Przegrzewanie 1.8 ABS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:09
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontakt:
Przegrzewanie 1.8 ABS
Witajcie mój problem polega na tym ,że silniczek się przegrzewa ...
Tzn w trakcie jazdy jest ok 93-94 st ale potrafi też spaść do 85 st.
A na postoju dochodzi do 100 st i załącza się wentylator...
Co już zrobiłem :
Wymieniłem czujnik temp (4-ro pinowy) na oryginalny a później dla sprawdzenia czujnik ze szrotu i pokazywały to samo ...
Odpowietrzyłem układ ...
Zmieniłem zegary ...
A ostatnio zauważyłem dziurki na wężu odmy pomiędzy żółwiem i pokrywą zaworów...
Ma ktoś jakieś pomysły ?? Bo mi się już skończyły ...
Ps. Lekko przepala olej (tzn nie ma żadnej chmury za mną ale go ubywa) ale skoleji bagnet jest cały w oleju i myślę ,że to jest ten ubytek .... Na korku wlewu oleju nie ma osadu a w płynie nie ma oleju także uszczelkę wykluczam (chyba...)
Pozdrawiam i czekam za propozycjami ...
Tzn w trakcie jazdy jest ok 93-94 st ale potrafi też spaść do 85 st.
A na postoju dochodzi do 100 st i załącza się wentylator...
Co już zrobiłem :
Wymieniłem czujnik temp (4-ro pinowy) na oryginalny a później dla sprawdzenia czujnik ze szrotu i pokazywały to samo ...
Odpowietrzyłem układ ...
Zmieniłem zegary ...
A ostatnio zauważyłem dziurki na wężu odmy pomiędzy żółwiem i pokrywą zaworów...
Ma ktoś jakieś pomysły ?? Bo mi się już skończyły ...
Ps. Lekko przepala olej (tzn nie ma żadnej chmury za mną ale go ubywa) ale skoleji bagnet jest cały w oleju i myślę ,że to jest ten ubytek .... Na korku wlewu oleju nie ma osadu a w płynie nie ma oleju także uszczelkę wykluczam (chyba...)
Pozdrawiam i czekam za propozycjami ...
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
krzysztofpak pisze:Wymieniłem czujnik temp (4-ro pinowy) na oryginalny a później dla sprawdzenia czujnik ze szrotu i pokazywały to samo ...
Odpowietrzyłem układ ...
Zmieniłem zegary ...
A ostatnio zauważyłem dziurki na wężu odmy pomiędzy żółwiem i pokrywą zaworów...
Ma ktoś jakieś pomysły ?? Bo mi się już skończyły ...
Ps. Lekko przepala olej (tzn nie ma żadnej chmury za mną ale go ubywa) ale skoleji bagnet jest cały w oleju i myślę ,że to jest ten ubytek .... Na korku wlewu oleju nie ma osadu a w płynie nie ma oleju także uszczelkę wykluczam (chyba...)
Pozdrawiam i czekam za propozycjami ...
hmm, przyjrzałbym sie pompie wodnej..
otwórz korek w zbiorniczku wyrownawczym , zobacz czy z węzyka tego cienkiego lepi płyn.. przegazuj , zobacz czy strumien sie zwiększy.. jezeli ledwo leci.. to masz odpowiedz. Pompa nie nadarzy mieszac i stąd te temperatury
a kolejna rzecz, to jakie masz ogrzewanie w aucie ? dobrze grzeje ?
a chłodnica jest równo nagrzana ? nie ma chłodniejszych miejsc ?
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:09
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontakt:
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
niekrzysztofpak pisze:Teraz moje pytanie czy jak dostaje lewe powietrze tą popękaną odmą może się przegrzewać ?? Pozdrawiam ...
odma jest odpowietrznikiem podtłocza.. wyrównuje cisnienie.. i nie ma nic wspolnego ( wedle mojej skromnej wiedzy ) z podniesieniem temp silnika, co za tym idzie zwiekszenie temp płynu
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:09
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:09
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:09
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontakt:
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
krzysztofpak pisze:Właśnie w tym rzecz ,że nigdzie tego nie mogę znaleźć bo już szukałem ... Są tylko rezystancje dla danych temp ...
wiesz moze byc tak, ze wskazania masz złe.. musiałbys skombinowac jakis termometr.. wsadzic w zbiorniczek i patrzec na wskaznik.. czy temp sie pokrywaja
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:09
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontakt:
Teraz zrobiłem tak :
Przy czujniku temp przykleiłem pod folią aluminiową czujnik temp. cyfrowy i gdy załączyły się wentylatory temp na tym czujniku była 86-87 (bo trochę węże temp. zabrały) a na zegarach było ok 97 st. Co może powodować te złe wskazania temp ... Skoro pokazuje tak na 2 czujnikach w tym jeden nowy i ORI ... ??
Jeszcze w poniedziałek podjade do gazowników i zobacze coo na kompie pokaże bo mam czujnik temp w parowniku ...
Chyba ,że jeszcze jakieś pomysły ... ??
Przy czujniku temp przykleiłem pod folią aluminiową czujnik temp. cyfrowy i gdy załączyły się wentylatory temp na tym czujniku była 86-87 (bo trochę węże temp. zabrały) a na zegarach było ok 97 st. Co może powodować te złe wskazania temp ... Skoro pokazuje tak na 2 czujnikach w tym jeden nowy i ORI ... ??
Jeszcze w poniedziałek podjade do gazowników i zobacze coo na kompie pokaże bo mam czujnik temp w parowniku ...
Chyba ,że jeszcze jakieś pomysły ... ??
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Moża zacznijmy od tego że temp wody 90 jest jak najbardziej prawidłowa oraz że inny czujnik włącza wentylator niż ten który podaje sygnał na wskaźniki w kabinie.krzysztofpak pisze:Tzn w trakcie jazdy jest ok 93-94 st ale potrafi też spaść do 85 st.
A na postoju dochodzi do 100 st i załącza się wentylator...
Usterka obydwu jest jednoczesnie jest raczej mało prawdopodobno a poniważ dodatkowo piszesz ze wentyalotr włącza się przy 100 stopniach (wedle wskazan zegarow) to skłaniałbym się ku wersji że albo czujnik jest walnięty (ten co podaje sygnal na wskazniki) albo same wskazniki przekłamują.
Czujnik są trzy w układzie - niebieski na króćcu dla ECU, czarny na króćcu dla wskaźników oraz włącznik termiczny na wężu od chłodnicy.
ZRob tak.
Odkrec zborniczek , tam wsadz termoetr z odpowiednią skalą i odpal auto.
Teraz biegaj miedzy kabiną a zbiorniczniem i obserwuj temp. Dodatkowo zanotuj przy ilu stopniach załączy się wiatrak...Napisz o wynikach.
a mi sie wydaje ze Twoj problem polega na złym wskazaniu a nie na przegrzewaniu. Tylko napisales ze sie przegrzewa, a nie napisales jak sie to niby objawia, a wyglada na to chodzi tylko o wskazanie temp. na desce rozdzielczej...Jakby ci sie auto gotowało to by wywalało płyn z układu...krzysztofpak pisze:mój problem polega na tym ,że silniczek się przegrzewa ...
[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 14:57 ]
a czego wiecej chcesz niz rezystancje?? Mierzysz rezystancję i sprawdzasz z tabelą? Po co ci napięcia??krzysztofpak pisze:Właśnie w tym rzecz ,że nigdzie tego nie mogę znaleźć bo już szukałem ... Są tylko rezystancje dla danych temp ...
Ostatnio zmieniony sob mar 20, 2010 15:58 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:09
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontakt:
No w sumie to by się zgadzało ,że się nie przegrzewa bo ostatnio zrobiłem 1000 km jak jechałem z niemiec i go nie oszczędzałem (na bamie 150 km/h) no i nic się nie stało a płynu nie wywalało a węże miękkie. Jutro zrobię tak jak piszesz ... Tylko zastanawia mnie dlaczego dwa czujniki pokazują tak samo ... No i jeszcze jedno z jednego czujnika idą przewody na ECU i na zegary tylko z różnych pinów czy nie tak ??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 272 gości