Golf II 1.8 z pierburgiem 2ee , brak mocy :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
senix18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt lut 12, 2008 23:15
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Golf II 1.8 z pierburgiem 2ee , brak mocy :(

Post autor: senix18 » sob mar 20, 2010 03:54

Witam wszystkich.
Mam problem z moim Golfikiem , chodzi o to że jest strasznie slaby na 5 biegu a na 4 to rozpedzi sie o jakies marne 25km/h wiecej. Wyniki na kazdym biegu sa mniej wiecej takie :
1.ok.45km/h ; 2.ok.95km/h ; 3.ok.135km/h ; 4.ok.155km/h (i to już jak się go dobrze przydusi) ; 5.ok.160km/h... Z miejsca zbiera sie dobrze , spokojnie daje rade sobie z passatem 1.9TDI , ale to tylko tak do koncowki na 3 biegu , potem to juz jest straszna lipa i tyle... Oryginalny silnik w golfie byl 1.6 PN , ale zostal zastapiony 1.8 z passata B3 93r i powiem tyle ze na poprzednim silniku chociaz byl juz zuzyty bo mial przejechane jakies 600000tys z kawalkiem to mozna bylo go lepiej rozpedzic... Mialem kiedy passata B3 1.8 na jednopunktowym wtrysku i duzo lepiej sie rozpedzal chociaz byl sporo ciezszy to osiagal 190km/h. Szukalem juz odpowiedzi na forum.vwgolf.pl ale nic sensownego nie znalazlem... Prosze o jakies rady w tej sprawie , co moge zrobic aby mój Golf mogl sie troche wiecej ropedzic niz te marne 160 ;/
Z gory dziekuje za pomoc.



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » ndz mar 21, 2010 02:27

Sprawdź sobie ustawienie rozrządu na dobry początek. Czasami jest tak, że pasek jest przesunięty o jeden ząbek i efektów nie uzyskasz. Sprawdź dolot (filtr) układ zapłonowy. Zerknij na skrzynię bo nie jestem pewien. Jeśli miałeś silnik 1.6 to i skrzynia była od 1.6 a teraz włożyłeś 1.8 i lekko przełożenia się zmieniły jeśli mówimy o pojemności silnika. Ja mam to samo :) Silnik 1.8 a był 1.6 i również 160 km/h to max. No i sprawa ostatnia to promień dynamiczny koła. Też odgrywa ważną rolę :bajer: .


...

Awatar użytkownika
senix18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt lut 12, 2008 23:15
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: senix18 » ndz mar 21, 2010 17:56

Skrzynie zmienilem na druga bo w tej od 1.6 juz wstecznego nie dawalo sie wlozyc , no ale rzeczywiscie po zmianie skrzyni dalo sie odczuc zmniejszenie tak jaby mocy :panna: jeszcze sprawdze to co pisales z rozrzadem , bo zaplon juz sprawdzalem i jest ok :) dzieki za podpowiedz :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 21, 2010 18:38

nie napisałeś tego ale jeśli zostawiłes gaźnik 2EE od 1.6 to nie pójdzie na nim auto z 1.8 dobrze. Kiedyś robiłem z tak zeswapowanym autem, załozyłem gaźnik 2E2 od 1.8 i wszystko wróciło do normy: sprawny 2EE sprzedasz lub zamienisz na sprawny 2E2 bez straty finansowej, albo na Webera - temat na forum jest.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » ndz mar 21, 2010 18:50

Tak to również wpłynie na osiągi autka. A rozrząd sprawdź dobrze bo na kole zamachowym masz dwa znaki (niektórzy mylą te punkty i wtedy pasek jest przestawiony czasami o dwa ząbki i v-max nie jest osiągane w pełni). Myślę, że wiesz jak poprawnie ustawić te znaki. Sprawdź i napisz jak to wygląda :grin:


...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 21, 2010 18:59

pinstonvw, ustawiasz rozrząd patrząc na znaki na kole zamachowym? Powodzenia, wszystkie znaki sa na kołach wałka rozrzadu, posredniego i kole pasowym wału.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » ndz mar 21, 2010 19:19

Baaa to mi nowość. Liczę, że każdy to wie dlatego też nie pisałem o tym. Czasami jest tak, że znak na kole pasowym nie pokrywa się ze znakiem na kole zamachowym (odziwo). Dlatego lepiej ustawić na początek koło zamachowe a potem resztę znaków. Na kole masz dwa oznaczenia: znak do ustawienia zapłonu i oczko (O) do rozrządu (czasami mało widoczne).


...

Awatar użytkownika
senix18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt lut 12, 2008 23:15
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: senix18 » ndz mar 21, 2010 20:58

Wiem ze gaznik ma duzy wplyw na moc , ale kiedy juz robilem cos takiego w golfie kolegi , z wujkiem zmienialismy silnik z 1.6 pierburg 2ee na 1.8 bo w 1.6 pekl tlok takze nie oplacalo sie naprawiac , po przetestowaniu golfa juz na 1.8 osiagi byly duzo lepsze golf dawal sie rozpedzic do 180km/h a jak sie bujnal to i wiecej. Wiec myslalem ze u mnie bedzie to samo ale niestety nie , tylko ze tamtem to byl golf GL z 89r , a moj to CL z koncowki 91r. jest to jakas znaczaca roznica? :bajer: W swoim golfie wymienilem takze gaznik bo poprzedni juz ledwo zipal w, a ten odkupilem za male pieniadze jak na 2ee bo za 170zl i to jest on z golfa ktory zostal sprowadzony z austrii , no i byl oczywiscie bez lpg , caly w miare czysty :D A moze miec jeszcze jakis wplyw na osiagi komputer? Moze nie przystosowal sie do nowego gaznika? Rozrzad sprawdze jak najszybciej bede mogl , ale to chyba dopiero w czwartek albo piatek bo studia przeszkadzaja :/ A mam jeszcze takie pytanie , czy jesli zrobie caly uklad wypechowy przelotowy , bez katalizatorow ani niczego podobnego , to czy osiagi sie poprawia? I jeszcze jedno czy stozek cos da w takim golfie? :)



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » ndz mar 21, 2010 22:50

Ja w swojej Jettce mam przelotowy wydech i raczej znikoma poprawa nastąpiła. Mam wrażenie, że coś jednak jest nie tak bo osiągi mnie nie zadowalają. Stożek można zamontować oczywiście, tylko w taki sposób ażeby powietrze było ciągle (jak dotychczas) zasysane a nie wdmuchiwane. Przy LPG jest to dość ważne (w sumie nie wiem czy masz LPG). Stożek z reguły daje podwyższone osiągi. Komputer raczej nie pełni tutaj zbyt dużej funkcji i nie będzie miał wpływu na osiągi. Może lepiej będzie jak się wypowie na ten temat Paweł Marek bo pewnie ma większą wiedzę. Weź jeszcze pod rozważania tzw. lewe powietrze.


...

Awatar użytkownika
senix18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt lut 12, 2008 23:15
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: senix18 » pn mar 22, 2010 14:23

I jak ladny ma dzwiek wydech przelotowy? Duzo lepiej brzmi niz zwylky? Ale lewe powietrzeto gdzie oprocz podstawy gaznika sprawdzac , bo podstaweto mam nowa takze tamtedy nie lapie lewego powietrza :) a wlasnie nie mam LPG :) ale ostatnio mialem problem ze spalanie , bo normalnie palil na tym nowym gazniku jakies 7 - max 8 litrow a tu nagle zaczal palic 11-12litrow :| no ale chyba juz jest w normie , a zrobilem to tak ze sprawdzalem ten czujnik ssania ktory okazal sie dobry ale ta kostka ktora sie do niego podlacza byla zla bo kabelek pekl wiec ja zmienilem i odlaczylem akumulator na 12h zeby kompa zrestartowac , byla tez zmiana swiec i czyszczenie zaplonu z ustawieniem :bajer: a po zalozeniu sotzka spalanie ci nie wzroslo? Bo slyszalem ze czasem tak sie dzieje , chopciam mam sozek w passacie b5 2.8 i nic takiego sie ze spalaniem nie stalo ale za to fajny dzwiek idzie spod maski :helm: A co do zalozenia stozka to chce zrobic mu dolot tak zeby go umiescic kolo grila zeby ssal caly czas zimne powietrze, dobrze tak bedzie?



Awatar użytkownika
pinstonvw
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: pinstonvw » pn mar 22, 2010 16:44

Wydech brzmi oczywiście wyjątkowo :grin: ale jak się jeździ w trasy (piekielne studia) to czasami w głowie wyje jak się nie ma dobrze wygłuszonego autka. Stożek raczej można tak zamontować. Przy LPG raczej powietrze powinno być zasysane niż wtłaczane. Przy benzynie raczej bez znaczenia. Poczekajmy aż Paweł Marek się wypowie odnośnie tego komputera. Bo ja tutaj raczej muszę robić pokłony do takich osób. Sam się dopiero dokształcam w tej dziedzinie i nie chce stwarzać pozorów i pisać nieprawdy :bigok:


...

Awatar użytkownika
senix18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt lut 12, 2008 23:15
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: senix18 » pt mar 26, 2010 22:58

No to jeszcze przed swietami zabiore sie za wydech ;) z zozrządu niestety nie sprawdzilem jeszcze bo nie mialem czasu , tak samo jak pisales pinstonvw te piekielne studia... Bylem w srode u goscia ktory ustawial mi gaznik bo spalanie znowu podskoczylo , ale tym razem jeszcze bardziej bo potrafil spalic 18 litów :grrr: ale juz jest w normie i teraz przy normalnej jezdzie pali jakieś 7,3 litra ,sprawdzalem tak ze wypalilem az autko zgasło , wlałem 10 litrów to i jezdzilem az znowu zabraknie , potem policzylem i wyszlo cos wlasnie kolo 7,3L :grin: , tak jak już pisałem nie mam LPG , ale i tak pewnie zrobie dolot i stożek założe ładnie gdzieś blisko grila żeby zimne powietrze cały czas łapał :bajer: tylko z tąprędkością jest lipa teraz to już ledwo dociąga do 160km/h , wczesniej to jak był ciepły to "na siłe" wyciskałtroszkę ponad , a teraz to już totalna klapa :grrr: jedzie do ok.157km/h , a potem to po dłuższym rozpędzaniu złapie te 160 , juz nie mam do niego siły :( i pewnie coś ten co mi gaźnik ustawiał coś za małą dawkę ustawił :grrr:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 169 gości