Luzy w zawieszeniu przy skręcaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Boosterpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
Lokalizacja: Jelenia Gora
Kontakt:

Luzy w zawieszeniu przy skręcaniu

Post autor: Boosterpl » ndz mar 21, 2010 00:44

Na początek chciałbym wszystkim osobom podziękować, których wiedza pomogła mi i nie tylko naprawić niejedną usterkę mego vwozidełka i uniknięcia kosztownych i często niepewnych napraw u mechaników.

Z czasem wiadomo zawsze cos nowego się przydazy...
No i właśnie od pewnego czasu... problem wygląda następująco, przy większych prędkościach podczas hamowania lub jazdy na luzie mam kierownicę lekko skręconą w prawo i mam wrażenie, że autko lekko znosi na prawo. Gdy zaś przyspieszam kierownica prostuje się i tor jazdy nieco się wyrównuje. Wymieniłem końcówki drążków, byłem na zbieżności i jest OK. Na szarpakach żadnych luzów nie wykryto. Czy wymieniać też całe drążki?

Dodam iż rok temu wymieniane były:
-guma stabilizatora prawa + obejma
-obejma stabilizatora lewa
-obie końcówki stabilizatora
-tuleja wahacza prawa tylna


Wszystkie częsci oryginalne VW

Ale jakieś pół roku temu byłem holowany z A4 prawie 100km za prawy wahacz (brak haka!). Może przez to coś się stało ale raczej holowanie odbywało się ostrożnie. Zamontowałem rozpórkę górną i dolną lecz bez zmian. Jakies sugestie? Wymienić swożnie czy tuleje przednie wahacza?



enzo2211
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 596
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 12:42
Lokalizacja: Gidle ERA
Kontakt:

Post autor: enzo2211 » ndz mar 21, 2010 11:13

Może to głupio zabrzmi ale czy masz jednakowe ciśnienie w kołach i czy nie zmieniałeś przypadkiem opony albo koła nie przekładałeś? Bo to, że znosi może być przez oponę.
byłem na zbieżności i jest OK
skoro zbieżność cacy, to
Boosterpl pisze:byłem holowany z A4 prawie 100km za prawy wahacz (brak haka!). Może przez to coś się stało
raczej nie bardzo , no chyba ze paproki ustawiały to i owszem.. ( a haka nie chcesz kupić za grosze?? bo nawet gdzieś mam bo sobie dorabiałem zaznaczam że home made :helm: ....)



Boosterpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
Lokalizacja: Jelenia Gora
Kontakt:

Post autor: Boosterpl » ndz mar 21, 2010 13:35

Kół nie przekładałem, może lada dzien :) ciśnienie zmierze dzis i zobacze. Co do haka to dzieki ale po tamtej akcji pojechalem na szrot i mam elegancki wkręcany haczyk :)

Ktoś ma jeszcze jakies sugestie co to może byc?
Ostatnio zmieniony ndz mar 21, 2010 13:36 przez Boosterpl, łącznie zmieniany 2 razy.



Orcio

Post autor: Orcio » ndz mar 21, 2010 13:54

zamien opony tyl z przodem znaczy sie kola



Boosterpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
Lokalizacja: Jelenia Gora
Kontakt:

Post autor: Boosterpl » ndz mar 21, 2010 14:04

Orcio pisze:zamien opony tyl z przodem znaczy sie kola
To juz poczekam do zimy, ale watpie zeby bylo to to. Bo mam wrazenie ze jest poprostu luz gdzies. Jak przy wiekszych predkosciach wchodze w zakret w prawo to slysze jakis zgrzyt tzn chrupniecie - ale tak juz od samego poczatku tj od 3 lat. W druga strone nie zaobserwowalem tego. Normalnie rozkladam rece. Nie jest to uciazliwe ale boje sie o wlasne bezpieczenstwo ze cos sie kiedus urwie. Byłem na kanale tuleje są całe. Chyba cos na wahaczu skoro kąt kierownicy sie zmienia



Orcio

Post autor: Orcio » ndz mar 21, 2010 14:31

A np jak parkujesz to tez cos slychac?



Boosterpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
Lokalizacja: Jelenia Gora
Kontakt:

Post autor: Boosterpl » ndz mar 21, 2010 14:38

Orcio pisze:A np jak parkujesz to tez cos slychac?
No zgadza sie! Jak jest ruch tyl przod przy zatoczce to czasem cos zachrupie, strzeli zatrzeszczy czy jak to nazwac. Ale na szarpakach nic nie mogli znalesc :/
Ostatnio zmieniony ndz mar 21, 2010 14:39 przez Boosterpl, łącznie zmieniany 2 razy.



Orcio

Post autor: Orcio » ndz mar 21, 2010 14:40

byc moze to jest sprawca?;
Obrazek



Boosterpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
Lokalizacja: Jelenia Gora
Kontakt:

Post autor: Boosterpl » ndz mar 21, 2010 14:49

Orcio pisze:byc moze to jest sprawca?;
Obrazek
Hmm tego bym nie pszypuszczal! A byc moze masz racje i jak sie wchodzi w zakret to przegub zapada sie, wchodzi bardziej i wali! Ale jaki on ma zwiazek przy parkowaniu? Czy zakup nowej polosi rozwiaze sprawe czy moze wystarczy ktorys przegub tylko wymienic?
Ostatnio zmieniony ndz mar 21, 2010 14:50 przez Boosterpl, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 404 gości