deszcz będzie śliska. Dopiero po przejechaniu jakiegoś niedużego dystansu jest ok.
Polecić mogę Kleber Hydraxer i Dynaxer na pewno i ma rant ochronny, co dodatkowo nadaje sztywności.
To samo Toyo Proxes T1-R - bardzo dobra opona. Może troszkę szybciej się zużywa przy ostrzejszej jeździe, ale za to przyczepność... :grin:
Polecić mogę Uniroyal RainSport 2 ( sam mam 2 na przodzie i zrobiłem na nich ~5000km ). Niektórzy mówią że pływają, ale u mnie nie czuć czegoś takiego w ogóle ( może ktoś mówił o tych oponkach, ale w innym rozmiarze, z wyższym profilem ).
Te opony co wymieniłem wyżej w rozmiarach 195/50 15R mogę zdecydowanie polecić !!!

Co do innych to sam nie użytkowałem na dłuższą metę, chyba że w innym aucie i innym rozmiarze: 185/65 14R i 175/70 14R i 195/65 15R, ale to inna historia, bo mówimy tu o oponach 195/50 15R
Jak by ktoś miał 1 szt Kleber Dynaxer 195/50 15R do sprzedania to biorę :food:
U mnie już dogorywają Kleber-y Hydraxer na tyle i może do wakacji dociągnę, ale już zaczynam szukać jakichś używanych w tym rozmiarze na tył bo finansowo nie wyrobie na nowe, a nie wiem czy nie kroi się uszczelka pod głowicą :crazy:

I znowu wyszedł elaborat ... :jezor:
Ostatnio zmieniony pt kwie 02, 2010 20:31 przez Gawior, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 423 gości