MK 4 1.9 TDI 2001: Czujnik przepływu powietrza przez turbinę
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
MK 4 1.9 TDI 2001: Czujnik przepływu powietrza przez turbinę
Witam,
Mam Golfa tak jak w temacie...przebieg 140 tys. km. Dbam o niego, rzadko kiedy przekraczam 3 tys obrotow, nawet przy wyprzedzaniu, zawsze czekam z wylaczeniem silnika po zatrzymaniu itd.
Pol roku temu przeprogramowalem modul dozowania paliwa (?) (tuning optymalny 110km -> ~130km). Miesiac temu siadl mi czujnik przeplywu powietrza przez turbine (nie znam fachowej nazwy). Wymienili go i dzialal dobrze, az do dzisiaj - znowu sie sypnelo dokladnie tak samo. Jak samochod uzytkowal brat mial ta sama awarie, po naprawie czujnik dzialal mu poprawnie przez tydzien i tez sie ponownie zrabal (przy przebiegu 100tys).
Turbina sie nie zalacza....musze sie zatrzymac, wylaczyc silnik, wlaczyc i wtedy sie zalaczy (i nigdy nie wiadomo na jak dlugo).
Czy tuning moze miec wplyw na zywotnosc tego czujnika?
Bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam,
Mam Golfa tak jak w temacie...przebieg 140 tys. km. Dbam o niego, rzadko kiedy przekraczam 3 tys obrotow, nawet przy wyprzedzaniu, zawsze czekam z wylaczeniem silnika po zatrzymaniu itd.
Pol roku temu przeprogramowalem modul dozowania paliwa (?) (tuning optymalny 110km -> ~130km). Miesiac temu siadl mi czujnik przeplywu powietrza przez turbine (nie znam fachowej nazwy). Wymienili go i dzialal dobrze, az do dzisiaj - znowu sie sypnelo dokladnie tak samo. Jak samochod uzytkowal brat mial ta sama awarie, po naprawie czujnik dzialal mu poprawnie przez tydzien i tez sie ponownie zrabal (przy przebiegu 100tys).
Turbina sie nie zalacza....musze sie zatrzymac, wylaczyc silnik, wlaczyc i wtedy sie zalaczy (i nigdy nie wiadomo na jak dlugo).
Czy tuning moze miec wplyw na zywotnosc tego czujnika?
Bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie informacje.
Pozdrawiam,
Inaczej:
PROBLEM:
PROBLEM:
PRZYCZYNA:malysmok pisze:Turbina sie nie zalacza....musze sie zatrzymac, wylaczyc silnik, wlaczyc i wtedy sie zalaczy (i nigdy nie wiadomo na jak dlugo).
Masz turbine ze zmienną geometrią łopatek - uprawianie PSJ powoduje zapiekanie sie kierownic spręzarki.malysmok pisze:Dbam o niego, rzadko kiedy przekraczam 3 tys obrotow, nawet przy wyprzedzaniu,
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Turbina, jaką masz w aucie posiada zmienną geometrię łopat - w zależności od obciązenia i prędkości obrotowej, układ podciśnienia tak steruje łoopatami turbiny, żeby dac optymalną ilość powietrza - przy niskich obrotach silnika i ciśnieniu gazów wylotowych łopaty ukladają się tak, zeby dac wiecej powietrza, przy wysokich obrotach i wysokim ciśnieniu spalin łopaty układają się w taki sposób, aby turbina nie przepompowała powietrza.
Uprawianie PSJ (P_izdowaty S_tyl J_azdy) czyli jezdzenie na nierozgrzanym silniku, nieprzekraczanie 3000obr na zbyt wysokich biegach powoduje osadzanie się sadzy na kierownicy sprężarki i zapiekanie się łopat w jakimś położeniu - jesli zapieką się w połozeniu dla niskich obrotów - po dodaniu gazu turbina będzie przepompowywac ciśnienie - i efektem bedzie tryb awaryjny - czyli ograniczenie mocy silnika - analogiczny do tego przez Ciebie opisywanego. Po przełączeniu kluczyka (zresetowaniu błedu kompa) wszystko wraca do normy do momentu wystąpienia kolejnego przeładowania i tak w kółko.
Jesli zapieką się w położeniu dla wysokich obrotów - auto będzie się mulić jak przy padniętej przepływce - turbo nigdy nie nadmucha odpowiedniego ciśnienia.
Kierownice moga się oczywiście zapiec w kazdym położeniu - efekty będą rózne w zależności gdzie się zapieką.
Uprawianie PSJ (P_izdowaty S_tyl J_azdy) czyli jezdzenie na nierozgrzanym silniku, nieprzekraczanie 3000obr na zbyt wysokich biegach powoduje osadzanie się sadzy na kierownicy sprężarki i zapiekanie się łopat w jakimś położeniu - jesli zapieką się w połozeniu dla niskich obrotów - po dodaniu gazu turbina będzie przepompowywac ciśnienie - i efektem bedzie tryb awaryjny - czyli ograniczenie mocy silnika - analogiczny do tego przez Ciebie opisywanego. Po przełączeniu kluczyka (zresetowaniu błedu kompa) wszystko wraca do normy do momentu wystąpienia kolejnego przeładowania i tak w kółko.
Jesli zapieką się w położeniu dla wysokich obrotów - auto będzie się mulić jak przy padniętej przepływce - turbo nigdy nie nadmucha odpowiedniego ciśnienia.
Kierownice moga się oczywiście zapiec w kazdym położeniu - efekty będą rózne w zależności gdzie się zapieką.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- ksionc
- Użytkownik
- Posty: 404
- Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
- Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
- Kontakt:
tak jak napisał Corvax, zapiekanie sie kierownic to zmora. mój golfik też mulił ale ostatnio coś mu przeszło. serwis stawiał na zawór sterujący pracą turbawki, ale z tego wynika że to nie było to skoro wróciło do normy. wcześniej zamulał przy 110km/h na 4 biegu a ostatnio dociągnąłem nim do 135km/h na 4 i odpuściłem. te autka potrzebują czasem ciężkiej nogi
Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn
Dziekuje (informatyk) wam za odpowiedz.
Czyli, mozna powiedziec, ze w serwisie mnie oskubali wymieniajac czujnik zamiast sprawdzic to zapiekanie sie lopat?
Czy teraz...jesli pierwsze objawy wystapily dzisiaj...dajac troche wiecej w rure moge uniknac wizyty w serwise...czy raczej juz mnie ona nie ominie?
Jeszcze raz dzieki!
Czyli, mozna powiedziec, ze w serwisie mnie oskubali wymieniajac czujnik zamiast sprawdzic to zapiekanie sie lopat?
Czy teraz...jesli pierwsze objawy wystapily dzisiaj...dajac troche wiecej w rure moge uniknac wizyty w serwise...czy raczej juz mnie ona nie ominie?
Jeszcze raz dzieki!
Tego nie wiemy, poprawna diagnoza i doświadczony diagnosta jest w stanie wykryc wszelkie nieprawidłowości. Faktem jest natomiast że styl jazdy jaki preferujesz nie wrózy nic dobrego. Auta ze zmienną geomterią turbiny potrzebują od czasu do czasu porządnego przedmuchania układu wydechowego. Ja wiem że da się jeździć i to całkiem sprawnie tdi nie przekraczając 2,5k obr, ale po rozgrzaniu silnika śmiało można go kręcić powyżej 3 tys, a w przypadku aut ze zmienną geomtetria jest to wręcz zalecane.malysmok pisze:Czyli, mozna powiedziec, ze w serwisie mnie oskubali wymieniajac czujnik zamiast sprawdzic to zapiekanie sie lopat?
rozgrzej silnik do właściwej temperatury i pokatuj go trochę na 4 na wyższych obrotach, można równiez spróbować ręką rozruszać gruche sterującą kierownicami. Jesli objawy przejdą to juz wiesz co robić a czego nie .malysmok pisze:Czy teraz...jesli pierwsze objawy wystapily dzisiaj...dajac troche wiecej w rure moge uniknac wizyty w serwise...czy raczej juz mnie ona nie ominie?
Jesli nic to nieda najlepiej jedź do tunera, który Ci robił wirusa - to łebskie chłopaki i na pewno sobie poradzą.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Witam,
Otoz poszedlem za rada forumowiczow i dzialalo w miare OK. Raz na dwa tygodnie pojawial sie jeden not lauf, ale po wylaczeniu/wlaczeniu silnika bylo OK.
Dzisiaj na trasie nagle trafil mi sie not lauf. Zatrzymalem sie, wylaczylem silnik, wlaczylem i chcialem mu dogazowac troche ale przy ok. 2,8-3tys obrotow znowu padlo. I tak 3 razy. Poprzednio zawsze mi padala przy spokojnej jezdzie na 5 biegu
Turbina mocno swiszczy i wyglada na to ze przy dojsciu do ok. 3 tys obrotow wysiada. Czy to juz ostatnie jej chwile?
Czy tutaj pomoze regeneracja?
Najgorsze ze w poniedzialek jade w trase i jak sobie pomysle, ze mam jechac 1,5h dluzej to mnie krew zalewa :/
Pozdrawiam,
Otoz poszedlem za rada forumowiczow i dzialalo w miare OK. Raz na dwa tygodnie pojawial sie jeden not lauf, ale po wylaczeniu/wlaczeniu silnika bylo OK.
Dzisiaj na trasie nagle trafil mi sie not lauf. Zatrzymalem sie, wylaczylem silnik, wlaczylem i chcialem mu dogazowac troche ale przy ok. 2,8-3tys obrotow znowu padlo. I tak 3 razy. Poprzednio zawsze mi padala przy spokojnej jezdzie na 5 biegu
Turbina mocno swiszczy i wyglada na to ze przy dojsciu do ok. 3 tys obrotow wysiada. Czy to juz ostatnie jej chwile?
Czy tutaj pomoze regeneracja?
Najgorsze ze w poniedzialek jade w trase i jak sobie pomysle, ze mam jechac 1,5h dluzej to mnie krew zalewa :/
Pozdrawiam,
czy to zapiekanie sie kierownic spręzarki dotyczy tez silnikow 1Z? Z tego co wyczytalem, to w tych silnikach nie wystepuje zmienna geometria łopat. Czy to znaczy, ze takiemu silnikowi/turbinie nie bedzie szkodzila spokojna jazda? Pytam dlatego, ze tak jak kolega malysmok nie mam ciezkiej nogi (rzadko krece go do 3 tys), a nie chcialbym zaszkodzic mojemu golfikowi.
Z gory dzieki za odpowiedz:)
Z gory dzieki za odpowiedz:)
Turbine to nie zaszkodzi - za to katalizatorowi juz moze - szczególnie jesli pokonujemy male odcinki na nierozgrzanym silniku. Jednym słowem Panowie - Bozia dała w tdi moc maksymalna w okolicach 4000obr co nie znaczy oczywiście że nalezy krecic do limitera, ale tez nie warto przesadzac w druga stronę - p to mamy skrzynie biegów i obrotomierz zeby z nich korzystać.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
prysnąć dobrze WD40 w okolicy sztangi która łączy kierownice turbinki z puszką przy turbince do której wchodzi wężyk.
Dobrze jest również rozruszać ręcznie, poruszając ta sztangą wzdłuż jej osi głównej
W momencie jak nie będziesz czuł znacznego oporu czy też zrywu powinno być dobrze, sama sztanga pracje dosyc ciężko więc sie nie przestrzasz że nic nie pomaga.
Dobrze jest również rozruszać ręcznie, poruszając ta sztangą wzdłuż jej osi głównej
W momencie jak nie będziesz czuł znacznego oporu czy też zrywu powinno być dobrze, sama sztanga pracje dosyc ciężko więc sie nie przestrzasz że nic nie pomaga.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 294 gości