bo silnik już nie jest pierwszej młodości. Kod silnika jest wybity obok aparatu zapłonowego pod króćcem wodybelcho99 pisze: czemu wlot powietrza do kolektora jest zapaskudzony olejem?
mk3 1,8 ADD seria pytań bez odpowiedzi
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
- kiedy wymieniałeś świece, przewody WN, kopułkę i palec?belcho99 pisze:1 po odpaleniu na zimnym silniku silnik pracuje bardzo nie równo, obroty nieznacznie falują trochę przydymia wyraźnie czuć zapach benzyny w spalinach potrafi nawet zgasnąć. Problemy te występuja tylko na zimnym silniku, na cieplym jest równo.
2 dodanie gazu szczegolnie na zimnym skutkuje ( patrząc na obrotomierz) najpierw minimalnym spadkiem obrotów a dopiero potem wzrostem, przegazowanie ( niezależnie zimny czy cieply) skutkuje tym, że od 2 tysiecy obrotów schodzi zdecydowanie za wolno
- może być winny uszkodzony czujnik temp., on odpowiada za dawkowanie paliwa zależnie od temp. płynu chłodzącego
u mnie też pojawia się lekkie szarpnięcie przy puszczaniu pedału gazu3 w czasie wolnej jazdy pomimo plynnego operowania gazem pojawia się lekkie poszarpywanie autem nie wiem czy to związane z silnikiem czy ze skrzynią biegów.
sprawdź poziom oleju w skrzyni, napewno go już nie masz, albo są ze 2-3 setki...belcho99 pisze:4 strasznie haasuje mi wsteczny, miauczy jak się na nim jedzie ale glośniej niż inne golfy i dodatkowo coś w skrzyni chrzęści chrupie i miele się
- Montrey1990
- Ma gadane
- Posty: 200
- Rejestracja: czw lis 12, 2009 21:30
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Auto: Golf 4 1.9TDi
- Silnik: ALH
- Kontakt:
Odn. pytania 6 to: 1 zdjęcie - silniczek krokowy, a na 2 zdjęciu bodajrze potencjometr przepustnicy ( TPS ).
Wlot powietrza może być zapaskudzony olejem od odmy ( może ci tamtędy smarkać ) i lepiej żeby tamtędy :p
Wlot powietrza może być zapaskudzony olejem od odmy ( może ci tamtędy smarkać ) i lepiej żeby tamtędy :p
Ostatnio zmieniony czw mar 18, 2010 16:07 przez Gawior, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja, na moim 1.6, jeszcze z dziurawym całym układem wydechowym, przejeżdżam za 50 zł około 110 km w cyklu pozamiejskim i trochę miejskim, także to trochę mało te 30 km.
Co do skrzyni to ja bym na Twoim miejscu wymienił olej. Jak wymieniłem olej w skrzyni na oryginał VW, to po kilku dniach zaczęła działać o wiele lepiej i tak już z pół roku działa.
Na marginesie dodam, że jak wymieniłem olej we wsmoganiu (ale lepiej nie rób tego sam), też na oryginał VW, to wspomaganie chodzi zdecydowanie lepiej.
Wymieniłem prewencyjnie bo auto ma 15 lat nie było zbyt dużych problemów, ale lekko już było gorzej niż kiedyś.
Koszt obydwu olejów w ASO VW to 40 zł za jeden.
Co do skrzyni to ja bym na Twoim miejscu wymienił olej. Jak wymieniłem olej w skrzyni na oryginał VW, to po kilku dniach zaczęła działać o wiele lepiej i tak już z pół roku działa.
Na marginesie dodam, że jak wymieniłem olej we wsmoganiu (ale lepiej nie rób tego sam), też na oryginał VW, to wspomaganie chodzi zdecydowanie lepiej.
Wymieniłem prewencyjnie bo auto ma 15 lat nie było zbyt dużych problemów, ale lekko już było gorzej niż kiedyś.
Koszt obydwu olejów w ASO VW to 40 zł za jeden.
Ostatnio zmieniony czw mar 18, 2010 19:55 przez henio8, łącznie zmieniany 1 raz.
Czujnik temp. to jest termistor i jego opór zależy od temperatury. Na forum jest rozpiska przy jakiej temp. jaki powinien być zakres oporności. Skoro masz 0 Ohm to raczej przerwa w obwodzie i do tego coś w nim lata, to chyba padł i wymiana się kłania.
Okopcone świece to za bogata mieszanka ( sam tak mam, bo mam odpiętą wtyczkę od sondy lambda, bo moja wcześniejsza poszła na serwis po 5 miesiącach ). Ja jeszcze mam okopcone końcówki tłumika ( taka jakby sadza i to samo na świecach ). Dla tego możesz czuć wyraźny zapach nie przepalonej benzyny w spalinach. Dla tego też takie spalanie
Tyle że jakby była przerwa w obwodzie ( na co wskazuje zerowy opór ) to czy komp nie załapał by błędu czujnika ( pytanie do innych ) ?
henio8, jaki to olej do skrzyni oryginalny ( jaka firma i rodzaj oleju )
Ja dzisiaj zakupiłem Castrol TAF-X i mam nadzieje że te 2L do skrzyni CHE wystarcza
Okopcone świece to za bogata mieszanka ( sam tak mam, bo mam odpiętą wtyczkę od sondy lambda, bo moja wcześniejsza poszła na serwis po 5 miesiącach ). Ja jeszcze mam okopcone końcówki tłumika ( taka jakby sadza i to samo na świecach ). Dla tego możesz czuć wyraźny zapach nie przepalonej benzyny w spalinach. Dla tego też takie spalanie
Tyle że jakby była przerwa w obwodzie ( na co wskazuje zerowy opór ) to czy komp nie załapał by błędu czujnika ( pytanie do innych ) ?
henio8, jaki to olej do skrzyni oryginalny ( jaka firma i rodzaj oleju )
Ja dzisiaj zakupiłem Castrol TAF-X i mam nadzieje że te 2L do skrzyni CHE wystarcza
Gawior oryginał do automatów jest firmy Pentosin, pewnie do manualów też. 1.9 litra wchodzi do Twojej skrzyni. Za olej zapłaciłeś co najmniej 60 zł za 2 L, a oryginał z salonu VW byś miał za 74 zł za 2 L, czyli 14 zł drożej. Oryginał do Twojej skrzyni to G052726A2 . Więc mogłeś kupić z salonu bo cena jest prawie taka sama.
Ostatnio zmieniony czw mar 18, 2010 20:26 przez henio8, łącznie zmieniany 1 raz.
Gawior możliwe, że wszystkie chemikalia (a napewno bardzo dużo) do Golfa Mk3 jak i do innych VAGÓW, Bentleyów, Mercedesów jak i do Forda, GM, Porsche i mnóstwa innych samochodów produkuje Deutsche Pentosin-Werke GmbH. Na allegro, olej do wspomagania tej firmy jest droższy niż w salonie ze znaczkiem VW, to już nie pierwszy przykład gdzie poza salonem jest drożej niż w salonie!!!
Olej na allegro http://moto.allegro.pl/item945110357_ol ... gania.html
Polska strona firmy http://www.pentosin.pl/
Olej na allegro http://moto.allegro.pl/item945110357_ol ... gania.html
Polska strona firmy http://www.pentosin.pl/
Ostatnio zmieniony czw mar 18, 2010 23:27 przez henio8, łącznie zmieniany 4 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Hmmm dziwne. U mnie te miejsce jest zaślepione i teraz nie wiem kto ma coś poprzerabiane Zawsze mi sie wydawało że jeden czujnik na cztery piny wystacza tzn ( dwa podaja temp do sterownika a dwa na deske rozdzielczą )
Może u ciebie jeden z nich podaje na deske a ten drugi do sterownika ?
powiedz mi jeszcze jedno tak nie na temat : jak u Ciebie wygląda puszka pod filtrem powietrza, tzn czy masz klapke co przestawia sie na zimne /ciepłe powietrze ? bo u mnie nie ma tej klapki i nie wiem czy ktoś coś modyfikował czy po prostu w tym modelu tak jest że zaciąga powietrze z dwóch stron na raz
Może u ciebie jeden z nich podaje na deske a ten drugi do sterownika ?
powiedz mi jeszcze jedno tak nie na temat : jak u Ciebie wygląda puszka pod filtrem powietrza, tzn czy masz klapke co przestawia sie na zimne /ciepłe powietrze ? bo u mnie nie ma tej klapki i nie wiem czy ktoś coś modyfikował czy po prostu w tym modelu tak jest że zaciąga powietrze z dwóch stron na raz
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości