problem z biegami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

problem z biegami

Post autor: tomi-ex » ndz mar 21, 2010 18:21

Zeby wrzucić 5-ty bieg , muszę lewarke wbić w dół , 2-ka tez nie wchodzi najlepiej . Wymieniałem juz wszystkie elementy mechanizmu zmiany biegów od drążka az po skrzynie . Przy wybieraku nic nie robiłe .Czy można wymienić jakaś poszczególną część wybieraka żeby poprawić stan wbijania biegów



Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » pn mar 22, 2010 10:46

jeśli dwójka nie wchodzi najlepiej, to pierścień synchronizatora do wymiany, u mnie to pomogło 2-jce. i z 5 biegiem może byc to samo, albo masz rozregulowany ten drążek od zmiany biegów, co się znajduje koło przekładni kierowniczej, a dokladniej nad nią. Jeśli go rozkręcałeś i nie zaznaczyłeś w jakiej ma być pozycji, to nie tak łatwo potem to ustawić samemu. Trzeba dwóch, jeden "wajchlować" musi, a drugi z kanału ustawia tak, żeby 5 weszło ładnie i inne biegi. Ale stawiam na pierścienie synchronizatorów. Usterka większości ze skrzyń w golfie 2. Pozdr.

[ Dodano: 22 Mar 2010 15:09 ]
cały synchronizator coś około 800pln, i w Polsce do golfa 2 jest ich moze parę... jak mi powiedzieli w sklepie. Zaś sam pierścień ponoć można kupić z firmy HART i koszt okolo 30pln (za sztukę). Ja swój dostałem gratis od takiego Pana z forum. a wygląda to tak:
Obrazek

i uszkodzeniu, a raczej wytarciu ulega ta wewnętrzna strona, oryginalnie był tam taki matowy materiał, coś jak jest na zaworach iglicowych w gaźnikach, a teraz robią tam poprostu "ścieżki", "rowki" czy jak to tam zwać. Po wymianie tego pierścienia jak ręką odjął. Dwójka wchodzi jak w masło.
Ostatnio zmieniony pn mar 22, 2010 16:00 przez Superbeasto, łącznie zmieniany 1 raz.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » wt mar 23, 2010 12:25

Czyli będę musiał odkręcić skrzynie . A myślałem ze to cos od strony lewarka , myślałem ze tam jakiś plastik wystarczy wymienić . Problem polega na tym ze muszę ten lewarek wbić w dół ( tak jak do wstecznego) i dopiero wchodzi 5-ty bieg



Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » wt mar 23, 2010 20:10

tomi-ex pisze:Problem polega na tym ze muszę ten lewarek wbić w dół
jeśli masz zgrzyt przy zmianie biegu, a nie to, że opornie wchodzi ale bez zgrzytu, to na 99% jest to pierścień synchronizatora. Jak zgrzyta, a nic nie było rozbierane przy lewarku to synchronizator. Piąty bieg masz zaraz pod tym deklem ze znaczkiem VW, jak odkręcisz koło lewe, o ile dobrze pamiętam. On tam jest ze wstecznym czy jakoś tak. A Dwójka to już w środku jest.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

qgaga
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw mar 26, 2009 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: qgaga » wt mar 23, 2010 20:32

a wymieniałeś tą gumową tuleje co wchodzi na wybierak?? Jak ona jest wyrobiona możesz mieć problemy z wbijaniem biegów gdy wybierasz bieg którego wbicie wymaga skręcenia wybieraka. Najprościej to sprawdzić jak masz bieg jałowy (luz) to dzwignia ma wzczuwalny lekki luz na boki, zanim poczujesz opor gdy wybierak sie obraca. to samo bedzie np na 1 biegu dzwignia nie powinna miec wiekszych luzow na boki



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » śr mar 24, 2010 08:44

drazek kierowniczy mi latał przód tył i przez to biegi słabo wchodziły i wymieniłem taki pionowy wałek na którym jest tulejka ( kulka) i po tym sie porawilo nic nie zgrzyta i biegi dobrze wchodza . Problem będzie po stronie tego wybieraka ( coś przy lewarku) .Chodzi o to ze musze za kazdym razem wbic w dół lewarek jak wrzucam 5-ty bieg .Czy mozna wymienic jakas gumke , tulejke ... przy tym lewarku zeby było wszystko wporzadku?

Wrzućcie jakieś zdjeica tych elementów

Ten synchronizator to mozna wymienic nie sciagajac skrzyni .Odkrecic koło i ten dekiel.....



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » śr mar 24, 2010 09:08

Synchronizator to jak przy wrzucaniu biegu zgrzyta najczesciej w skrzyniach 020 pada 2 bieg a to co kolega ma to ewidentnie zle wyregulowany mechanizm wybierania biegow sprawdź tulejke przy drążku ta przez która wychodzi wałek w stronę komory silnika pewnie jest wyrobiona


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » śr mar 24, 2010 12:44

jest tam niewielki luz około 1mm . Czyli wina nie leży po stronie lewarka , nie trzeba będzie tam niczego wymieniać



Awatar użytkownika
golf10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: czw lis 01, 2007 12:28
Lokalizacja: polska-TORUŃ

Post autor: golf10 » śr mar 24, 2010 13:06

Mnie się też coś knoci.Ciężko niekiedy włożyć 1bieg lub 2gi.
Na biegu jałowym jest luz na boki i do przodu.Tak samo w czasie jazdy obojętnie na jakim biegu jadę lewarek lata na wszystkie strony.Nie ma zgrzytów w czasie zmiany biegów ,tylko nie chcą wchodzić(ciężko wchodzą).Skrzynka pracuje cicho -oleju nie brakuje.
poradzcie panowie


GRUPA KUJAWSKO-POMORSKA[url=http://img236.imageshack.us/my.php?image=dsc03271vg6.jpg][img=http://img236.imageshack.us/img236/778/dsc03271vg6.th.jpg][/url]
Najstarszy zgred na forum

tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » śr mar 24, 2010 15:01

czy ten pierścień synchronizatora można wymienić bez ściągania skrzyni i co z tym lewarkiem bo według mnie to nie może być ta tulejka drążka na nim nie ma luzu



Awatar użytkownika
Szydlak
...........
...........
Posty: 86
Rejestracja: pn mar 01, 2010 10:48
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Szydlak » śr mar 24, 2010 15:08

tomi-ex pisze:czy ten pierścień synchronizatora można wymienić bez ściągania skrzyni
Niestety by wymienić pierścień synchronizatora biegów konieczna jest rozbiórka skrzyni. Jeśli to wysoki bieg to będzie mały kłopot. Jednak 1ka i 2ka to już skrzynia rozebrana doszczętnie.

Polecam:
http://www.scirocco.pl/arty/synchronizator.pdf

Opis o co biega.



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » czw mar 25, 2010 07:58

synchronizator synchronizatorem a co z tym lewarkiem



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » czw mar 25, 2010 09:41

Radzę bardzo dobrze przyjżeć się wszystkim tym tulejkom po stronie drążka też, wymienić wszystkie bo to nie duże koszta, dobrze obejżeć również wodziki i te wszystkie cięgna bo jeżeli są wytarte to i nowe tulejki nie pomogą, poprostu kompletnie rozebrać mechanizm wybierania biegów wymienić co napisałem poskładać i wyregulować

odepnij na początek wszystko co dochodzi do wybieraka w skrzyni biegów odpal silnik i niech ktoś trzyma sprzęgło, zwiększa/zmniejsza obroty a ty ręcznie wybierakiem wbijaj biegi jak coś będzie nie tak napewno zauważysz wtedy oznacza to kłopoty ze skrzynią a jak będzie dobrze to remontuj mechanizm wybierania biegów ja stawiam że to jego wina


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » czw mar 25, 2010 12:20

a za co tak własciwie jest odpowiedzialny lewarek czy tam sa jakies tulejki , plastiki które sa odpowiedzialne za odpowiednie wbijanie biegów



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 199 gości