obroty 1,3 NZ wiem ze bylo ale...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mnich
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt lis 30, 2004 22:14
Lokalizacja: Chorzów

obroty 1,3 NZ wiem ze bylo ale...

Post autor: mnich » wt mar 28, 2006 19:12

W sumie to temat juz byl chyba 100 razy ale konkretnej odpowiedzi nie znalazlem . U mnie jest tak ze jak wlacze silnik ,zalacze swiatla ,i nawiew na 3 ustawie to wszystko tak drzy w samochodzie ze juz mnie krwe zalewa,ostatnio nawet sie juz tak dzieje przy jezdzie bez swiatel i nawiemu,na swiatlach jak stoje to musze lekko wcisnac gaz bo inaczej wszystko telepie i jest wrazenie ze zaraz zgasnie,pozatym przy kazdym wcisnieciu sprzegla przy zmianie biegu jest to samo.

Qutfa gdyby nie to to kochalbym mojego golfa :]

Co to moze byc do cholery bo juz nerwy stracilem!!!!!!

ps:prosilbym o odpowiedzi tych ktorzy maja ten sam silnik 1,3 Nz
dajcie znac bo niewytrzymam tego nerwowo!!!



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt mar 28, 2006 19:23

przy załączeniu każdego odbiornika (światła , dmychawa) wzrasta obciążenie silnika stąd te spadki obr. wystarczy jak podciągniesz trochę wolne obroty - dotyczy to kazdego silnika, a nawiasem mówiąc to jakie masz wolne obroty?

[ Dodano: 06-03-28, 19:24 ]
tutaj może mieć jeszcze znaczenie regulator napięcia - być może już sie kończy


:-k ...

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt mar 28, 2006 19:31

Nic się nie kończy-tak ma być. Sprawdzałem w kilku i w każdym tak jest. poprostu każdy odbiornik to duże obciażenie dla silnika.


Obrazek

Awatar użytkownika
mnich
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt lis 30, 2004 22:14
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: mnich » wt mar 28, 2006 19:57

misiek10111,
no tak podkrecilem to srobke i bylo wszystko ok, za to obroty byla za wyskokie jak bylem u mechanika to mi powiedz ze nic tam nie krecic i ustawil mi obroty(powiedzal ze wedlug niego ma byc tak jak ustawil i ze ten typ tak ma) drzy dalej ale juz troche mniej.

nie wiem jakie mam obroty bo nie mam obrotomierza.
a co to ten regulator napiecia??


tauka, czesto sledze twoje wypowiedzi na forum bo wiem ze masz ten sam silnik.wedlug ciebie jest wszystko ok,ma tak byc ze jak stoje na swiatlach to wszystko drzy nawet teraz jak jezdze bez swiatel i nawiewu,jak jest u ciebie poradziles sobie z tym problemem czy go olales i radzisz mi sie przyzwyczaic do tego.

dodam ze jak dwa late temu kuplem golfika to tak sie nie dziala



Awatar użytkownika
mnich
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt lis 30, 2004 22:14
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: mnich » wt mar 28, 2006 20:31

tomcio666, hmmm to moze faktycznie to ten regulator,bo zauwazylem przez zime ze mi bardzo slabo swiatla swieca moze aku nie laduje sie na makasa albo slaby juz jest.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt mar 28, 2006 20:35

mnich pisze:no tak podkrecilem to srobke i bylo wszystko ok
to zrób tak jeszcze raz i pojedż do innego mechanika, na ucho ustaw obr. tak by silnik się nie zaszybko nie kręcił - mateda prób i błędów będzie bardzo dobra - czyli ustawiasz i spr. czy drzy i jak drzy to lekutko podkręcasz (oczywiście wszystko to pewnego momentu), a co do regulatora napięcia znajduje sie on na alternatorze (foto) i ma kluczowe znaczenie jeśli chodzi o obciążenie silnika - bo gdy regulator jest uszkodzony i daje max. napięcie cały czas to alternator działa "powiedzmy" cały czas na maxa


:-k ...

robbox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: czw lut 16, 2006 20:49
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: robbox » wt mar 28, 2006 21:22

U mnie tez trzepalo cala deska jak stalem na swiatlach, wiec lekko podkrecilem obroty biegu jalowego i jest ok(tzn nie trzepie deska ale wlanczanie kolejnych odbiornikow jest odczuwalne w obciazeniu silnika) nie wiem tylko ile jest w tej chwili bo nie mam obrotka, ale niedlugo jade na ustawiene silnika wiec sie dowiem , ale raczej nie pracuje za szybko.
Wracajac do mechanika co obnizyl w Twoim obroty to mysle ze powinienes to sprawdzic bo powiny byc 950 +- 50 obr/min- tak podaje autodata i Coomber w swojej ksiazce , ale pan "Wiesio" to oczywiscie wie jakie obroty biegu jalowego ma NZ po lipcu '89.Bo do lipca powinno byc 800 +-50 obr./min



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt mar 28, 2006 23:37

mnich, No u mnie nie jest tak tragicznie. Masz obrotomierz?? Jak tak to włącz światła i dmuchawe na pierwszy stopień i ustaw obroty ta śrubką przy przepustnicy na delikatnie poniżej tysiąca. W lecie jak jeździsz bez świateł to możesz je troszke zmniejszyć. I powinno byc ok. A jezeli nie masz obrotomierza, to ciężko ustawić na oko. U mnie jest tylko problem jak auto pochodzi chwilę na wolnych , to wtedy obroty mu spadają. Ale to niezależnie czy masz światłe czy nie :)


Obrazek

Awatar użytkownika
mnich
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt lis 30, 2004 22:14
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: mnich » wt mar 28, 2006 23:46

tauka,
tak jak pisalem nie ma obrotka,wiec musialbym na ucho ustawic:] a tak pozatym gdzie jechac i sprawdzic jakie mam obroty na jalowym i ile taka przyjemnosc moze kosztowac??

ps:z tego co tu czytam to moze byc tak ze ten moj mechanik ustawil obroty 800 +-50 obr./min a tak jak pisze "roboxx" to powiny byc 950 +- 50 obr/min- "jak podaje autodata i Coomber w swojej ksiazce"
Ostatnio zmieniony wt mar 28, 2006 23:50 przez mnich, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt mar 28, 2006 23:49

Dokładnie wg ksiazki powinny być 950+-50. Jezeli masz 850 to troszkę mało. i dlatego schodzi ci do takich obrotów, że aż drży. Najlepiej do jakiegoś diagnosty podjechać. A ile może kosztowac?? Ja za regulację obrotów, przepływomierza i zapłonu płaciłem 60 PLN.


Obrazek

Awatar użytkownika
mnich
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt lis 30, 2004 22:14
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: mnich » wt mar 28, 2006 23:53

ok.jutro jade zbieznosc i katy ustawic wiec odrazu sprawdze na ile mam te obroty ustawione,dam znac jak to wyszlo a jak to nie pomoze to zainteresuje sie tym regulatorem napiecia, bo starsznie mi slabo swiatla swieca w nocy.



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt mar 28, 2006 23:56

mnich pisze:bo starsznie mi slabo swiatla swieca w nocy.
Standart w golfie :) Spróbój wyczyścić odbłyśniki. A najlepiej to by było zamontować przekażniki wg TEJ PORADY.

[ Dodano: Wto Mar 28, 2006 23:59 ]
A TUTAJ masz opisane ładnie jak się zająć alternatorem jakbyś potrzebował :D


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 263 gości