Wymiana klocków z tyłu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ciecholo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt mar 24, 2009 12:03
Lokalizacja: Warmia

Wymiana klocków z tyłu

Post autor: Ciecholo » wt mar 30, 2010 12:00

Chciałbym spróbować zrobić to sam, ale nie potrafię na rorum znaleźć, jak zrobić t okrok po kroku. Pomóżcie.



Awatar użytkownika
Chwedor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob mar 10, 2007 16:57
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Chwedor » wt mar 30, 2010 12:14

luzujesz śruby,podnosisz auto,sciągasz koło,odkręcasz zacisk,wyciągasz stare klocki i zakładasz nowe,WKRĘCASZ tłoczek do końca. A póżniej tak jak wćześniej tylko w odwrotnej kolejności.



Ciecholo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt mar 24, 2009 12:03
Lokalizacja: Warmia

Post autor: Ciecholo » wt mar 30, 2010 12:42

Znalazłem na forum taki post:

Chciałem wymienić tylne klocki hamulcowe w Golfiku mk 4. Niestety w książce „typu sam naprawiam” jest napisane żeby tłoczek wepchnąć specjalnym „popychaczem” inaczej może zostać uszkodzona samoregulacja hamulca pomocniczego.
Moje pytanie jest następujące:
Gdzie mógłbym cos takiego kupić- na Allegro są takie rzeczy ale do mk 3- ewentualnie gdzie mogę dostać jakieś schematy konstrukcyjne tego „sprzęta” żeby sobie sporządzić cos takiego.

i odpowiedź:
Tak... mnie spotkała nuczka aby z tym zaciskiem obchodzić się delikatnie nic na siłe i uszkodziłem. Teraz mam bardzo, ale to bardzo słaby hamulec ręczny. Tak jakby mam wyciągniętą linkę od ręcznego, ale to raczej nie możliwe i coś się stało z zaciskiem

I jeszcze taki post:
Wyczytalem w instrukcji by cofnac tloczki przed wlozeniem nowych klockow specjalnym urzadzeniem ktore jakos skreca ten tloczek dzieki czemu hamulec reczny dziala porawnie....

i odpowiedź:
Sprawa tak naprawdę tylko z pozoru wydaje się prosta. Tłoczki należy wciskać obracając równocześnie w prawo. Bez odpowiedniego przyrządu może okazać się to nie takie łatwe. Tym bardziej że tłoczki mogą być lekko zapieczone i nie będą tak łatwo chciały wejść.
Najlepiej podjedź z tym do jakiegoś warsztatu. Groszowa sprawa. Ja płaciłem 30 zł. i miałem to fachowo zrobione i czyste ręce.



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » wt mar 30, 2010 12:49

Ciecholo taki zestaw starczy Ci do wymiany i przednich i tylnych: http://www.allegro.pl/item962599433_zes ... 1elem.html
Albo coś takiego: http://www.allegro.pl/item964138847_prz ... owego.html

Choć wg mnie lepiej dołożyć trochę i mieć już kompletny zestaw na przyszłość :-)


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Ciecholo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt mar 24, 2009 12:03
Lokalizacja: Warmia

Post autor: Ciecholo » wt mar 30, 2010 13:08

Chwedor, Kamel - dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
B2 B
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 20, 2008 19:04
Lokalizacja: DW (WrocłaW), teraz UK
Kontakt:

Post autor: B2 B » pt kwie 02, 2010 13:25

Ciecholo pisze:Znalazłem na forum taki post:

Chciałem wymienić tylne klocki hamulcowe w Golfiku mk 4. Niestety w książce „typu sam naprawiam” jest napisane żeby tłoczek wepchnąć specjalnym „popychaczem” inaczej może zostać uszkodzona samoregulacja hamulca pomocniczego.
Moje pytanie jest następujące:
Gdzie mógłbym cos takiego kupić- na Allegro są takie rzeczy ale do mk 3- ewentualnie gdzie mogę dostać jakieś schematy konstrukcyjne tego „sprzęta” żeby sobie sporządzić cos takiego.

i odpowiedź:
Tak... mnie spotkała nuczka aby z tym zaciskiem obchodzić się delikatnie nic na siłe i uszkodziłem. Teraz mam bardzo, ale to bardzo słaby hamulec ręczny. Tak jakby mam wyciągniętą linkę od ręcznego, ale to raczej nie możliwe i coś się stało z zaciskiem

I jeszcze taki post:
Wyczytalem w instrukcji by cofnac tloczki przed wlozeniem nowych klockow specjalnym urzadzeniem ktore jakos skreca ten tloczek dzieki czemu hamulec reczny dziala porawnie....

i odpowiedź:
Sprawa tak naprawdę tylko z pozoru wydaje się prosta. Tłoczki należy wciskać obracając równocześnie w prawo. Bez odpowiedniego przyrządu może okazać się to nie takie łatwe. Tym bardziej że tłoczki mogą być lekko zapieczone i nie będą tak łatwo chciały wejść.
Najlepiej podjedź z tym do jakiegoś warsztatu. Groszowa sprawa. Ja płaciłem 30 zł. i miałem to fachowo zrobione i czyste ręce.
Obrazek Obrazek Obrazek

Taki przyrząd kupiłem w Halfords we Wrocławiu za 89zł. Szukając na allegro, zwróć uwagę, czy dany przyrząd ma wypusty pasujące do tłoczka, takie jak na zdjęciach, wtedy będziesz miał pewność, że dany przyrząd rzeczywiście służy do WKRĘCANIA a nie wciskania tłoczków. Generalnie szukałem w kilku sklepach, większość sprzedawców mało zorientowana w temacie, a w jednym sklepie, który specjalizuje się w częściach do Volkswagena i Audi, pan sprzedający twierdził nawet, że "nie ma takiego czegoś" i że "w warsztacie tak się nie robi". Pozostaje mi współczuć klientom tego pana i wspomnianego warsztatu :D Pozdrawiam.
P.S. Dla nieposiadających książki zamieszczam skan:
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt kwie 02, 2010 13:40 przez B2 B, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 369 gości