Instrukcja wymiany kokpitu - jest gdzieś dostępna?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Poope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
Silnik: AQY

Instrukcja wymiany kokpitu - jest gdzieś dostępna?

Post autor: Poope » wt mar 23, 2010 09:27

Witam,
Czy ktoś ma instrukcję wymiany kokpitu?
Bardzo byłbym wdzięczny za udostępnienie np. w pdf. A może gdzieś to wisi w sieci? - namiar b. pożądany :grin:
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 09:45 przez Poope, łącznie zmieniany 2 razy.


Pozdro, Poope

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt mar 23, 2010 10:53

jest na forum... szukaj : wymiana deski.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Poope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
Silnik: AQY

Instrukcja wymiany kokpitu - jest gdzieś dostępna?

Post autor: Poope » wt mar 23, 2010 19:13

Ja już wcześniej szukałem. Pod podanym hasłem nie ma poradnika, instrukcji etc..

Jedyne co znalazłem to że to w MK2 proste hehe, żeby "zarezerwać sobie 3h - 2 dni" (weekend jak ktoś będzie szukał) i że:
- to są 2 śruby od komory silnika (cholera wie gdzie) oraz
- 2 śruby po bokach.
Ponadto znalazłem radę o podłożeniu gąbki coby przestało stukać :-), szokująco prosta i skuteczna żeby zlikwidować całkowicie hałas i to stukanie na podszybiu.
Ponadto zastanawiam się czy nie najlepsze bo b.proste jest też wciśnięcie wzdłuż szyby w szparę przy podszybiu czarnego silikonu i dociśnięciu deski na kilka godzin do zaschnięcia, tak na chama :-). O ile będzie trzymać i o ile już nie będę chciał jej później demontować (raczej nie planuję :-))

Mam pytanie jeśli ktoś demontował. Te dwie śruby od komory silnika... czy deske rozdzielczą nimi się przykręca od strony komory silnika, czy deskę przykręca od środka, z jej wnętrza?
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 19:14 przez Poope, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdro, Poope

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt mar 23, 2010 19:35

Poope pisze:Mam pytanie jeśli ktoś demontował. Te dwie śruby od komory silnika... czy deske rozdzielczą nimi się przykręca od strony komory silnika, czy deskę przykręca od środka, z jej wnętrza?
jak wsadzisz łapy na podszybie to wymacasz po jednej stronie jest jedna nakrętka ( sruba jest porzymocowana do deski )
a po drugiej stronie auta ( tj. prawa i lewa strona jak zdejmiesz podszybie :) ) druga sruba.. :) pozniej dwie sruby po bokach ponadto , musisz wyjąc nawiewy .. kilka srubek pod deską.. licznik , radio.. kostki przełączniki.. takze roboty troszke jest :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Poope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
Silnik: AQY

Post autor: Poope » wt mar 23, 2010 19:50

guti pisze:.. jak wsadzisz łapy na podszybie to wymacasz po jednej stronie jest jedna nakrętka (śruba jest porzymocowana do deski) ...
Odnośnie przykręcania od frontu (nie po bokach):
jeśli 2 nakrętki (w desce przy podszybiu, pewnie są na zaczepach tych co sie urywają) są od wewnątrz deski, to czy oznacza to, że śruby (i w końcu deskę) przykręca się śrubokrętem od strony komory?
O to pytałem wyżej...

ps: demontaż wszystkiego mi z musu odpowiada, muszę i tak wymienić kratki nawiewów, wymienić żarówkę konsoli ogrzewania oraz kontrolki hamulca ręcznego, sprawdzić doczepienie rur nawiewów i ew. wymienić (słabo mi grzeje).


Pozdro, Poope

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt mar 23, 2010 19:58

Poope pisze:przykręca się śrubokrętem od strony komory?
kluczyk.. zaden srubokręt.. tam chyba jest kluczyk 10.. albo 12... cos teges.. nie pamiętam..
sruby masz przymocowane do deski , przechodza przez blache na podszybiu i tam zakręca sie je nakrętkami..

Poope pisze:demontaż wszystkiego mi z musu odpowiada, muszę i tak wymienić kratki nawiewów, wymienić żarówkę konsoli ogrzewania oraz kontrolki hamulca ręcznego,
tylko ze wyciagniecie kratek , konsoli ogrzewania , ręcznego to pikus w porównaniu z tym co Cie czeka przy zdejmowaniu licznika.. i całej deski :) do tego musisz odkręcic tunel srodkowy, bo tez przeszkadzac będzie przy wyciagnieciu deski..

Poope pisze:sprawdzić doczepienie rur nawiewów i ew. wymienić (słabo mi grzeje).
to zainteresuje sie wymianą nagrzewnicy.. :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Poope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
Silnik: AQY

Post autor: Poope » wt mar 23, 2010 20:16

guti pisze: to zainteresuj sie wymianą nagrzewnicy.. :)
Tak, tak, w piątek wymiana termostatu na NA PEWNO dobry, a jak nie zadziała to kupię nowa nagrzewnicę :-)
guti pisze: kluczyk.. zaden srubokręt.. tam chyba jest kluczyk 10.. albo 12... cos teges.. nie pamiętam... śruby masz przymocowane do deski , przechodza przez blache na podszybiu i tam zakręca sie je nakrętkami..
Zara, no to co za zaczepy się łamią? Może to na nich są te śruby? Jeśi tak, to marnie widzę jak to naprawić, jak mianowicie zainstalować śruby na dosztukowanych zaczepach z blachy...
Chyba przyjdzie przykleić deskę do podszybia silikonem :crazy:


Pozdro, Poope

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt mar 23, 2010 20:29

Poope pisze:Zara, no to co za zaczepy się łamią?
własnie te wsadzone w deske :)
to są takie wypustki, w nich są sruby i tam zazwyczaj pękają.. a silikon ... moze Ci pomoze.. ale tam sie nie dostaniesz silikonem chyba :) szybe wyjmij to bedziesz miał lzej.. a najpewniej to zakup drugiej deski Ci sie bardziej opłaca :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Poope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
Silnik: AQY

Post autor: Poope » wt mar 23, 2010 20:41

Być może zakup drugiej deski może okazać sie niezbędny.
Ale idąc na skróty (sklejenie jej na całej długości czarnym silikonem do podszybia) można zrobić przy pomocy tuby wyciskając pistoletem, a na końcówę nasadzić zagiętą rurkę żeby głęboko sięgnąć. Max. 10 min. roboty + dociśnięcie kokpitu. :bigok:
Dzięki za pomoc.

EDIT:
Wpadłem nawet na lepszy i łatwiejszy sposób - pianka montażowa, wystarczy 3 lub 4 punkty, żeby później deskę łomem odklejać. :cool:
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 21:04 przez Poope, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdro, Poope

Awatar użytkownika
retim
VWhite Golf MKII
VWhite Golf MKII
Posty: 171
Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:35
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: retim » ndz mar 28, 2010 16:45

Poope pisze:Ale idąc na skróty (sklejenie jej na całej długości czarnym silikonem do podszybia) można zrobić przy pomocy tuby wyciskając pistoletem, a na końcówę nasadzić zagiętą rurkę żeby głęboko sięgnąć. Max. 10 min. roboty + dociśnięcie kokpitu.
Dzięki za pomoc.

EDIT:
Wpadłem nawet na lepszy i łatwiejszy sposób - pianka montażowa, wystarczy 3 lub 4 punkty, żeby później deskę łomem odklejać.

Brawo za pomysł #-o a jak przyjdzie ci wymieniać nagrzewnice wpadłeś nato? co potem zrobisz



Awatar użytkownika
stopczyk26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
Lokalizacja: dolnośląskie DSR
Kontakt:

Post autor: stopczyk26 » ndz mar 28, 2010 18:20

Do wymiany nagrzewnicy wcale nie trzeba sciagac deski. Wystarczy odkrecic tunel srodkowy i wyciagnac obudowe nagrzewnicy wraz z kanalami. Takze spokojnie mozesz dac tam pianke


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz mar 28, 2010 21:00

retim pisze:a jak przyjdzie ci wymieniać nagrzewnice wpadłeś nato? co potem zrobisz
to odkręcisz tunel srodkowy... i wszsytko masz na wierzchu :)



więc czasem warto pomyslec, zanim sie cos napisze...:)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
kisiel119
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: sob lut 06, 2010 00:31
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Post autor: kisiel119 » pn mar 29, 2010 22:23

stopczyk moglbys pokazac link do porady by wygluszyc ta deske za pomoca gąbki?


[img]http://pokazywarka.pl/uua85j/#zdjecie613930[/img]

Awatar użytkownika
Poope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
Silnik: AQY

Post autor: Poope » śr mar 31, 2010 19:23

Przy pom. gąbki - to chyba nie trzeba instrukcji.

Natomiast przy klejeniu pianką montażową należy w/g mnie:
- wykleić brzegi podszybia szeroką taśmą + ew. kartki papieru (dolna część szyby, górna część kokpitu przy szybie - głęboko). Wszystko po to, żeby nadmiar nie zanieczyścił brzegów podszybia;
- po wstrzyknięciu pianki (nie za dużo!) i dociśnięciu kokpitu, zacznie ona pęcznieć. To właśnie dlatego jest to wyłożenie taśmą. Należy po napęcznieniu, póki pianka będzie mokra, palcem w jakiejść rękawiczce ochronnej wydłubać nadmiar a następnie taśmy odkleić; Rękawiczki wyrzucić;
- teraz czekać na zaschnięcie, docisk zdjąć.
To wszystko, sam jeszcze tego nie zrobiłem, a czeka mnie klejenie tylko lewej strony bo w prawej wystarczyło dokręcić śrubę.
Póki co jeżdżę z gąbką i nie stuka :crazy: .


Pozdro, Poope

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 397 gości