biegi bez sprzegla...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jazel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt lis 02, 2004 20:32
Lokalizacja: Kraków [Opole]

biegi bez sprzegla...

Post autor: jazel » śr sty 12, 2005 21:44

na kilometrach strzeli mi linka od sprzegla! ale zanim strzeli musze dojechac do sklepu po nowa i do mechanika...

jak strzeli - co robic? biegi w gore potrafie zmieniac bez problemu, zapalic na jedynce tez mi sie udaje, ale co z redukcja. slyszalem ze sie da, tylko jak? i co moge zepsuc w ten sposob?


Just passing trough...

Ari

Post autor: Ari » śr sty 12, 2005 22:58

A ja za to tylko w dol potrafie,kwestia odpowiednich obrotow i sam wyskakuje ale nie na sile,jest to moment w ktorym dokladnie puszczasz gaz...zmniejsza sie predkosc i wtedy znow lekka przygazowka i bieg sam wskakuje.

Wyglada na to ,ze musisz mnie ze soba wszedzie wozic i damy rady :):):)



r30q
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:20
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Post autor: r30q » śr sty 12, 2005 23:02

mnie moj dziadek pokazywal jak zmieniac i w gore i w dol < cale zycie jezdzil autobusami > :D :D ale to na dieslu bo podobno na benzyniaku latwiej cos zepsuc :P :D :D :D


Inne auto z grupy VAG
___________________________________

Awatar użytkownika
jazel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt lis 02, 2004 20:32
Lokalizacja: Kraków [Opole]

Post autor: jazel » śr sty 12, 2005 23:04

w gore jest banal... krecisz do 5000 - 6000, puszczasz gaz i zmieniasz bieg!

wytlumacz dokladnie jak zmieniasz w dol (oroty mniej wiecej, zachowanie silnika/skrzyni)...


Just passing trough...

Ari

Post autor: Ari » śr sty 12, 2005 23:39

Obroty to juz niestety nie 5000 ale cos okolo 1500-2000 i przyciskasz lekko na dzwignie i poczujesz jak bieg wyskakuje(trzeba to wyczuc) po tym lekkie podgazowanie,nawet pare razy i ponownie naciskasz na jakis bieg ktory wtedy sam wskakuje.
Kurcze ciezko to tak opisac w kazdym razie niskie obroty.



mortas
Fuel is my Blood
Fuel is my Blood
Posty: 370
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:48
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: mortas » śr sty 12, 2005 23:59

Spoko idzie jechać, czały czas lekko popychaj na bieg który chcesz włączyć. Jeżeli w górę umiesz bez problemu w dół tak samo. Tylko pierwszy raz słysze że 5 tys. obr.??? Normalnie włączysz bieg przy niższych obrotach wcale nie trzeba tak piłować. Z Gniezna do Poznania (i przez pól miasta) tak jechałem z kumplem i zero problemu z redukcją i wyprzedzaniem. Strasznie w pi**e dostaje tylko rozrusznik przy ruszaniu!


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=47926]>>MOJA BYŁA LALECZKA<<[/url]
[url=http://avatars.jurko.net][img]http://img1.jurko.net/avatar_14129.jpg[/img][/url]

www.konstel.webs.com

Suchy

Post autor: Suchy » czw sty 13, 2005 00:13

Sprawa jest prosta :chytry: ale wymaga wprawy, prubowałem i czesto jezdze tak na swoim MK1 1.6D i taty Audi 80 1.6 TD Intercller, nic sie do tej pory nie zepsuło.

Kwestia obrotów silnika i predkości trzeba to zestroic heh :kac:
A wiec na poczatek potrenowac radze miedze 3 a 4 biegiem w gore i w doł.
Niewazna predkosc obroty musza byc tak ustawione pedałem gazu aby po wcisnieciu sprzegła nie zwiekszyły sie ani nie zmniejszyły (oczywiscie ze jak nie bedzie sprzegła to sie nie da tego sprawdzic ale to tylko nauka, jak sie dojdzie do wprawy to nie trzeba bedzie sprawdzac)
Jak juz wcisniemy tak pedał gazu aby obroty po wcisnieciu sprzegła sie nie zmieniały (badz nieznacznie) to poprostu delikatnie zmieniamy bieg nie na siłe powinno to odbyc sie tak lekko jak przy wcisnietym sprzegle.
I tyle prosta sprawa.
Pozdro.



Awatar użytkownika
jazel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt lis 02, 2004 20:32
Lokalizacja: Kraków [Opole]

Post autor: jazel » czw sty 13, 2005 00:40

ok, jutro zanim calkiem pojdzie bede probowal...

linka trzyma sie na 2 drucikach doslownie. a najgorzej, ze do sklepu mam caly krakow do przejachania... a potem do mechanika jeszcze raz!!!


Just passing trough...

Ari

Post autor: Ari » czw sty 13, 2005 00:58

No to trzymam kciuki zebys dojechal a jak nie to sam zmienisz na drodze.....prosta sprawa;)



Awatar użytkownika
jazel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt lis 02, 2004 20:32
Lokalizacja: Kraków [Opole]

Post autor: jazel » czw sty 13, 2005 01:31

latwo sie linke w golfie zmienia?

a co jak nie dojade nawet do sklepu? co wtedy zmienie?


Just passing trough...

r30q
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:20
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Post autor: r30q » czw sty 13, 2005 12:30

najlepiej miec kanal ale jazel czy nie masz kogos kto Cie podwiezie po te linke ? bo przeciez jak nie chcesz zmeiniac tak biegow to popros kogos a moze ktos z forum kto mieszka w krakowie , Cie podwiezie ?


Inne auto z grupy VAG
___________________________________

Redbull

Post autor: Redbull » czw sty 13, 2005 15:58

No walsnei nie szkoda Ci dojezdzac fury???Lepiej nawet autobusem dojechac po linke,pozniej dopiero probowac do mechanika sie wybrać....wkazdym badz razie zycze Ci pwoodzenia!



baton

Post autor: baton » czw sty 13, 2005 18:28

na pewno znajdzie sie ktoś kto Cie pozwiezie ja bym nie ryzykował



Awatar użytkownika
jazel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt lis 02, 2004 20:32
Lokalizacja: Kraków [Opole]

Post autor: jazel » czw sty 13, 2005 21:58

spoko... pojechalem sam (w krakowie u wadowskiego nie ma, w hucie nie ma, musialem jechac do zielonek (BTW. DOBRY TANI SKLEP, polecam)... najpierw pojechalem na uczelnie - myslalem, ze dam rade.. niestety! 2 km od domu strzelilo. no to zadzwonilem po kuzyna, przyjechal, pojechalismy po linke, wrocilismy po golfa, wsiadlem i pojechalem... caly czas na 2, 3... ruszalem na 2, wrzucalem 3 i tak przez pol miasta. w sumie muslalem ruszac 5 razy. mialem farta, ale do swiatel czazsem dojezdzalem bez gazu!

w kazdym razie dalem rade. mam nowa linke i jezdze spokojnie.
btw. jak zbieralem z drogi czesci po starej (zabezpieczenie), to znalazlem czesci do jeszcze 2...


Just passing trough...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 495 gości