Auto test zegarów?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
alex1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 20:36
Lokalizacja: Wejherowo

Auto test zegarów?

Post autor: alex1919 » czw kwie 01, 2010 11:55

Mam problem ze wskznikiem temperatury plynu chlodzacego. Jak silnik jest w 100% nagrzany, to na zegarach widac tylko 70 stopni i ani stopnia wiecej.

Dowiedzialem sie, ze opcje sa 3:
-padniete zegary
-padniety czujnik temp, ale byl juz wymieniany 3 razy i nic
-uszkodzona wiazka

Nie wiem czy inwestowac w oryginalny czujnik i chcialbym najpierw sprawdzic zegary, tylko nie wiem jak. Podobno da sie przeprowadzic autotest zegratow i wtedy bedzie wiadomo czy wskazowka od temperatury wogole moze sie ruszyc dalej.
Pytanie tylko jak uruchomic ten test. Licznik jest z MFA.

A moze ktos ma lepszy pomysl jak to zdiagnozowac i naprawic?



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » czw kwie 01, 2010 12:15

alex1919 pisze:Podobno da sie przeprowadzic autotest zegratow
mkIII nie ma chyba tej opcji



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw kwie 01, 2010 12:30

alex1919, najprościej to zrobić zwarcie we wtyczce od czujnika temperatury silnika. Ona ma cztery piny, a zwarcie robisz na pinach 1 i 3. Wtedy wskazówka powinna się wychylić do oporu.

Jeśli to nie zadziała to sprawdź połączenia i oporności na tej dużej wtyczce łączącej instalację elektryczną samego silnika z resztą instalacji w komorze (duża okrągła wtyczka i gniazdo nad łączeniem silnika ze skrzynią biegów.

Link do tabeli wartości:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=962836#962836
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 12:51 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 2 razy.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw kwie 01, 2010 12:44

Wskaźnik temp to niestety tępe analogowe urządzenie. Musiałbyś podać na kablu oporność charakterystyczną dla danej temp i porównać z tym co pokazuje. Gdzieś na forum była rozpiska oporności przy temp. Jakiś opornik - dobrany do temp. zamiast czujnika i kontrola wskazania.



Awatar użytkownika
alex1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 20:36
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: alex1919 » czw kwie 01, 2010 13:05

Sprawdze z tym zwarciem, bo to mi najlatwiej zrobic :).
AFN140KM pisze:Jeśli to nie zadziała to sprawdź połączenia i oporności na tej dużej wtyczce łączącej instalację elektryczną samego silnika z resztą instalacji w komorze (duża okrągła wtyczka i gniazdo nad łączeniem silnika ze skrzynią biegów.
Czego konkretnie powinienem szukac? Chodzi mi o przwod.

A co z testem zegarow? Da sie go wogole zrobic czy to jakas bajeczka? :chytry:



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » czw kwie 01, 2010 13:33

alex1919 pisze:A co z testem zegarow? Da sie go wogole zrobic czy to jakas bajeczka?
nie ma



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 01, 2010 14:36

alex1919, sprawdź co pokazuje vag, korzysta z drugiego czujnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
alex1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 20:36
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: alex1919 » czw kwie 01, 2010 17:46

AFN140KM pisze:najprościej to zrobić zwarcie we wtyczce od czujnika temperatury silnika. Ona ma cztery piny, a zwarcie robisz na pinach 1 i 3. Wtedy wskazówka powinna się wychylić do oporu.
Zrobilem zwarcie i nic... wskazowka nawet nie drgnela :(

Zmierzylem opornosc na czujniku (goracy silnik) na pinach 1 i 3, opornosc wynosila 258 omow, wiec z tego co wyczytalem z tabelki idealnie.
Paweł Marek pisze:sprawdź co pokazuje vag, korzysta z drugiego czujnika
Niestety nie mam kableka pod reka, ale z tego co ktos wczoraj patrzyl, to temperatura silnika na VAGu byla OK.

Czy mam szukac nowych zegarow??



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw kwie 01, 2010 21:48

alex1919, Sorki za pomyłkę!!! piny 1 i 3 są do czujnika G62 sterującym ECU, a wskaźnik wykorzystuje czujnik G2 i piny 2 i 4. Tak więc zrób próbę jeszcze raz na pinach 2 i 4.
alex1919 pisze:...Czy mam szukac nowych zegarow??...
W takim razie drugi etap działań to znajdź kogoś w okolicy z zegarami na podmiankę.
Ostatnio zmieniony czw kwie 01, 2010 21:58 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
alex1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 20:36
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: alex1919 » czw kwie 01, 2010 21:52

Czy przy szukaniu zegarow musze sie kierowac czyms konkretnym? To znaczy czy musza byc identyczne (numer czesci) czy jest jakas dowolnosc w doborze, byle byly od benzyny, tak samo wyskalowane i mialy MFA?



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw kwie 01, 2010 21:59

alex1919, Przeczytaj posta wyżej.
alex1919 pisze:...musze sie kierowac czyms konkretnym?...
W przypadku samej podmiany i testu wskaźnika temperatury nie ma to znaczenia.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
alex1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 20:36
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: alex1919 » czw kwie 01, 2010 22:03

:blush: No, tak... nie doczytalem. Jutro bede testowal piny 2-4 :)



Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » czw kwie 01, 2010 22:17

Nas interesuje dokładnie przewód czerwono-żółty (pin 4) wychodzący od czujnika w kierunku okrągłej wtyczki przy silniku. Dalej idzie przez przelotkę do nadwozia i o ile pamiętam w okolicy skrzynki bezpieczników, przez kolejną złączkę do zestawu wskaźników.
Sprawdź ciągłość (opór) tego przewodu, a dodatkowo przewód brązowy (pin 2). Na nim powinna być masa z silnika.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pt kwie 02, 2010 13:25

Ja bym stawiał na czujnik temp. Sam przerabiałem ten temat w moim Mk3 GTi z silnikiem 2E z 1994r.
5 czujników miałem takich od 25-35zł ( Topran - Hans Price, Febi, itp. ) i 2 z tego były walnięte od razu ( pokazywały np. 115st.C - wymiana w sklepie od ręki ). Kupiłem w końcu porządny czujnik i pokazuje dobrze ( ja dałem za niego 65zł z upustem, a normalna cena to 85-90zł ).



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 389 gości