potrzebuje schemat lub opis do czujnika halla

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mk1988
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 697
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:44
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

potrzebuje schemat lub opis do czujnika halla

Post autor: mk1988 » pn mar 29, 2010 00:27

jak w temacie potrzebuje schemat lub opis do czujnika halla poniewaz przy starym silniku go nie miałem a po swapie na 1.3 z mk2 juz jest i musze go jakos podpiac lecz nie bardzo wiem gdzie co i jak

dodam ze to pilne poniewaz chce wkoncu wskrzesic mojego klasyka do zycia a bez tego nie da rady :crazy:

za wszelkie rady wielkie dzieki :bigok:


byłe mk3 GT -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=478692&p=5810627#p5810627

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn mar 29, 2010 06:18




Awatar użytkownika
mk1988
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 697
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:44
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: mk1988 » pn mar 29, 2010 16:56

dzieki za schematy moze ktos jeszcze jakis opis by dał do tego bo ja tej elektryki to nie ogarniam


byłe mk3 GT -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=478692&p=5810627#p5810627

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn mar 29, 2010 19:01

czego nie ogarniasz?
przecez masz tu wszystko
hall jest podpiety do modulu zaplonowego a do modulu dochodzi zasilanie i sa podawane impulsy na sterownik silnika
masz podane piny na schemacie na kazdym elemencie, w aucie tez sa opisane piny na kazdym z tych elementow
podpinasz przewody i smigasz



Awatar użytkownika
mk1988
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 697
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:44
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: mk1988 » pn mar 29, 2010 19:27

no niby tak ale czy przy silniku 1.3 o oznaczeniu MH było coś takiego jak moduł zapłonowy :?: bo mi sie wydaje ze nie zreszta nie pamietam dokładnie


byłe mk3 GT -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=478692&p=5810627#p5810627

DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Post autor: DaroW » pn mar 29, 2010 19:38

1,3 MH jest chyba na gaźniku 2E, więc do zapłonu moduł jest potrzebny, nie ma przerywacza w aparacie zapłonowym tylko czujnik Hall'a.
Ostatnio zmieniony pn mar 29, 2010 19:39 przez DaroW, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mk1988
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 697
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:44
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: mk1988 » wt mar 30, 2010 14:58

DaroW pisze:1,3 MH jest chyba na gaźniku 2E
dokladnie tak :)

a czy da sie na przyklad podmienic ta czesc co wchodzi w otwory ktore sa umieszczone w walku rozrzadu :?: bo jesli by istniala taka mozliwosc to bym zalozyl aparat od starego silnika gdzie jest normalny przerywacz a nie czujnik halla

a dokładniej o ta czesc chodzi
ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony wt mar 30, 2010 15:20 przez mk1988, łącznie zmieniany 1 raz.


byłe mk3 GT -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=478692&p=5810627#p5810627

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt mar 30, 2010 15:26

mk1988, jesli masz zapłon na halla to nie zmieniaj go na stykowy. Przerywacz wymaga obsługi, okresowej regulacji przerwy. Lubi się też palić a jakość przerywaczy jest bardzo różna. Ja specjalnie przerabiałem na zapłon elektroniczny. Proste jak schemat cepa. Moduł, cewka, aparat z hallem i lata. W schematach masz wszystko rozrysowane.



Awatar użytkownika
mk1988
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 697
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:44
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: mk1988 » wt mar 30, 2010 15:40

no tak tylko mi zalezy na jak najszybszym odpaleniu auta


byłe mk3 GT -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=478692&p=5810627#p5810627

DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Post autor: DaroW » śr mar 31, 2010 20:22

Nie możesz sam sprawdzić czy wejdzie stary aparat do tego nowego silnika ?
Lepiej byłoby dokupić moduł i cewkę i zostawić aparat oryginalny silnika, który wkładasz, bo w starym jeśli był zapłon z przerywaczem to był regulator odśrodkowy, którego przy elektronicznym chyba nie ma, a charakterystyka wyprzedzania w silniku 1,1 jest raczej inna niż 1,3.
Jeśli mechanicznie będzie pasować to może nie najlepiej jeździć.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr mar 31, 2010 22:53

na zdjeciach masz chyba od tego silnika 1,1 bo 1,3 ma walek z jednej strony a nie dwa rozmieszczone symetrycznie tak jak na zdjeciu co wkleiles
w 1,3 jest walek a tu masz takie 2 prostokaty



Awatar użytkownika
mk1988
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 697
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:44
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: mk1988 » czw kwie 01, 2010 09:37

na zdjeciu jest wlasnie aparat od starego 1.1 :) narazie mam zamiar kombinowac i zalozyc normalny poki co a z czasem skompletowac reszte i zlozyc tak jak powinno być


byłe mk3 GT -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=478692&p=5810627#p5810627

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw kwie 01, 2010 09:55

mk1988, jeśli ośki aparatu są tej samej średnicy to możesz spróbować wybić ten kołek rozprężny widoczny na fotce 2. Nie gwarantuje, ze będzie łatwo. Wybijałem w aparacie od 1,6 wchodzący w blok.



Awatar użytkownika
mk1988
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 697
Rejestracja: sob cze 21, 2008 11:44
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kontakt:

Post autor: mk1988 » czw kwie 01, 2010 10:33

aparaty sa wlasnie takie same jedynie sie wnetrzem różnią ze jeden ma przerywacz drugi ma halla :D

a tego klina juz probowalem wybic i nic trzeba go stamtad jakos wycisnac


byłe mk3 GT -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=478692&p=5810627#p5810627

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 253 gości