1.8 8V kopci na niebiesko :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

davka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw lut 18, 2010 19:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

1.8 8V kopci na niebiesko :(

Post autor: davka » wt mar 23, 2010 10:56

Witajcie
Mam problem z moim golfikiem MK3 1.8 8V problem tkwi w tym ze troche kopci na niebiesko i nie wiem czym to jest spowodowane mozliwe ze jest zalany olejem półsyntetykiem a przebieg mam 230.000 ? czy moze to cos innego ?
PZDR



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt mar 23, 2010 11:06

davka pisze:czy moze to cos innego ?
silnik Ci sie konczy :) nic innego ..


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » wt mar 23, 2010 11:14

niebieski dym = najgorszy dym.. Traci cisnienie sprezania = koniec
Ostatnio zmieniony wt mar 23, 2010 11:14 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt mar 23, 2010 11:32

davka pisze:mozliwe ze jest zalany olejem półsyntetykiem
olej ok...silnik już nie daje rady



davka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: czw lut 18, 2010 19:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: davka » wt mar 23, 2010 11:51

ok dzieki za info pzdr :)



Awatar użytkownika
TOMASZ13
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: śr paź 14, 2009 13:11
Lokalizacja: ZACHODNIOPOMORSKIE

Post autor: TOMASZ13 » wt mar 23, 2010 12:30

wyjmij bagnet i przyłóż palec jak będziesz czuł ze powietrze tam daje to już końcówka tego silnika ale sam fakt ze niebieski dym świadczy o tym ze pierścieni już nie masz :grrr:


GOLF mk3 1997 1,6 101KM
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=440492

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: 1.8 8V kopci na niebiesko :(

Post autor: oldstaszek » wt mar 23, 2010 12:35

davka pisze:Witajcie
Mam problem z moim golfikiem MK3 1.8 8V problem tkwi w tym ze troche kopci na niebiesko i nie wiem czym to jest spowodowane mozliwe ze jest zalany olejem półsyntetykiem a przebieg mam 230.000 ? czy moze to cos innego ?
PZDR
Może sprecyzuj - kiedy dymi / w jakich momentach / zimny / ciepły itd.
Im więcej dasz precyzyjnego opisu tym łatwiej coś można podpowiedzieć.
Nie śpiesz się z przyjęciem "silnik padnięty" - jest dużo innych przyczyn... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt mar 23, 2010 12:42

oldstaszek pisze:Nie śpiesz się z przyjęciem "silnik padnięty" - jest dużo innych przyczyn...
czyzbym widział preludium do Xeramic ???

no to teraz będzie pole do popisu :) jak sie okaze z to naprawde jest złom silnik , pierscienie puszczają..( wlasciciel mi pisał PWa.. ze kopci na ciepłym.. )
to teraz mozna pomierzyc silnik i dac go do ceramizatorów.. :) tylko zeby nie wyszło , ze np uszczelniacze szlag trafił.. a rzekomo ceramizator naprawił pierscienie :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt mar 23, 2010 12:49

guti pisze:
oldstaszek pisze:Nie śpiesz się z przyjęciem "silnik padnięty" - jest dużo innych przyczyn...
czyzbym widział preludium do Xeramic ???

no to teraz będzie pole do popisu :) jak sie okaze z to naprawde jest złom silnik , pierscienie puszczają..( wlasciciel mi pisał PWa.. ze kopci na ciepłym.. )
to teraz mozna pomierzyc silnik i dac go do ceramizatorów.. :) tylko zeby nie wyszło , ze np uszczelniacze szlag trafił.. a rzekomo ceramizator naprawił pierscienie :)
Twój post wyjaśnił tylko jedno - że miałeś kontakt na PW.
Co do pozostałej treści - absolutnie nic nie wnosi - taki był cel tego postu?...
Zostawiam koledze GUTI ten temat - na tym zakończyłem swój udział w tym temacie... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt mar 23, 2010 14:35

Spokojnie. Może ja podsumuję bez zbędnych wywodów.
davka, niebieskie spaliny świadcza o spalaniu oleju przez silnik. Może być spowodowane zużyciem uszczelniaczy zaworowych razem lub bez zużycia prowadnic zaworowych - wówczas silnik kopci okresowo nie stale spalając olej gromadzący sie na zaworach, temperatrura niema żadnego znaczenia. Koszty naprawy umniarkowane
Może spalać olej z powodu zużytych pierścieni tłokowych łącznie lub bez zużycia gładzie tłoka i samego tłoka - naprawa znacznie droższa.
Moga być onbie te sprawy - mamy całkowity temont silnika - nie bardzo opłacalny.
Więc do mechanika i diagnoza, potem leczenie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 152 gości