Wycieraczka tył

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krecha_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 22, 2010 14:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wycieraczka tył

Post autor: krecha_ » śr mar 31, 2010 09:56

Witam, wiem że temat był wałkowany wielokrotnie, ale mam pewne problemy z moją wycieraczką i wole sie upewnić czy idę dobrą drogą ;) Mam problem z tylna wycieraczką, mianowicie działa, ale po przetarciu szyby w jedna stronę wraca skokowo do położenia spoczynkowego. Po wciśnięciu spryskiwacza działa szybciej i płynnie- nie skacze tak jak w pierwszym położeniu włącznika. Spryskiwacz działa, ale kręci się wraz z ramieniem, więc ukręcony. Nieraz jest też problem z jej wyłączeniem- po wyłączeniu jeździ nieraz jeszcze z 5 razy zanim stanie. Zabrałem się za rozebranie tego wczoraj, rozkręciłem jak na manualu klik . Po otwarciu mechanizmu wyglądał praktycznie jak nowy, nie było takiego syfu jak w tym linku. Smaru sporo, jedyny minus to ten ukręcony spryskiwacz. Dyszę udało mi się wyjąć bez problemu, ale tego kątownika do którego wchodzi wężyk za nic nie mogę wyjąć, kręci się z dość dużym oporem, ale wyjść nie chce, a nie chce za dużej siły użyć żeby go nie połamać. Jaki macie na niego sposób? Czym to potraktować żeby zrobić możliwie jak najmniej strat? Czy taka skokowa praca wycieraczki to może być wina tylko zatartego spryskiwacza czy szukać problemu gdzieś indziej? Silniczek mam firmy SWF, nie ma do niego zestawów naprawczych z tego co czytam. Zacząłem się już nawet zastanawiać nad kupnem nówki, na allegro 215 zł za boscha wołają, w ostateczności tak zrobię, ale wołałbym to naprawić tańszym kosztem ;) . Czy silniczek Boscha podejdzie p&p za mój swf? Z góry dzięki za pomoc :pub:
Ostatnio zmieniony śr mar 31, 2010 10:05 przez krecha_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Golf4ista
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lis 21, 2007 17:14
Lokalizacja: Gorlice
Kontakt:

Post autor: Golf4ista » śr mar 31, 2010 10:29

Więc tak, jak dysza wyszla to zostala ci miedziana rurka w srodku, ja zaczalem podwazac wlasnie ten "katownik" i sie ulamal wiec nie radze tak wyciagac, ja bym to zrobil tak ze zamocuj w imadle i czyms wybij ta rurke miedziana razem z tym "katownikiem", a co do skaczacej wycieraczki mysle ze problem polega na tym ze wycieraczka swoje juz wysluzyla i guma jest sparciala bo jak piszesz ze jak psikniesz spryskiwacz to nie skacze bo ma poslizg probuj zalozyc inna wycieraczke i sprawdz jak dziala. co do tego ze jezdzi Ci po wylaczeniu to zalezy ile razy ja wlaczyles bo ona musi dosc to swojego pierwotnego polozenia.


+

krecha_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 22, 2010 14:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: krecha_ » śr mar 31, 2010 10:45

Ok, tak będę próbował dzięki :kufel: , co do skakania wycieraczki to nie ma znaczenia czy nowe czy stare pióro- niedawno zmieniałem i bez zmian, w deszczu też występuje problem przy mokrej szybie, wygląda to na problem z silniczkiem- po prostu sie zatrzymuje na chwile i rusza dalej po niecałej sekundzie. Co do wyłączania nieraz jak chce tylko raz przetrzeć szybę, czyli wlączam i wyłączam to przeważnie robi jeden cykl, ale zdarza się że nieraz nawet i 5. Zauważyłem ze ma to chyba związek z tym skokowym powrotem wycieraczki. Jeżeli się zatrzyma tuż przed swoim miejscem spoczynku robi jeszcze jeden cykl.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr mar 31, 2010 10:50

z tym zatrzymywaniem wycieraczki mam tak samo...na pewno nie jest to wina pióra, mechanizmu raczej też nie bo jak włączony spryskiwacz to wycieraczka chodzi płynnie (nawet jak nie ma płynu także nie jest to też kwestia poślizgu na szybie)...w przyszłym tygodniu spróbuję podmienić przekaźnik, może to on szwankuje.



Awatar użytkownika
Golf4ista
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lis 21, 2007 17:14
Lokalizacja: Gorlice
Kontakt:

Post autor: Golf4ista » śr mar 31, 2010 10:55

To jezeli tak to ok, ale jak rozbierzesz to wszytsko i bedziesz skladal to posmaruj wszytskie elementy ktore tam sa, pisales ze jest tam dosc dobrze posmarowane to dobrze ale posmaruj pozniej ta rurke miedziana lub to co tam zastosujesz zeby to wszytsko chodzilo plynnie. Mozesz jeszcze przed zalozeniem wycieraczki jak zalozysz ten caly silniczek wlaczyc wycieraczke i popatrzyć czy plyynie chodzi bez wycieraczki. Powodzenia:)


+

krecha_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 22, 2010 14:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: krecha_ » śr mar 31, 2010 11:01

Czytałem że są problemy z wiązką przy przejściu z dachu do klapy- lubią się tam kable przetrzeć. Wczoraj już nie dałem rady tam zajrzeć bo się ciemno zrobiło, ale dzisiaj rzucę okiem. Może problemu należy szukać też w uszkodzonej elektronice w silniczku? Zdjąłem pokrywkę i źle nie wyglądało, ale może płyn narobił tam jakiegoś spustoszenia? Na początku myślałem że problem jest w smarowaniu, po podniesieniu wycieraczki i zalaniu wd40 chodziła płynnie na tym wolniejszym biegu, ale na szybie po jakimś czasie znowu to samo. Już nie mam koncepcji :crazy: Postaram się najpierw zrobić ten spryskiwacz, jak nadal będzie skakała znaczy że nie w tym problem

[ Dodano: 01 Kwi 2010 09:12 ]
Czy silniczek swf i bosch albo valeo są zamienne? Pasują wtyczki i jak zamiast swf wrzucę np boscha to będzie wszystko działało jak należy bez przeróbek?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 315 gości