przegrzewanie się silnika mk3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomek_1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 09, 2006 20:37
Lokalizacja: Tychy

przegrzewanie się silnika mk3

Post autor: tomek_1978 » ndz mar 26, 2006 15:08

Mam Golfika 3 1,8 AAM, rok produkci 1992, kupiłem go w listopadzie, wszystko ok oprócz, no właśnie, zrobiło się cieplej i ku mojemu zdziwieniu wskazówka pomiaru temperatury niebezpiecznie zbliża się do 100 st C, problem występuje na biegu jałowym, np w korkach.
Wentylator działa, tylko załącza się właśnie przy tej temperaturze, jak samochodzik jest w ruchu wszystko ok. Pojechałem do mechanika, rzucił swoim wprawnym okiem na silniczek, podotykał przewodów, i stwierdził: "wszystko jest ok, wentylator działa a ciecz się jeszcze nie gotuje" ha ha bardzo śmieszne, a co będzie jak temperatura na zewnątrz sięgnie 30 st. Pewnie golfik mi odfrunie. Tak się zastanawiam, minął rok od wymiany oleju, może to jest powodem, przebieg około 13 tys na oleju. Silniczek już też swoje przejechał 213 tys. Prosze o podzielenie się swoim doświadczeniem. Z góry dziękuje



greg

Post autor: greg » ndz mar 26, 2006 15:23

jak wskazówka idzie w kierunku 100 otwórz maskę i sprawdź czy działa wentylator - alvo poszedł wentylator albo czujnik na chłodnicy



tomek_1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 09, 2006 20:37
Lokalizacja: Tychy

Post autor: tomek_1978 » ndz mar 26, 2006 15:26

wentylator się załącza, idzie chwile i się wyłącza, tak na moje oko około 98 st c



greg

Post autor: greg » ndz mar 26, 2006 15:29

czyli coś nie tak z tym wentylatorem albo z czujnikiem bo on jest 2 stopniowy chyba nie? 1 przy 93 a drugi przy 98

[ Dodano: Nie Mar 26, 2006 3:30 pm ]
albo cos koło tego...



tomek_1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 09, 2006 20:37
Lokalizacja: Tychy

Post autor: tomek_1978 » ndz mar 26, 2006 15:32

tak w sumie uzyskałem odpowiedż od mechanieka że najprawdopodobniej zakłamanie wskaźnika, ale wole nie ryzykować, pojeżdze jeszcze nim troszke, zobacze jak się zachowuje temperatura, najwyżej skusze się na czujnik temperatury



maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » ndz mar 26, 2006 17:38

Witka

Z tego co mi się wydaje 100 stopni to jeszcze nie tagedia a drugi bieg wentylatora włącza się dopiero powyżej 100.

Gdyby Koledzy uważali na fizyce to pewnie była tam mowa, że w układach pod ciśnieniem zalanych odpowiednim płynem 100 stopni Celcjusza to żaden problem.
Ja w technikum chciałem wyciągnąć z fizy 3 na koniec roku i cos tam o tym było mówione. :kac:


Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Mar 26, 2006 17:49 ]
Właśnie sprawdziłem w książce dla benzynowych MKIII z dwoma stopniami wentylatora. Piszą tak:
bieg I włącza sie między 92 a 97 stopni, wyłącza się między 84 a 91 st.
bieg II włącza sie między 99 a 105 st., wyłacza się między 91 a 98.

Także bez paniki.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

do tomek_1978

Post autor: DrLupus » ndz mar 26, 2006 23:24

Witam,

Ja mam takiego samego mk3 ale z 1994 r. i też kupiłem w listopadzie. U mnie po zakupie czujnik temp. wogóle nie działał, a nawet wyciekał spod niego płyn chłodniczy (który był poniżej min.). Było to przyczyną np. tego że auto na zimnym silniku nie chciało zapalić. Wymieniłem czujnik temp. (20zł), dolałem koncentratu do chłodnicy i wszystko ustąpiło. Grzeje się dokładnie tak jak Tobie, tak więc poczekajmy spokojnie do lata :) Poza tym sprawdzałem z książką i wg mnie jest ok.



Kosior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: pn gru 05, 2005 19:33
Lokalizacja: łowicz/głowno
Kontakt:

Post autor: Kosior » pn mar 27, 2006 18:47

Posiadam ten sam samochodzik.Po wymianie pompy wodnej mam ten sam efekt.Temperatura rośnie w mieście do 100 stopni na trasie 95.Ponoć jest książkowo(wg mechanika)ale przed wymianą pompy było cały czas 90.Zgadza się fakt że to jest układ ciśnieniowy i 100 stopni to nie katastrofa.Ale...... no właśnie ale, podejrzewam że mi zacina się troche termostat.
tomek_1978 -napisz jak się zakończyła twoja sprawa
Pozdrawiam



sekol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:48
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: sekol » pn mar 27, 2006 19:08

Mam inny silnik ale problem podobny :-) Poltora roku temu w listopadzie kupilem samochod i trzymal cala zime ksiazkowe 90 stopni a na wiosne zaczal zalapywac 100 stopni a po ciezszym bucie i w miescie nawet dobijal do 110 w lecie. Wymienialem plyny, termostaty chyba trzy czy cztery ale nic nie osiagnalem. Na pocieszenie powiem Ci, ze zrobilem ok. 15tys/km w temperaturze od 100 do 110 i odpukac z silnikiem wszystko ok, tak wiec nie masz sie co przejmowac za bardzo :-)



tomek_1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 09, 2006 20:37
Lokalizacja: Tychy

Post autor: tomek_1978 » wt mar 28, 2006 22:44

no cóż wymiana czujnika nic nie dała (ten w głowicy), dalej to samo, 100 st i ani grama więcej, chyba musze się przyzwyczaić. Poczekam czy się zagotuje, jak tak to dalej walcze, narazie zobaczymy pozdrawiam



Awatar użytkownika
metju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: czw mar 24, 2005 10:49
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: metju » wt mar 28, 2006 22:51

Też mi się grzeje, latem do 110 stopni nawet czasem, wentylator działa jak należy. Planuję wymianę termostatu, a narazie włączam ogrzewanie i szyby otwieram żeby ciepło oddać. Ale latem to byłoby samobójstwo :)


ex BvLin3K
Obrazek

lukneo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn mar 27, 2006 23:09
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: lukneo » śr mar 29, 2006 12:45

tomek_1978 Mialem kiedys to samo.Poprostu wymien termostat bo ci nieotwiera.Czujniki masz dobre dlatego zalacza ci sie wentylator ale jesli beda wysokie temperatury to go spalisz bo termostat nie otwiera, wiec proponuje wymienic go jak najszybciej...Jednak jeszcze po obserwuj temperatrure bo kazdy termostat jest inny i otwiera przy roznej temperaturze.



tomek_1978
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn sty 09, 2006 20:37
Lokalizacja: Tychy

Post autor: tomek_1978 » śr mar 29, 2006 23:49

dziś dobiłem do 105 st , mam dośc czas na wymiany, chyba termostat nie otwiera do końca, urodził mi się jeszcze jeden pomysł, może pompa niedomaga, hmmm, to gdybanie doprowadzi mój portwel do ruiny, no ale od czegoś trzeba zacząć, termostat to nie majątek



Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Post autor: DaroS » czw mar 30, 2006 10:14

Tez mam ten problem. Czujnik nowy, termostat tez nowy (jakis francuski Vernet chyba) nowy plyn chlodniczy i licznik caly czas pokazuje 100 a jak ostry jezdze to tak 105`C. Zauwazylem jeszcze cos... bardzo szybko rosnie temp na zimny motor a przewody wcale takie cieple nie sa wiec doszlem do wniosku ze licznik ma przeklamanie. Czy trasa czy miasto caly czas mam ta sama temp.
Ostatnio zmieniony czw mar 30, 2006 22:02 przez DaroS, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 241 gości