przegub zewnętrzny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » pn mar 22, 2010 19:19

tu jest cały temat
o przegubie
Ostatnio zmieniony pn mar 22, 2010 19:29 przez Superbeasto, łącznie zmieniany 1 raz.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » pn mar 22, 2010 20:14

ten pierscien drucik a nie seger powinien zyejsc sam podczas pobijania mlotkiem przegub ?

a jak bedzie przy zakladaniu przegubu najpierw wlozyc ten pierscienę drucikę w rowik na osce i przegub pobijac mlotkiem . Probowalem juz tak i sprawa jest taka ze ten pierscien wzstaje 1mm nad wieloklin i za nic nie pojdzie



Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » wt mar 23, 2010 01:49

tomi-ex pisze:a jak bedzie przy zakladaniu przegubu najpierw wlozyc ten pierscienę drucikę w rowik na osce i przegub pobijac mlotkiem . Probowalem juz tak i sprawa jest taka ze ten pierscien wzstaje 1mm nad wieloklin i za nic nie pojdzie
tak piszą w książce typu "zrób to sam":

1. "na czop założyć podkładkę sprężystą stożkową, skierowaną większą średnicą do pierścienia dystansowego, który musi być włożony w następnej kolejności".

2. "na czop założyć nowy pierścień osadczy. Półoś zacisnąć w imadle i wbić przegub na czop za pomocą młotka do chwili, aż pierścień osadczy "wskoczy" w rowek po wewnętrznej stronie przegubu".

musisz jakoś ścisnąć ten pierścień i wbijać przegub. Innej rady nie ma.
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 01:49 przez Superbeasto, łącznie zmieniany 1 raz.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » wt mar 23, 2010 12:33

czy to normalne ze półoś da się przesunąć w rekach w stronę silnika ( tj w stronę przegubu wewnętrzne ) o jakies 2cm



G-T-D
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw paź 16, 2008 13:22
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: G-T-D » wt mar 23, 2010 15:50

Dobry Temat własnie dzisiaj zaczęło mi strzelac w przegubie z lewej strony, i w zwiazku z tym mam pytanie, czy z tym mozna chwile jezdzic ? bo poki co to nie mam jak narazie sie za to zabrac , aha i strzela tylko przy ruszaniu na skręconych kołach , dzieki z góry i pozdrawiam



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt mar 23, 2010 15:54

G-T-D, nie musisz jakoś bardzo pilnie wymieniać przegubu ale nie ominie Cię wymiana. Oczywiście nie mówię ze masz jeździć tysiące km nie zastanawiając się:)



G-T-D
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw paź 16, 2008 13:22
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: G-T-D » wt mar 23, 2010 18:29

jhosef pisze:G-T-D, nie musisz jakoś bardzo pilnie wymieniać przegubu ale nie ominie Cię wymiana. Oczywiście nie mówię ze masz jeździć tysiące km nie zastanawiając się:)
Dzięki to chciałem usłyszec;] :D



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » wt mar 23, 2010 19:54

czy to normalne ze półoś da się przesunąć w rekach w stronę silnika ( tj w stronę przegubu wewnętrzne ) o jakies 2cm



Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » wt mar 23, 2010 20:03

tomi-ex pisze:czy to normalne ze półoś da się przesunąć w rekach w stronę silnika ( tj w stronę przegubu wewnętrzne ) o jakies 2cm
tak normalne, bo przecież przegub wewnętrzny pracuje.

[ Dodano: 23 Mar 2010 19:04 ]
przy skręcie koła, rzy wjechaniu na kolejnę, czy w dziurę, długość półosi się zmienia o te właśnie 2cm.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt mar 23, 2010 20:06

tomi-ex, Zauważ ze zależnie od ruchu wahacza półoś musi się wydłużyć ze względu na zmianę geometrii. Przy skrzyni jest stały punkt, który półosią twory przeciwprostokątną ala trójkąta skrzynia- piasta. Półoś musi mieć pewien zakres wydłużenia się



tomi-ex
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 14, 2009 16:28
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: tomi-ex » śr mar 24, 2010 09:42

czy wieloklin przegubu powinien dojść równo do zwrotnicy tzn ten wieloklin przegubu nie wchodzi w zwrotnice tak do konca od satje kiesc 3-4mm . Jak sie wkreca srube to widac ten wieloklin i ze te przegub odstaje te 3mm . Czy sruba powinna to dociagnać



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 266 gości