[mk3] manualna klimatyzacja

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » wt lip 28, 2009 22:03

ok sprawdzę jutro bo dzisiaj w kanał nie będę szedł.. ale skąd ten dymek po lewej stronie od kierowcy?? i czemu niema napięcia we wtyczce tej na 2 piny przy sprężarce


fuck air ride

KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » wt lip 28, 2009 22:09

jak czujnik pokaze ze jest cisnienie to uklad przekaze napiecie na sprężarke, hmm niewiem czemu po lewej może sie tylko tak dym wystostał aaa jest jeszcze takie cos jak zawór bezpieczenstwa ze jak jest po stronie tłocznej w sprężarce za duze cisnienie to on spuszcza czasami jest tak że wszytko wyleci ale nie pamiętam czy w tych jest ten zawór, tylko tak głosno mysle.



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » wt lip 28, 2009 22:24

ok a wiesz gdzie mniej wiecej są rozmieszczone te wszystkie czujniki?? bo niewiem czy znajde je


fuck air ride

KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » wt lip 28, 2009 22:27

czujnik elekroniczny jest tylko jeden przy osuszaczu a zaworek to niewiem nie pamietam juz tych szczegółów ale rzadko występował



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » wt lip 28, 2009 22:30

a czujniki te od ciśnienia są jakieś? od ciśnienia wysokiego i niskiego? kurde muszę dokładnie poznać zasadę działania klimy co i jak którędy żeby znaleźć przyczynę



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt lip 28, 2009 22:33

masz kolego jeszcze czujnik temperatury , oraz sterownik wentylatorów , czujnik temperatury plus 5 stopni masz połączony szeregowo z czujnikiem ciśnienia , tak więc uszkodzenie go powoduje brak napięcia na sprężarce , tak samo jak uszkodzenie sterownika wentylatorów , o ile go masz to jest on pod zbiorniczkiem wyrównawczym



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » wt lip 28, 2009 22:36

aha ok jutro to sprawdzę. dziękuję Ci że mi pomogłeś tak dużo. jutro napisze co i jak dalej w razie problemów dalej bede pytał i szukał. aha słuchaj czy jak jest włączona klima to wentylatory muszą się kręcic?


fuck air ride

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt lip 28, 2009 22:39

tak



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » śr lip 29, 2009 07:55

KrzysiekosH pisze:( freon R 134a)
niema czegoś takiego jak freon R134a jest freon albo R134a

[ Dodano: 29 Lip 2009 07:59 ]
freon jest wycofywany wiadomo z jakiego powodu

[ Dodano: 29 Lip 2009 08:03 ]
Obecnie głównym następcą freonu 12 jako cieczy chłodniczej jest Suva 134a ® inaczej nazywana R134 lub R-134a
Ostatnio zmieniony śr lip 29, 2009 07:56 przez norek111, łącznie zmieniany 2 razy.


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » śr lip 29, 2009 08:41

ok
przejęzyczyłem sie ale wiadomo o co chodzi :)

dla zainteresowanych tych czynników r12 i r134a, głownie zmiana była w autach ok roku 93
http://www.wentylacja.com.pl/projektowa ... 4a409a.pdf
Ostatnio zmieniony śr lip 29, 2009 08:54 przez KrzysiekosH, łącznie zmieniany 1 raz.



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » śr lip 29, 2009 22:21

ok panowie zrobiłem ta klimę. wyczyściłem wszystkie kostki i wtyki i znalazłem spalony bezpiecznik w tym sterowniku pod zbiorniczkiem wyrównawczym. po wymianie wszystko buja ok. klima działa jak narazie wentylatory chodzą prawidłowo. zastanawia mnie czemu się zjarał ten bezpiecznik? także dzięki wielkie za wszelką pomoc i wskazówki.

[ Dodano: 08 Sie 2009 00:42 ]
a wiec znalazłem usterkę bo mi znów dzisiaj bezpiecznik zjarało. zwoj kabli który idzie nad chłodnicą jest mocowany dp przedniego wzmocnienia na takich uchwytach blaszkach. i na jednym z nich już ta blaszka przetarła kable i zware robiło. naprawiłem przewody dałem w termokurczliwą opaskę izolację i w peszel może teraz już nie przedrze. i dodatkowo w tych uchwytach w wężyki gumowe dałem dla zabezpieczenia. wydaje mi się że tam powinno iść wszystko w ori peszlu a było w izolacji. może szwab coś robił kiedyś...



lukivw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 23, 2006 17:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukivw » wt sie 25, 2009 21:35

Witam
Mam pytanie otóż w moim świeżo zakupionym MK 3 słabo działała klima. Podjechałem do Feuvert na ewentualne uzupełnienie czynnika i okazało się że układ jest szczelny natomiast wysokie ciśnienie za niskie 8 a powinno być 15. Gościu zalecił wymianę osusacza bądź ewentualnie że coś może być z czujnikiem o wysokiego ciśnienia. Stąd pytanie czy ktoś miał może podobny przypadek



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » sob mar 20, 2010 22:58

witam ponownie odgrzewam kotleta. dzisiaj jako ze wiosna powoli wita do nas chciałem sprawdzic klime. i nie działa znów. w czasie zimy podłącałem jedynie halogeny nic wiecej nie grzebałem przy golfie. pytanko moje. czy jakies kable związane z klimą idą w tej wtyczce okrągłej nad chłodnicami ( ciągłem nową instalacje pod halogeny)? niemam napięcia na bezpieczniku pod zbiorniczkiem wyrównawczym? nie jest on jednak spalony. niemam napięcia na wtyczce która wchodzi do spreżarki klimy. jak załączam klime to słychać tykanie przekażnika. co to może być?podejrzewam ze moze kabelek jakiś w tej okragłej wtyczce jezeli wogóle jest takowy bo nic innego nie ruszałem przez zime. prosze i pomoc. dziękuje. jak moge sprawdzić czy klima działa? można coś zmostkować czy coś? mfa pokazuje temp. 14 *C i jest to dobre wskazanie. wentylatory się nie załączaja przy włączaniu klimy.
Ostatnio zmieniony sob mar 20, 2010 23:03 przez damiano_mo, łącznie zmieniany 1 raz.


fuck air ride

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 391 gości