Instrukcja wymiany kokpitu - jest gdzieś dostępna?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
Instrukcja wymiany kokpitu - jest gdzieś dostępna?
Witam,
Czy ktoś ma instrukcję wymiany kokpitu?
Bardzo byłbym wdzięczny za udostępnienie np. w pdf. A może gdzieś to wisi w sieci? - namiar b. pożądany
Czy ktoś ma instrukcję wymiany kokpitu?
Bardzo byłbym wdzięczny za udostępnienie np. w pdf. A może gdzieś to wisi w sieci? - namiar b. pożądany
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 09:45 przez Poope, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdro, Poope
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
Instrukcja wymiany kokpitu - jest gdzieś dostępna?
Ja już wcześniej szukałem. Pod podanym hasłem nie ma poradnika, instrukcji etc..
Jedyne co znalazłem to że to w MK2 proste hehe, żeby "zarezerwać sobie 3h - 2 dni" (weekend jak ktoś będzie szukał) i że:
- to są 2 śruby od komory silnika (cholera wie gdzie) oraz
- 2 śruby po bokach.
Ponadto znalazłem radę o podłożeniu gąbki coby przestało stukać , szokująco prosta i skuteczna żeby zlikwidować całkowicie hałas i to stukanie na podszybiu.
Ponadto zastanawiam się czy nie najlepsze bo b.proste jest też wciśnięcie wzdłuż szyby w szparę przy podszybiu czarnego silikonu i dociśnięciu deski na kilka godzin do zaschnięcia, tak na chama . O ile będzie trzymać i o ile już nie będę chciał jej później demontować (raczej nie planuję )
Mam pytanie jeśli ktoś demontował. Te dwie śruby od komory silnika... czy deske rozdzielczą nimi się przykręca od strony komory silnika, czy deskę przykręca od środka, z jej wnętrza?
Jedyne co znalazłem to że to w MK2 proste hehe, żeby "zarezerwać sobie 3h - 2 dni" (weekend jak ktoś będzie szukał) i że:
- to są 2 śruby od komory silnika (cholera wie gdzie) oraz
- 2 śruby po bokach.
Ponadto znalazłem radę o podłożeniu gąbki coby przestało stukać , szokująco prosta i skuteczna żeby zlikwidować całkowicie hałas i to stukanie na podszybiu.
Ponadto zastanawiam się czy nie najlepsze bo b.proste jest też wciśnięcie wzdłuż szyby w szparę przy podszybiu czarnego silikonu i dociśnięciu deski na kilka godzin do zaschnięcia, tak na chama . O ile będzie trzymać i o ile już nie będę chciał jej później demontować (raczej nie planuję )
Mam pytanie jeśli ktoś demontował. Te dwie śruby od komory silnika... czy deske rozdzielczą nimi się przykręca od strony komory silnika, czy deskę przykręca od środka, z jej wnętrza?
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 19:14 przez Poope, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdro, Poope
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
jak wsadzisz łapy na podszybie to wymacasz po jednej stronie jest jedna nakrętka ( sruba jest porzymocowana do deski )Poope pisze:Mam pytanie jeśli ktoś demontował. Te dwie śruby od komory silnika... czy deske rozdzielczą nimi się przykręca od strony komory silnika, czy deskę przykręca od środka, z jej wnętrza?
a po drugiej stronie auta ( tj. prawa i lewa strona jak zdejmiesz podszybie ) druga sruba.. pozniej dwie sruby po bokach ponadto , musisz wyjąc nawiewy .. kilka srubek pod deską.. licznik , radio.. kostki przełączniki.. takze roboty troszke jest
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
Odnośnie przykręcania od frontu (nie po bokach):guti pisze:.. jak wsadzisz łapy na podszybie to wymacasz po jednej stronie jest jedna nakrętka (śruba jest porzymocowana do deski) ...
jeśli 2 nakrętki (w desce przy podszybiu, pewnie są na zaczepach tych co sie urywają) są od wewnątrz deski, to czy oznacza to, że śruby (i w końcu deskę) przykręca się śrubokrętem od strony komory?
O to pytałem wyżej...
ps: demontaż wszystkiego mi z musu odpowiada, muszę i tak wymienić kratki nawiewów, wymienić żarówkę konsoli ogrzewania oraz kontrolki hamulca ręcznego, sprawdzić doczepienie rur nawiewów i ew. wymienić (słabo mi grzeje).
Pozdro, Poope
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
kluczyk.. zaden srubokręt.. tam chyba jest kluczyk 10.. albo 12... cos teges.. nie pamiętam..Poope pisze:przykręca się śrubokrętem od strony komory?
sruby masz przymocowane do deski , przechodza przez blache na podszybiu i tam zakręca sie je nakrętkami..
tylko ze wyciagniecie kratek , konsoli ogrzewania , ręcznego to pikus w porównaniu z tym co Cie czeka przy zdejmowaniu licznika.. i całej deski do tego musisz odkręcic tunel srodkowy, bo tez przeszkadzac będzie przy wyciagnieciu deski..Poope pisze:demontaż wszystkiego mi z musu odpowiada, muszę i tak wymienić kratki nawiewów, wymienić żarówkę konsoli ogrzewania oraz kontrolki hamulca ręcznego,
to zainteresuje sie wymianą nagrzewnicy..Poope pisze:sprawdzić doczepienie rur nawiewów i ew. wymienić (słabo mi grzeje).
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
Tak, tak, w piątek wymiana termostatu na NA PEWNO dobry, a jak nie zadziała to kupię nowa nagrzewnicęguti pisze: to zainteresuj sie wymianą nagrzewnicy..
Zara, no to co za zaczepy się łamią? Może to na nich są te śruby? Jeśi tak, to marnie widzę jak to naprawić, jak mianowicie zainstalować śruby na dosztukowanych zaczepach z blachy...guti pisze: kluczyk.. zaden srubokręt.. tam chyba jest kluczyk 10.. albo 12... cos teges.. nie pamiętam... śruby masz przymocowane do deski , przechodza przez blache na podszybiu i tam zakręca sie je nakrętkami..
Chyba przyjdzie przykleić deskę do podszybia silikonem
Pozdro, Poope
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
własnie te wsadzone w deskePoope pisze:Zara, no to co za zaczepy się łamią?
to są takie wypustki, w nich są sruby i tam zazwyczaj pękają.. a silikon ... moze Ci pomoze.. ale tam sie nie dostaniesz silikonem chyba szybe wyjmij to bedziesz miał lzej.. a najpewniej to zakup drugiej deski Ci sie bardziej opłaca
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
Być może zakup drugiej deski może okazać sie niezbędny.
Ale idąc na skróty (sklejenie jej na całej długości czarnym silikonem do podszybia) można zrobić przy pomocy tuby wyciskając pistoletem, a na końcówę nasadzić zagiętą rurkę żeby głęboko sięgnąć. Max. 10 min. roboty + dociśnięcie kokpitu.
Dzięki za pomoc.
EDIT:
Wpadłem nawet na lepszy i łatwiejszy sposób - pianka montażowa, wystarczy 3 lub 4 punkty, żeby później deskę łomem odklejać.
Ale idąc na skróty (sklejenie jej na całej długości czarnym silikonem do podszybia) można zrobić przy pomocy tuby wyciskając pistoletem, a na końcówę nasadzić zagiętą rurkę żeby głęboko sięgnąć. Max. 10 min. roboty + dociśnięcie kokpitu.
Dzięki za pomoc.
EDIT:
Wpadłem nawet na lepszy i łatwiejszy sposób - pianka montażowa, wystarczy 3 lub 4 punkty, żeby później deskę łomem odklejać.
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 21:04 przez Poope, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdro, Poope
- retim
- VWhite Golf MKII
- Posty: 171
- Rejestracja: ndz cze 28, 2009 18:35
- Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
- Kontakt:
Poope pisze:Ale idąc na skróty (sklejenie jej na całej długości czarnym silikonem do podszybia) można zrobić przy pomocy tuby wyciskając pistoletem, a na końcówę nasadzić zagiętą rurkę żeby głęboko sięgnąć. Max. 10 min. roboty + dociśnięcie kokpitu.
Dzięki za pomoc.
EDIT:
Wpadłem nawet na lepszy i łatwiejszy sposób - pianka montażowa, wystarczy 3 lub 4 punkty, żeby później deskę łomem odklejać.
Brawo za pomysł a jak przyjdzie ci wymieniać nagrzewnice wpadłeś nato? co potem zrobisz
Golfik
było i nima ;/(L04I&L90E)
Passacik :
PASSAT B3 Variant 1.9TDI AFN KOMFORT EDITION
5,6 ON/ 100km
było i nima ;/(L04I&L90E)
Passacik :
PASSAT B3 Variant 1.9TDI AFN KOMFORT EDITION
5,6 ON/ 100km
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Do wymiany nagrzewnicy wcale nie trzeba sciagac deski. Wystarczy odkrecic tunel srodkowy i wyciagnac obudowe nagrzewnicy wraz z kanalami. Takze spokojnie mozesz dac tam pianke
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
Przy pom. gąbki - to chyba nie trzeba instrukcji.
Natomiast przy klejeniu pianką montażową należy w/g mnie:
- wykleić brzegi podszybia szeroką taśmą + ew. kartki papieru (dolna część szyby, górna część kokpitu przy szybie - głęboko). Wszystko po to, żeby nadmiar nie zanieczyścił brzegów podszybia;
- po wstrzyknięciu pianki (nie za dużo!) i dociśnięciu kokpitu, zacznie ona pęcznieć. To właśnie dlatego jest to wyłożenie taśmą. Należy po napęcznieniu, póki pianka będzie mokra, palcem w jakiejść rękawiczce ochronnej wydłubać nadmiar a następnie taśmy odkleić; Rękawiczki wyrzucić;
- teraz czekać na zaschnięcie, docisk zdjąć.
To wszystko, sam jeszcze tego nie zrobiłem, a czeka mnie klejenie tylko lewej strony bo w prawej wystarczyło dokręcić śrubę.
Póki co jeżdżę z gąbką i nie stuka .
Natomiast przy klejeniu pianką montażową należy w/g mnie:
- wykleić brzegi podszybia szeroką taśmą + ew. kartki papieru (dolna część szyby, górna część kokpitu przy szybie - głęboko). Wszystko po to, żeby nadmiar nie zanieczyścił brzegów podszybia;
- po wstrzyknięciu pianki (nie za dużo!) i dociśnięciu kokpitu, zacznie ona pęcznieć. To właśnie dlatego jest to wyłożenie taśmą. Należy po napęcznieniu, póki pianka będzie mokra, palcem w jakiejść rękawiczce ochronnej wydłubać nadmiar a następnie taśmy odkleić; Rękawiczki wyrzucić;
- teraz czekać na zaschnięcie, docisk zdjąć.
To wszystko, sam jeszcze tego nie zrobiłem, a czeka mnie klejenie tylko lewej strony bo w prawej wystarczyło dokręcić śrubę.
Póki co jeżdżę z gąbką i nie stuka .
Pozdro, Poope
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 397 gości