Czujnik temperatury płynu chłodniczego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Czujnik temperatury płynu chłodniczego

Post autor: blm » sob mar 20, 2010 22:28

Witam!
Jeśli w VAG-COM w czasie 30 minutowej jazdy po mieście temperatura nie przekroczyła 75°C, a na liczniku cały czas było równo 90°C to czujnik jest walnięty, tak?
Drugie pytanie.. czy może to spowodować zwiększenie spalania?
Ostatnio zmieniony sob mar 20, 2010 22:28 przez blm, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » sob mar 20, 2010 22:35

blm pisze:temperatura nie przekroczyła 75°C, a na liczniku cały czas było równo 90°C
zegary pokazują 90 stopni w zakresie 75-107, albo bardzo podobnie. Na vagu można sprawdzić temperaturę na sterowniku i na zegarach, należy je porównać.
blm pisze:czy może to spowodować zwiększenie spalania?
tak



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » sob mar 20, 2010 23:18

Qto pisze:Na vagu można sprawdzić temperaturę na sterowniku i na zegarach, należy je porównać.
Jak to zrobić? W grupie 007 są temperatury z komputera.. a gdzie z zegara?

Planuje jutro rano podłączyć komputer i porównać temperaturę płynu z temperaturą otoczenia.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » ndz mar 21, 2010 01:46

blm pisze: Jak to zrobić? W grupie 007 są temperatury z komputera.. a gdzie z zegara?
Patrzysz na wskazówkę ile pokazuje :food:



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » ndz mar 21, 2010 01:49

Jeśli w VAG-COM w czasie 30 minutowej jazdy po mieście temperatura nie przekroczyła 75°C, a na liczniku cały czas było równo 90°C to czujnik jest walnięty, tak?
Nom właśnie tak napisałem/zrobiłem..
Qto pisze:zegary pokazują 90 stopni w zakresie 72-104, albo bardzo podobnie. Na vagu można sprawdzić temperaturę na sterowniku i na zegarach, należy je porównać.
Qto troszkę mnie zakręcił ;]
Ostatnio zmieniony ndz mar 21, 2010 01:50 przez blm, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » ndz mar 21, 2010 02:22

Qto miał racje z tym przedziałem, więc na razie jeszcze bym się wstrzymał ze stwierdzeniem, że czujnik padnięty...



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » ndz mar 21, 2010 11:24

No ale po ponad 30 minutowej jeździe w mieście, przy temperaturze 10°C to trochę dziwne.. gdzie wskazówka na zegarze była na 90°C cały czas. Samochód zaczął ostatnio troszkę więcej palić.
Ostatnio zmieniony ndz mar 21, 2010 11:25 przez blm, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: Oli » ndz mar 21, 2010 12:04

blm, weź z rana podłącz vaga w 7 grupie zobaczysz czy wszystkie temp są identyczne, temp paliwa, temp płynu chłodzącego i temp powietrza jeżeli temp płynu będzie bardzo odbiegała od pozostałych będziesz miał odpowiedź :grin:


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz mar 21, 2010 13:00

blm pisze:W grupie 007 są temperatury z komputera.. a gdzie z zegara?
17 instruments ->>> bloki pomiarowe ->>> grupa 003



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » ndz mar 21, 2010 16:54

Qto pisze:17 instruments ->>> bloki pomiarowe ->>> grupa 003
Niby znalazłem.. ale tutaj jest tak samo jak grupie 007 silnika.. identyczna wartość..

jedyne co rano było zanim odpaliłem to:
Engine->007
- 15,3 - powietrze
- 15,3 - paliwo
- 18,0 - płyn chłodzący
Instruments->003
- 14,0

Obstawiam na walnięty czujnik.. wymieniam..

[ Dodano: 25 Mar 2010 13:56 ]
Pytanie odnośnie tego czujnika temperatury: 059919501 - dual temperature sender
Są dwie wersje: 059919501 i 059919501A, czym się różnią.. poza kolorem bo jedna jest zielona.
Drugie pytanie gdzie jest odczytywana temperatura pokazywana na zegarach? Bo rozumiem, że temperatura z zegarów i komputera pochodzi z dwóch różnych miejsc? Ten czujnik jest "podwójny" czyli tak jak by dwa czujniki w jednym tak? Jedno wyjście na komputer, a drugie na licznik?


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 328 gości