Ktory płyn chłodniczy HEPU czy G12 i plukanie chlodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Ktory płyn chłodniczy HEPU czy G12 i plukanie chlodnicy

Post autor: speede » wt mar 30, 2010 19:40

Witam, chce wymienic płyn chlodzacy w silniku bo mam zalany valeo zielony ale juz dosc stary. Znalazlem w dobrej cenie plyn HEPU 1,5 litra Konc. do ukł. chłodz. bezkrzemiankowy za ok 40 zl. I tu mam pytania:
1 czy ten koncentrat jest rownoznaczny co G12 i moge spokojnie go zalac?
2 chce przed wymiana wyplukac uklad czy mozna wlac jakis srodek STP do czyszczenia ukladu np. STP radaitor flush.
3. Jak dokladnie zlac caly plyn z ukladu aby zielone z czerwonym ktore mam zamiar zalac nie zmieszalo sie.

Dzieki za odpowiedz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt mar 30, 2010 19:47

speede pisze:Znalazlem w dobrej cenie plyn HEPU 1,5 litra Konc. do ukł. chłodz. bezkrzemiankowy za ok 40 zl
w ASO Skody dostanie litr koncentratu g12++ za 20zł
3. Jak dokladnie zlac caly plyn z ukladu aby zielone z czerwonym ktore mam zamiar zalac nie zmieszalo sie.
napisz jaki silnik



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » wt mar 30, 2010 19:59

w ASO Skody dostanie litr koncentratu g12++ za 20zł
Nawet za 15zł da radę i rozrabiasz z litra na dwa i pół.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » wt mar 30, 2010 23:40

Silnik 1,6 SR.
W Aso to za 25 zl jest ale plyn wiec troche drozej wyjdzie jak 1:1. Nie che rozcienczac za mocno kupujac HEPU 2 x 1,5 + 3 litry demineralizowanej za 33 zl bede mial 6L do -37 stopni.(ostatnio zima byla ostra). Z tym ze nie wiem czy jkest to ta sama norma zalecana przez VW. Tak czy siak w Aso wyjdzie drozej.Jak zlac caly plyn z ukladu, bo chce jeszcze przeplukac + STP, tak jak napisalem wyzej.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt mar 30, 2010 23:45

speede pisze:W Aso to za 25 zl jest ale plyn
to nie wiem...ja kupiłem koncentrat taki jak ten http://moto.allegro.pl/item970348715_or ... a_g12.html



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » śr mar 31, 2010 00:04

G12 z tego co wiem to tylko koncentrat jest... można go dostać praktycznie w każdym sklepie... za litr dawałem jakieś 15 zł... Jak zlać odkręcasz korek w zbiorniku wyrównawczym i zaworek i leciiiiii ...



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr mar 31, 2010 00:07

poolak2006 pisze:zaworek
zaworek pokazany na fotce w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=278777



speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » śr mar 31, 2010 00:15

wiem gdzie zaworek ale jak zlac i przeplukwac caly uklad zby zielony plyn ktory mam wylecial caly. Czy moge wlac najpierw jakis srodek np STP do chlodnic silnik popracuje troche zagrzeje sie i wtedy odkrece korek spustowy.? zleci wszsytko na wylaczonym silniku. Wleje wody demineralizowanej popracuje silnik i wyleje ponownie. A pozniej zaleje plynem np jakims G12 czerwonym Tylko czy po otwarciu termostatu i zagrzaniu silnika i jednoczesnie po wylczeniu i psuszczeniu goracej zielopnej cieczy nie uszkodze silnika?



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr mar 31, 2010 05:26

Jeżeli w tym silniku termostat jest u dołu w pompie to trzeba go wyjąć odkręcić korek zbiorniczka i zleci cały co do kropli


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » śr mar 31, 2010 14:37

Ktory to bedzie termostat bo jest Nr.4 i Nr. 6. Jesli dobrze rozumiem to bedzie ten z dolu kolo pompy. Oczwiscie jak jest w tym miejscu u mnie.(zdjecie etka). Czy wystarczy jak go wymontuje to zleci caly ply? Czy moze bez wyjmowania ale zlac na goracym, czytalem ze niektorzy tak robia.

Obrazek



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr mar 31, 2010 17:50

wg etki termostat w silniku BFQ jest w tym miejscu:

Obrazek

odkręcić korek zbiorniczka wyrównawczego
wystarczy odkręcić śruby nr 3 i pociągnąć za wąź, oring termostat wyleci a razem z nim cały płyn z bloku więc warto mieć jakieś naczynie pod silnikiem żeby po ziemi się nie polało

aby spuścić z chłodnicy trzeba zdjąć dolny wąż chłodnicy lub jeżeli ten wąż co idzie do termostatu idzie do dołu chłodnicy poprostu go popchnąć w stronę ziemi

Płyn nie wyleci z nagrzewnicy, zeby go z tamtąd wydobyć to trzeba by go wypompować


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

speede
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: wt gru 14, 2004 02:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: speede » czw kwie 01, 2010 09:36

Witam, zrobie zgodnie z opisem, zauwazylem jeszcze drobne wycieki na tm kroccu duzym co jest przykrecony do glowicy z lewej strony. Tam tez jest jakis regulator plynu chlodzenia NR 4 na rysunku. Co to moze byc? Czy w tym silniku wystepuja 2 termostaty?Musze usunac wyciek bo zauywazylem ze sie skrapla i pod spodem tego krocca tworzy sie zielona krystalizacja z plynu tego co posiadam.
Do wymiany kupilem koncentrat HEPU za 33 zl 1,5 litra 1:1 do -37 zl. Mysle ze to dobra cena. Z 2 butelek zrobie 6 litrow mieszanki HEPu + woda demineralizowana.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 152 gości