Przegrzewanie 1.8 ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzysztofpak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:09
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Przegrzewanie 1.8 ABS

Post autor: krzysztofpak » sob mar 20, 2010 10:33

Witajcie mój problem polega na tym ,że silniczek się przegrzewa ...
Tzn w trakcie jazdy jest ok 93-94 st ale potrafi też spaść do 85 st.
A na postoju dochodzi do 100 st i załącza się wentylator...
Co już zrobiłem :
Wymieniłem czujnik temp (4-ro pinowy) na oryginalny a później dla sprawdzenia czujnik ze szrotu i pokazywały to samo ...
Odpowietrzyłem układ ...
Zmieniłem zegary ...
A ostatnio zauważyłem dziurki na wężu odmy pomiędzy żółwiem i pokrywą zaworów...
Ma ktoś jakieś pomysły ?? Bo mi się już skończyły ...

Ps. Lekko przepala olej (tzn nie ma żadnej chmury za mną ale go ubywa) ale skoleji bagnet jest cały w oleju i myślę ,że to jest ten ubytek .... Na korku wlewu oleju nie ma osadu a w płynie nie ma oleju także uszczelkę wykluczam (chyba...)


Pozdrawiam i czekam za propozycjami ...



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob mar 20, 2010 10:43

krzysztofpak pisze:Wymieniłem czujnik temp (4-ro pinowy) na oryginalny a później dla sprawdzenia czujnik ze szrotu i pokazywały to samo ...
Odpowietrzyłem układ ...
Zmieniłem zegary ...
A ostatnio zauważyłem dziurki na wężu odmy pomiędzy żółwiem i pokrywą zaworów...
Ma ktoś jakieś pomysły ?? Bo mi się już skończyły ...

Ps. Lekko przepala olej (tzn nie ma żadnej chmury za mną ale go ubywa) ale skoleji bagnet jest cały w oleju i myślę ,że to jest ten ubytek .... Na korku wlewu oleju nie ma osadu a w płynie nie ma oleju także uszczelkę wykluczam (chyba...)


Pozdrawiam i czekam za propozycjami ...


hmm, przyjrzałbym sie pompie wodnej..
otwórz korek w zbiorniczku wyrownawczym , zobacz czy z węzyka tego cienkiego lepi płyn.. przegazuj , zobacz czy strumien sie zwiększy.. jezeli ledwo leci.. to masz odpowiedz. Pompa nie nadarzy mieszac i stąd te temperatury :)

a kolejna rzecz, to jakie masz ogrzewanie w aucie ? dobrze grzeje ?
a chłodnica jest równo nagrzana ? nie ma chłodniejszych miejsc ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

krzysztofpak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:09
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: krzysztofpak » sob mar 20, 2010 10:47

Pompa wodna jest ok bo to też podejrzeawałem tylko zapomniałem napisać , chłodnica raczej równo nagrzana a ogrzewanie ma jaknajbardziej ok ...
Teraz moje pytanie czy jak dostaje lewe powietrze tą popękaną odmą może się przegrzewać ?? Pozdrawiam ...



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob mar 20, 2010 11:16

krzysztofpak pisze:Teraz moje pytanie czy jak dostaje lewe powietrze tą popękaną odmą może się przegrzewać ?? Pozdrawiam ...
nie :)

odma jest odpowietrznikiem podtłocza.. wyrównuje cisnienie.. i nie ma nic wspolnego ( wedle mojej skromnej wiedzy ) z podniesieniem temp silnika, co za tym idzie zwiekszenie temp płynu :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

krzysztofpak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:09
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: krzysztofpak » sob mar 20, 2010 11:50

Mam jeszcze jedną opcje ... Czy jest możliwe ,że parownik gdzieś przepuszcza i tłoczy gaz w układ chłodzenia ?? Wtedy by był cały czas zapowietrzony ... I jak to sprawdzić ??



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob mar 20, 2010 11:54

krzysztofpak pisze:Czy jest możliwe ,że parownik gdzieś przepuszcza i tłoczy gaz w układ chłodzenia ??
wątpliwe :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

krzysztofpak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:09
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: krzysztofpak » sob mar 20, 2010 11:56

To co jeszcze może być ?? A jakie napięcie powinno być na kostce od czujnika temp... Może coś z napięciem (elektryką jest nie tak ... ) ??



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob mar 20, 2010 11:57

krzysztofpak pisze:To co jeszcze może być ?? A jakie napięcie powinno być na kostce od czujnika temp... Może coś z napięciem (elektryką jest nie tak ... ) ??
a to juz musisz poszukac na forum..


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

krzysztofpak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:09
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: krzysztofpak » sob mar 20, 2010 11:58

Właśnie w tym rzecz ,że nigdzie tego nie mogę znaleźć bo już szukałem ... Są tylko rezystancje dla danych temp ...



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob mar 20, 2010 12:02

krzysztofpak pisze:Właśnie w tym rzecz ,że nigdzie tego nie mogę znaleźć bo już szukałem ... Są tylko rezystancje dla danych temp ...



wiesz moze byc tak, ze wskazania masz złe.. musiałbys skombinowac jakis termometr.. wsadzic w zbiorniczek i patrzec na wskaznik.. czy temp sie pokrywaja


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

krzysztofpak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:09
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: krzysztofpak » sob mar 20, 2010 12:32

Teraz zrobiłem tak :
Przy czujniku temp przykleiłem pod folią aluminiową czujnik temp. cyfrowy i gdy załączyły się wentylatory temp na tym czujniku była 86-87 (bo trochę węże temp. zabrały) a na zegarach było ok 97 st. Co może powodować te złe wskazania temp ... Skoro pokazuje tak na 2 czujnikach w tym jeden nowy i ORI ... ??

Jeszcze w poniedziałek podjade do gazowników i zobacze coo na kompie pokaże bo mam czujnik temp w parowniku ...

Chyba ,że jeszcze jakieś pomysły ... ??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob mar 20, 2010 15:55

krzysztofpak pisze:Tzn w trakcie jazdy jest ok 93-94 st ale potrafi też spaść do 85 st.
A na postoju dochodzi do 100 st i załącza się wentylator...
Moża zacznijmy od tego że temp wody 90 jest jak najbardziej prawidłowa oraz że inny czujnik włącza wentylator niż ten który podaje sygnał na wskaźniki w kabinie.
Usterka obydwu jest jednoczesnie jest raczej mało prawdopodobno a poniważ dodatkowo piszesz ze wentyalotr włącza się przy 100 stopniach (wedle wskazan zegarow) to skłaniałbym się ku wersji że albo czujnik jest walnięty (ten co podaje sygnal na wskazniki) albo same wskazniki przekłamują.
Czujnik są trzy w układzie - niebieski na króćcu dla ECU, czarny na króćcu dla wskaźników oraz włącznik termiczny na wężu od chłodnicy.

ZRob tak.
Odkrec zborniczek , tam wsadz termoetr z odpowiednią skalą i odpal auto.
Teraz biegaj miedzy kabiną a zbiorniczniem i obserwuj temp. Dodatkowo zanotuj przy ilu stopniach załączy się wiatrak...Napisz o wynikach.
krzysztofpak pisze:mój problem polega na tym ,że silniczek się przegrzewa ...
a mi sie wydaje ze Twoj problem polega na złym wskazaniu a nie na przegrzewaniu. Tylko napisales ze sie przegrzewa, a nie napisales jak sie to niby objawia, a wyglada na to chodzi tylko o wskazanie temp. na desce rozdzielczej...Jakby ci sie auto gotowało to by wywalało płyn z układu...

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 14:57 ]
krzysztofpak pisze:Właśnie w tym rzecz ,że nigdzie tego nie mogę znaleźć bo już szukałem ... Są tylko rezystancje dla danych temp ...
a czego wiecej chcesz niz rezystancje?? Mierzysz rezystancję i sprawdzasz z tabelą? Po co ci napięcia??
Ostatnio zmieniony sob mar 20, 2010 15:58 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



krzysztofpak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:09
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: krzysztofpak » sob mar 20, 2010 17:03

No w sumie to by się zgadzało ,że się nie przegrzewa bo ostatnio zrobiłem 1000 km jak jechałem z niemiec i go nie oszczędzałem (na bamie 150 km/h) no i nic się nie stało a płynu nie wywalało a węże miękkie. Jutro zrobię tak jak piszesz ... Tylko zastanawia mnie dlaczego dwa czujniki pokazują tak samo ... No i jeszcze jedno z jednego czujnika idą przewody na ECU i na zegary tylko z różnych pinów czy nie tak ??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob mar 20, 2010 19:14

a które czujnik podmieniałeś?? pewnie nie ten odpowiedzialny za wskaźniki.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 225 gości