zawieszenia to one mają bardzo zaawansowane!!! bolid waży jakoś ponad 600 kg i skakałby jak piłka gdy nie amortyzacja,
amortyzatory znajdują sie w kadłubie a nie przy kole, to też jest ciekawe
Widzieliście kiedyś takie wyścigi po lodowych torach np we francji, ciasne, zakrety non stop, prawie zero prostych, xsary jezdza np, wszytko 4x4 i kolce, a amorki maja pod kątem 45st do koła, widac przez tylne szyby w bagażniku, jak kielichy sie niemal dotykają , fajnie to wygląda jezdza pelnymi bokami caly czas gdzies w 6-8, nie pamietam jak to sie nazywalo "puchar czegoś tam" "coś tam TROPHY"
[ Dodano: Sob Gru 17, 2005 12:02 ]
NO w końcu znalazłem cokolwiek na temat wpływu masy nieresorowanej na fizyke jazdy
"Masa nieresorowana to masa opon, felg, hamulcow, fragmentow zawieszenia i
innych czesci, ktore poruszaja sie w osi pionowej razem z kolami. W typowym
samochodzie nieresorowane jest ok. 15% jego calkowitej masy. Jesli
pominiemy sprezystosc opon, cala ta masa przesuwa sie pionowo w
bezposredniej zaleznosci od uksztaltowania nawierzchni.
Stosunek masy nieresorowanej do masy resorowanej jest bardzo wazny,
poniewaz pionowe sily odzialywujace na mase nieresorowana poprzez wyboje na
drodze musza byc kontrolowane i pochlaniane przez mase resorowana. Gdy
opona trafia na wyboj, kolo jest przyspieszane w osi pionowej z predkoscia
zalezna od charakterystyki opony, rozmiaru nierownosci i poziomej predkosci
samochodu.
Im wieksza masa zostanie przyspieszona w ten sposob (im wieksza jest masa
nieresorowana), tym wieksza energie kinetyczna bedzie musialo pochlonac
zawieszenie auta, jesli masa resorowana ma pozostac w miejscu (zeby
samochod nie podskoczyl na wyboju). Dbalosc, aby masa nieresorowana byla
mozliwie najmniejsza jest wiec bardzo korzystna dla komfortu jazdy. Jesli
stosunek masy nieresorowanej do resorowanej jest kiepski (wysoki), kolo
bedzie rowniez slabiej przyciskane do podloza na dziurach. Pogarsza sie
wiec nie tylko komfort jazdy, ale rowniez "trzymanie sie" drogi."