Wysokie obroty biegu jałowego.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wladek0706
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt lut 02, 2010 17:48
Lokalizacja: Liverpool

Wysokie obroty biegu jałowego.

Post autor: wladek0706 » czw mar 18, 2010 18:33

Witam. Czy to normalne, że moje MK3 z AAM pod maską trzyma stale 1000obr./min???
Jak jest na ssaniu to pracuje ok. 1100 obr./min po rozgrzaniu spada do tysiąca, a już jak włącze LPG to spada ok. 900obr./min. Czy to normalne, żeby silnik miał tak wysokie obroty na jałowym? Po drugie auto na jałowym czasem lubi sobie "siorbnąć" - tzn. wydaje się, że silnik na Pb pracuje równo, ale tak co sekundę - dwie lubi nim szarpnąć, co jest lekko odczuwalne nawet wewnątrz auta. Wymieniłem już przewody WN, świece, filtr powietrza, a on dalej swoje. Trzyma wysokie obroty i czasem lubi sobie szarpnąć. Ma ktoś jakieś teorie nt. tego co to może być?


nie pozna prawdy ten..., co nie zna prawdy

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » czw mar 18, 2010 18:49

skoro wymieniłeś świece i kable to pozostaje Ci do sprawdzenia cewka zapłonowa i kopułka+palec.
można też sprawdzić czy wszystkie wężyki ciśnieniowe są szczelne i podpięte a dla pewności także sprawdzić podstawę wtrysku.



Awatar użytkownika
fasolisko
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 19:53
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: fasolisko » czw mar 18, 2010 19:06

Co do obrotów na jałowym to są w porządku. U mnie też na mrozie po odpaleniu 1100 a po rozgrzaniu spada do 900.


Golf nie gubi oleju... On znaczy terytorium ;)
[img]http://images35.fotosik.pl/166/e9873f387123cdaa.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=323908]Moje MK3 1.8 GT[/url]

wladek0706
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: wt lut 02, 2010 17:48
Lokalizacja: Liverpool

Post autor: wladek0706 » czw mar 18, 2010 19:19

robert14-83 pisze:skoro wymieniłeś świece i kable to pozostaje Ci do sprawdzenia cewka zapłonowa i kopułka+palec.
można też sprawdzić czy wszystkie wężyki ciśnieniowe są szczelne i podpięte a dla pewności także sprawdzić podstawę wtrysku.
Możesz mi podpowiedziec jak sprawdzić kopułkę i palec? Po prostu zrobić podmiankę czy jak? Podstawę wtrysku sprawdzić???...chyba jednak sam tego nie wykonam - jutro stawię się u mechaniora. ;)


nie pozna prawdy ten..., co nie zna prawdy

Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » czw mar 18, 2010 19:22

wladek0706, AAM to ten 75km nie? Jeśli tak, możesz sprawdzić uszelkę pod gaźnikiem, wtryskiem może być szarpnięta i może łapać lewe powietrze, ale obroty 900 nie są wysokimi, a nawet powiedziałbym, że w normie... powinny być pewnie ok 850, 800...


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » czw mar 18, 2010 21:02

W moim aam jest równiutko 800 i to zarówno na zimnym jak i na ciepłym. Obrotów się nie reguluje, ustawia je ECU , jak ustawiałem zapłon to się zmieniły ale po chwili się zaadaptował i już miał równe. Coś masz nie tak z mieszanką i pewnie stąd te obroty. Sprawdź czy nie bierze lewego powietrza (guma pod wtryskiem, poruszaj wtryskiem na pracującym silniku. jak będą falować obroty to właśnie to, porada o wymianie na forum) , czujnik temperatury (pomierz miernikiem, wartości też znajdziesz na forum) i w końcu sonda lambda (możesz poprostu odpiąć i zobaczyć czy jest poprawa albo profesjonalniej - vag-iem).


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 263 gości