kontrolka oleju i błąd 792

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiek2008
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lut 11, 2008 01:04
Lokalizacja: Opolszczyzna

kontrolka oleju i błąd 792

Post autor: krzysiek2008 » wt gru 22, 2009 17:00

Witam.
Piszę w imieniu kumpla a ma następujący problem:
świeci się kontrolka oleju a po podłączeniu pod waga wyświetla kod błędu 792-czujnik(włącznik)ciśnienia środka chłodzącego klimatyzacji.
Czy to normalne że przy takiej usterce świeci kontrolka oleju? jeśli tak to jak można usunąć tą usterkę. Po wykasowaniu błędu i przejechaniu ok. 10km. kontrolka świeci na nowo.
Klimatyzacja była nabijana w tym roku i działa normalnie.
Proszę o pomoc.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt gru 22, 2009 17:56

popatrz na schemat i co jest podpiete do licznika
Obrazek

najwyrazniej moze sie zapalic ta kontrolka
jezeli kilma jest nabita i dziala to sprawdzilbym czy sprawny jest czujnik



krzysiek2008
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lut 11, 2008 01:04
Lokalizacja: Opolszczyzna

Post autor: krzysiek2008 » wt gru 22, 2009 18:50

Dzięki.
Ale gdzie on się znajduje?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt gru 22, 2009 19:48

szukaj czegos takiego na wezach od klimy
lub zadzon do kolesia to ci wytlumaczy gdzie to jest
http://allegro.pl/item854922513_czujnik ... 4_1_6.html



krzysiek2008
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lut 11, 2008 01:04
Lokalizacja: Opolszczyzna

Post autor: krzysiek2008 » wt gru 22, 2009 20:02

Takie coś jest z przodu blisko gryla,jeszcze raz dziękuję.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt gru 22, 2009 20:18

sprawdzmiernikie czy w tej chwili czujni zwiera piny na wtyczce
jezeli zwiera to zerzeyj piny we wtyczce i zobacz czy to pomoze



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt gru 22, 2009 20:57

nie wiem co schemat ma do tematu bo F129 nie ma na nim i nie ma on nic wspolnego z kontrolka ciśnienia oleju przynajmniej w mk4.... mozecie mnie objasnic?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr gru 23, 2009 07:16

Jacek75 pisze:nie wiem co schemat ma do tematu bo F129 nie ma na nim i nie ma on nic wspolnego z kontrolka ciśnienia oleju przynajmniej w mk4.... mozecie mnie objasnic?
to ma do tego ze uklad klimatyzacji jest podpiety do sterownika silnika i do deski rozdzielczej - widac to na schemacie?
uklad klimatyzacji czyli silowniki, dmuchawa, przelacznik itd



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr gru 23, 2009 17:02

no z czalym szacunkiem ale na obrazku nie widze oprocz legendy pozycji 680 a wiec rzeczonego schematu klimatyzacji... ani przełacznika F129 generującegoi błąd 792 jedynie blokowo zaznaczony układ klimatyzacji. Wg. mnie nic wspolnego te rzeczy nie maja ze sobą. Robię trochę w elektronice.
Ostatnio zmieniony śr gru 23, 2009 17:04 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr gru 23, 2009 17:45

nie widac bo to jest schemat sterowania silnika a nie klimatyzacji
na schemacie kilmatyzacji jest polaczenie ze sterownikiem silnika
skoro siedzisz w elektronice to wytlumacz mi dlaczego uklad kilmatyzacji podpiety jest do licznika?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw gru 24, 2009 09:29

Układ klimatyzacji musi kontaktowac się z komputerem silnika, aby podejmować określone akcje w pewnych sytuacja drogowych np. wyłączenie sprężarki w momencie dużego obciążenia silnika, podbicie obrotów silnika w sytuacji załączenia klimatyzacji itp.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw gru 24, 2009 11:07

kolego pytanie brzmialo inaczej - co ma licznik do kilmatyzacji?



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw gru 31, 2009 10:31

Ogólnie rzecz biorąc jak prześledzisz schemat, ale taki szczegółowy nie blokowy i poczytasz to dowiesz się, że niektóre inforamcje są zakodowane w liczniku (znajduje się tam min. pamięć, licznik też jest modułem a nie zbiorem lampek i wskaźników) i wiele sygnałów, które są wymieniane pomiędzy poszczególnymi modułami samochodu spotyka się właśnie w liczniku mimo, że wydaje się to bez sensu, nie w każdym przypadku wiemy co autor miał na myśli projektując instalacje, ale tak jest.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
wojtek06061989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lut 10, 2010 23:36
Lokalizacja: Kotuń
Kontakt:

Post autor: wojtek06061989 » sob mar 27, 2010 00:22

Witam serdecznie, koledzy odświeżam temat, mam pytanie czy przyczyną błędu 792 może być nienabita klima??
jak sprawdzić jeśli sie da we własnym zakresie czy należy ja nabić??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości