Trzeszczący i stukający fotel kierowcy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Trzeszczący i stukający fotel kierowcy
Witam,
Od pewnego czasu strasznie trzeszczy i stuka mi fotel kierowcy. Próbowałem podsmarować mechanizmy, ale to chyba nie to.
Fotel ma regulację wysokości, jest tez podnoszony do góry (wersja 3D).
Czy jest to jakaś znana usterka? Czy TTTM i mam z tym zyc?;-)
Mariusz M.
Od pewnego czasu strasznie trzeszczy i stuka mi fotel kierowcy. Próbowałem podsmarować mechanizmy, ale to chyba nie to.
Fotel ma regulację wysokości, jest tez podnoszony do góry (wersja 3D).
Czy jest to jakaś znana usterka? Czy TTTM i mam z tym zyc?;-)
Mariusz M.
Ostatnio zmieniony sob lip 21, 2007 23:48 przez Mariusz M, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:57
- Lokalizacja: Krapkowice
- Sebastian Brzeziński
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: czw maja 26, 2005 23:29
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontakt:
Nie wiem jak jest dokladnie w Mk4 ale moze masz juz zyzyte plastikowe prowadnice fotela tzw slizgi ? W Mk2 i Mk3 jest takie cos na 100%, mysle ze w Mk4 raczej tez jest...
Kiedys w Mk2 fotel latal mi jak nie powiem co... Wymienilem slizgi i problem zginal. Na jeden fotel szly 3 - dwa takie same po bokach i jeden inny na srodku. Koszt 1 szt - ok 5 zl.
Kiedys w Mk2 fotel latal mi jak nie powiem co... Wymienilem slizgi i problem zginal. Na jeden fotel szly 3 - dwa takie same po bokach i jeden inny na srodku. Koszt 1 szt - ok 5 zl.
fotel
Witam
Ja mialem podobnie.
Kupilemw ASO rolke plastikową do fotela za 17zł, pozyczyłem klucz 12-ramienny, 5 minut roboty i rolka wymieniona. Fotel OK.
Ja mialem podobnie.
Kupilemw ASO rolke plastikową do fotela za 17zł, pozyczyłem klucz 12-ramienny, 5 minut roboty i rolka wymieniona. Fotel OK.
...
ha, ten 12-ramienny t coś jak torx-ale ma nie 6 ramion na obwodzie tylko 12. Komplet takich kluczy kosztuje 25zł-jak dla amatorów napraw wystarczy.
Fotele w MkIV są dość sztywne, a uwarunkowane jest to ich budową wewnętrzną. Ja najpierw sprawdziłbym gniazdo pasa bezpieczeństwa, tak jak już ktoś wcześniej wspomniał. CZy być może nie obciera o coś. Mogą być to też prowadnice lub coś wewnątrz fotela, ponieważ jego budowa jest solidna..... U mnie czasem trzeszczy fotel pasażera, ale tylko wtedy gdy siedzi na nim ktoś z wagi ciężkiej.....
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Niestety to nie pas. Często nie zapinam go wcle i trzeszczy...regitmc pisze:Fotele w MkIV są dość sztywne, a uwarunkowane jest to ich budową wewnętrzną. Ja najpierw sprawdziłbym gniazdo pasa bezpieczeństwa, tak jak już ktoś wcześniej wspomniał. [url=http://img92.imageshack.us/img92/5465/10jk.th.jpg]Obrazek[/URL]
Trzeszczy jak ruszam d... na fotelu.
Mariusz M.
[ Dodano: Pią Mar 31, 2006 08:09 ]
Która rolke?psokol pisze:Witam
Ja mialem podobnie.
Kupilemw ASO rolke plastikową do fotela za 17zł, pozyczyłem klucz 12-ramienny, 5 minut roboty i rolka wymieniona. Fotel OK.
To kółko odpowiedzialne za przesuwanie fotela do przodu jeżdzące w prowadnicy?
Oglądałem je wczoraj i na oko wygląda ok.
Jak poradziłeś sobie z wykręceniem fotela? Mi się nie udało wyjąć zaślepek od srub - siedzą mocno, nie ma jak się do nich dobrać żeby nie uszkodzić.
--
Mariusz M.
Wyciągniecie fotela w 3D
Sciągasz zaślepki z plastikowych osłon prowadnic-pod nimi sa śrubki na śrubokręt krzyżakowy. wykręcasz wkręty i ściągasz osłony.
Teraz przesuń fotel na maksa do tyłu i spójz na fotel od przodu. Przed fotelem powinien być uchwyt mocujący szyne fotela do podłogi. Wykręć z tego uchwytu dwie śruby-klucz torx (chyba 8-emka).
Masz już fotel odkręcony kompletnie od podłogi.
Teraz przesuń delikatnie fotel do tyłu, tak aby roli prowadzące wyszły z prowadnic. W zależności które kółko masz ew. rozwalone to przechyl delikatnie fotel na odpowiednią stronę (nie urwij kabli od podusek, czy tez ogrzewania fotela) i odkręć kółko kluczem (u mnie użyłem klucza 12-ramiennego-podobny to torxa). Kółka są dość mocno przykręcone zatem musisz użyć sporej siły. Przyjzyj sie jak jest załozone kółk, bo tylo wjedną stronę będzie spełniać swoje zadnie.
Całość zajela mi niewiele czasu.
Zycze udanej wymiany.
Teraz przesuń fotel na maksa do tyłu i spójz na fotel od przodu. Przed fotelem powinien być uchwyt mocujący szyne fotela do podłogi. Wykręć z tego uchwytu dwie śruby-klucz torx (chyba 8-emka).
Masz już fotel odkręcony kompletnie od podłogi.
Teraz przesuń delikatnie fotel do tyłu, tak aby roli prowadzące wyszły z prowadnic. W zależności które kółko masz ew. rozwalone to przechyl delikatnie fotel na odpowiednią stronę (nie urwij kabli od podusek, czy tez ogrzewania fotela) i odkręć kółko kluczem (u mnie użyłem klucza 12-ramiennego-podobny to torxa). Kółka są dość mocno przykręcone zatem musisz użyć sporej siły. Przyjzyj sie jak jest załozone kółk, bo tylo wjedną stronę będzie spełniać swoje zadnie.
Całość zajela mi niewiele czasu.
Zycze udanej wymiany.
odpowiedz a raczej pytanie
udało sie rozwiązać problem moze?????, ja borykam sie z podobnym, z tym ze podczas jazdy przy zmianie obciązenia fotela wystepuje pojedynczy stuk, wymieniłem ślizgi i rolke lewą bo prawa ma jakieś łozysko chyba.
[ Dodano: 20 Lip 2007 12:37 ]
Acha i nic nie pomogło stuk wystepuje dalej
[ Dodano: 20 Lip 2007 12:37 ]
Acha i nic nie pomogło stuk wystepuje dalej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: FAST WebCrawler [Crawler] i 214 gości