Osad pod korkiem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ziiksd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 18, 2010 12:45
Lokalizacja: Ostrołęka

Osad pod korkiem

Post autor: ziiksd » pt mar 26, 2010 18:33

Mam osad pod karkem i jak wyciagam bagnet czytałem ze to jest od krotkich tras pokonuje take codziennie do pracy ale mam chyba uszkodzony termostat bo jak wroce do domu po pracy i znowu wsiade do auta i jak jade mam temp. 110 albo 100 silnik nie chce sie chłodzic wiec nie mysle ze od tego jest ten gesty osad oleju mi anie nie przybylo ani nie ubyło a jak chodzi o płyn chłodniczy to troche ubylo z centymetr od normy ale to jest chyba przyczyna tak duzych temperator jak osiaga silnik (termostat wymienie w nastepnym tygodniu) Wiecie moze co to jest czy tylko ten standard jak pisza na innych watkach ze silnik sie nie dogrzewa? Dzieki za pomoc :okej:



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt mar 26, 2010 18:54

osad jest częsty , ale więcej obaw budzi wysoka temperatura i ubywanie płynu , osad najczęściej zbiera się na korku oleju , sprawdź termostat , sprawdź czy włącza się wentylator chłodnicy , jeśli tak , to może być uszkodzona uszczelka głowicy



Awatar użytkownika
ziiksd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 18, 2010 12:45
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: ziiksd » pt mar 26, 2010 19:16

byłem u kumpla powiedział ze termostat napewno do wymiany bo przy 60 stopniach miałem twarde gumy od chłodnicy te z góry wentylator włącza sie przy 100 stopniach trochę pochodzi i wyłącza sie przy 90 wcale nie chodzi ;/ powiedział mi ze to przez termostat ze nie puszcza płynu nie wiem myślałem nad czujnikiem temp ale przecież mi wskazuje dobrze . Macie jakes pomysły



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt mar 26, 2010 19:21

z tego co opisujesz , to stawiam na uszczelkę , węże nie powinny się robić twarde nawet przy uszkodzonym termostacie , świadczy to o za dużym ciśnieniu w układzie chłodzenia , termostat uszkadza się w pozycji otwartej , a wtedy najczęściej masz silnik niedogrzany, możesz jeszcze spradwdzic dokładnie korek od zbiorniczka wyrównawczego

[ Dodano: 26 Mar 2010 18:22 ]
nie mam ochoty Cię straszyć , ale wygląda toi na uszczelkę



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt mar 26, 2010 19:23

Twarde węże bo się termostat nie otwiera?Obstwił bym raczej korek nie puszczający ciśnieni a pewniej uszczelkę pod głowicą. Zwłaszcza przy ubywaniu płynu



Awatar użytkownika
ziiksd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 18, 2010 12:45
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: ziiksd » pt mar 26, 2010 19:34

ile kosztuje uszczelka i wymiana mniej więcej?

[ Dodano: 26 Mar 2010 18:42 ]
dzis dolalem troche dowy by nie bylo poza minimum zobacze w nastepnym tygodniu co bedzie sie dzialo z tym plynem czy będzie ubywał A jezdzenie w takim stanie autem czym grozi przegrzaniem auta? Bo mi kazano wciskac od klimy guzyki by na normal i mac wcisnietych jezdzic i na nawiewie ze niby włancza sie chłodzenie sielnika ale w to nie wierzylem moze to jest do tego ? moze tylko wentylator jebniety jest i tak go musze łanczac nie wiem , korek wyrownawczego jest ok tylko od oleju ma pekniecie na plastiku moze od tego wilgoc lapac i ten osad robic sie ?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt mar 26, 2010 19:42

to zależy kto Ci to zrobi , bo tu wchodzi koszt samej uszczelki , planowania głowicy , profilaktyczna wymiana uszczelniaczy zaworów , oraz powinny być nowe śruby głowicy

[ Dodano: 26 Mar 2010 18:45 ]
jak włączysz klimę , to masz jeszcze większe obciążenie silnika ,klima go nie chłodzi , tylko wentylatory które pracują wraz z klimą , ale to nie jest rozwiązanie , przegrzanie silnika , to kapitalny remont



Awatar użytkownika
ziiksd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 18, 2010 12:45
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: ziiksd » pt mar 26, 2010 19:51

na co mam zwrócić uwagę przy sprawdzaniu korka od wyrównawczego ,a może mam tylko zapowietrzony układ chłodzenia ?

[ Dodano: 26 Mar 2010 18:52 ]
a jak chodzi o te przewody od chłodnicy to z góry jest cieplejszy od tego z dołu .



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt mar 26, 2010 20:02

korek ma być szczelny , bo to jest układ ciśnieniowy ale zaworek w korku ma puszczać ciśnienie gdy wzrośnie ponad 1,3 atmosfery , to że masz górny przewód cieplejszy od górnego to normalne , bo jak płyn przejdzie przez chłodnicę to troszkę się ochłodzi , dopiero po dłuższym czasie temperatura powinna być prawie taka sama obu węży



bogib184
Forum Master
Forum Master
Posty: 1441
Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: bogib184 » pt mar 26, 2010 20:16

Kolego, na termostat to się nie ma co łudzić i nastawiać, że to jego wina. Termostat prawie zawsze zacina się, ale na otwarciu, więc bardziej prawdopodobny objaw zepsutego termostatu to niedogrzanie podczas jazdy. Twarde węże, to zazwyczaj objaw zapowietrzonego układu - źle odpowietrzonego układu, uszkodzonego korka, lub uszkodzonej uszczelki, przez co nabija powietrze w układ i słaby obieg sprawia, że auto się przegrzewa. Klima i jej załączenie to nie najlepszy pomysł, zwykły nawiew pomaga, a klima mocno obciąża silnik. Dobrze przy remoncie sprawdzić szczelność głowicy, ponieważ jazda z przegrzewającym silnikiem może spowodować nawet pęknięcie głowicy.
Piszę na podstawie własnego doświadczenia z takim przypadkiem :grin:



Awatar użytkownika
ziiksd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 18, 2010 12:45
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: ziiksd » pt mar 26, 2010 20:18

aha korek jest szczelny . hm moze jeszcze pomysle nad czujnikem tem od chłodnicy bo nie włanca sie wentylator na 90 stopniach . Ostatnio dolewałem litr oleju bo dozy brak był ale to dlatego ze wczesniejszy własciciel przy zakłądaniu gazu mu zeszło i moze od tej olewki ten osad a jak chodzi o temp. to bede kombinował dzieki duzo pomogłem mi mam teraz jakes informacje na ten temat. Ale mowisz ze termostat to mała możliwość ze uszkodzony ? Zreszta w nastepnym tygodniu zabiore go do kogos kto sie zna



bogib184
Forum Master
Forum Master
Posty: 1441
Rejestracja: czw gru 31, 2009 17:50
Lokalizacja: Pułtusk/Maków Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: bogib184 » pt mar 26, 2010 20:22

Wentylator załączy się na 1 bieg przy 96-98 a nie 90.

[ Dodano: 26 Mar 2010 19:24 ]
Termostat mało prawdopodobne, ciśnienia by nie było na wężach.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 272 gości