Golf 1.3 87r Rozrząd "Rzezi"

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

matthew267
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 22:06
Lokalizacja: Rymanów

Golf 1.3 87r Rozrząd "Rzezi"

Post autor: matthew267 » pt mar 26, 2010 01:27

Witam
Nie dawno zakupilem golfika wszystko jest OK :) gdy sie nagrzewal denerwowaly mnie dziwne odglosy z silnika.. Osoby ktore cos sie na tym znaly twierdziły ze to pompa wody juz swoje przezyla i nalezy ja wymienic. No i po pewnym czasie z pomoca znajomego zostal wymieniony pasek i pompa wody(ktora robi jako napinacz). No i tu pojawil sie problem... Silnik rzezi gorzej niz przed wymiana i na dodatek pojawil sie jeszcze swist przy wysokich obrotach silnika...

Prosze o pomoc!!

Dodam ze pasek ustawia sie troche na boku...



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » pt mar 26, 2010 01:32

Tak z tego co mówisz to wydaje mi sie ze jest pasek od rozrządu trochę za mocno naciagnięty.
Taka moja pierwsza mysl :grin:



matthew267
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 22:06
Lokalizacja: Rymanów

Post autor: matthew267 » pt mar 26, 2010 01:38

Robil to znajomy.. bawi sie w takie rzeczy.. Juz nie pierwszy raz wymienial takie cos.. Twierdzi ze jest wszytsko ok jesli chodzi o napiecie paska.. Ale jutro planuje popytac u kogos kto sie lepiej na tym zna..
A jak sprawdzic napiecie paska?? Wyginajac go??



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » pt mar 26, 2010 01:47

Mniej wiecej tak, ale jednak trzeba miec trochę doswiadczenia Chyba ze Ci osłona rozrzadu gdzies zaczepia jeszcze trzeba uważnie popatrzeć



matthew267
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 22:06
Lokalizacja: Rymanów

Post autor: matthew267 » pt mar 26, 2010 01:51

No oslona zdecydow nie... Odglos jest taki "metaliczny"



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » pt mar 26, 2010 01:59

To zdejmij pasek od alternatora odpal silnik i posłuchaj moze to alternator znaczy łozyska alternatora?
Jeśli dalej bedzie świstało to poluzuj delikatnie pasek od rozrzadu i zobacz czy coś się zmieni.



matthew267
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 22:06
Lokalizacja: Rymanów

Post autor: matthew267 » pt mar 26, 2010 02:00

Czytalem na roznych stronkach ale nic nie znalezlem... nawet byly takie propozycje ze pasek jest odwrotnie zalozony.. chodzi o kierunek pracy.. ale mysle ze chyba jednak to napiecie paska trzeba jednak sprawdzic glos dochodzi tak jakby z pompy wody.. czyli alternator nie wchodzi w gre.. zastanawiam sie nad ulozeniem paska.. jednak nie lezy rowno na gornej szajbie troche na boku..



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » pt mar 26, 2010 02:08

Jeśli nie wystaje poza kółko to jest dobrze :grin:



matthew267
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 22:06
Lokalizacja: Rymanów

Post autor: matthew267 » pt mar 26, 2010 02:15

Heh o tej godzinie to i tak juz nic nie wymysle... Dzieki za pomoc :D Obawialem sie ze to cos grozniejszego bardziej kosztowniejszego... Jednak mysle ze masz racje no coz okaze sie jeszcze dzsiaj napisze jak to sie skonczylo... :)



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » pt mar 26, 2010 18:30

Pasek ma się dać obrócić o 90stopni, sprawdzasz naciąg w najdłuższym punkcie paska. Ja mam silnik u siebie wzrokowo identyczny jak Twój i pasek też mi się nie równo układa, wystaje poza obrys górnego kółka rozrządu, aha to raczej jest spowodowane pompą wody, bo jak miałem jeszcze oryginalną to pasek idealnie prowadzony był po kole. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
skate18x
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: czw gru 04, 2008 20:23
Lokalizacja: krosno
Kontakt:

Post autor: skate18x » sob mar 27, 2010 16:24

w moim 2 golfiku 1.3 MH jest tak samo i nie mam pojecia co z tym zrobic.luzowalem pasek troche cichlo ale to nie jest to bo przy gazowaniu latal tak ze wydawalo sie ze przeskoczy :/ wiec napialem spowrotem. w palcach normalnie obraca sie o 90*. popa wody jest nowa.nowe jest tez kolo zebate na wale (oryginał) zamiennika nie moglem znalezc. niektorzy psikali wd 40 i ponoc pomagalo ale wydaje mi sie ze lepiej tego nie robic.moze po jakims czasie sie samo ulozy? dodam ze na zimnym silniku jest ok.


[img]http://img217.imageshack.us/img217/6460/hdgd.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=275091

Awatar użytkownika
damian_piaski
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 786
Rejestracja: ndz paź 04, 2009 20:52
Lokalizacja: krynica morska-piaski
Kontakt:

Post autor: damian_piaski » sob mar 27, 2010 16:59

mam podobnie, jak tylko silnik sie zagrzeje to pompa wydaje taki dziwny pisk. od kiedy pamiętam to tak mam wymieneiałem juz pompe dwa razy i nic sie w tej materii nie zmieniło. wg mnie ten typ tak ma ze niektore pompy wlasnie piszczą mimo poprawnego naciągu paska


Wrzuć na luz i spójrz na to z lotu ptaka ;)

matthew267
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr wrz 30, 2009 22:06
Lokalizacja: Rymanów

Post autor: matthew267 » sob mar 27, 2010 23:30

No wiec tak byłem u innego mechanika... stwierdzil ze pasek jest dobrze naciagniety... a ten nieprzyjemny odglos dobiega z pompy wody.. prawdopodobnie wadliwa?? czy juz tak ma byc.. z tego co napisal damian_piaski to pewnie wymiana nic nie da jak na starej pompie bylo podobnie :/ :/ :( No ale jak silnik zimny jest super...



Awatar użytkownika
zioleks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 01:08
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: zioleks » ndz mar 28, 2010 00:02

piteR-ek pisze:sprawdzasz naciąg w najdłuższym punkcie paska
No to piszesz zupełnie co innego niż sugeruje literatura:

Obrazek

Sam zresztą przerabiałem ten temat dwa dni temu:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=317073

Gdyby naciagnąć do możliwości obrócenia o te 90 stopni na najdłuższym odcinku, to co byłoby na tym pokazanym wyżej? Ja u siebie naciągnąłem wg wskazówek w w.w. moim temacie i wszystko gra :okej:
Ostatnio zmieniony ndz mar 28, 2010 00:04 przez zioleks, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 477 gości