[MK3] układ wspomagania
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- jan michalik
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 14:52
- Lokalizacja: mysłowice
[MK3] układ wspomagania
układ wspomagania golf 3 wymiana oleju i odpowietrzenie proszę o opis nie wiem jaki jest olej i mam niski poziom jak doleje inny to czy się coś stania
Ostatnio zmieniony pt paź 13, 2006 19:25 przez jan michalik, łącznie zmieniany 2 razy.
Schemat układu ze wspomaganiem: http://free.of.pl/b/bvlin3k/wspom.jpg
Pompa wspomagania dla silników 1.8/2.0, diesel: http://free.of.pl/b/bvlin3k/pompa.jpg
Wymiana oleju: Odkręcasz korek z góry, wyjmujesz bagnet, podstawiasz pojemnik pod misę olejową, odkręcasz korek w misie, spuszczasz olej. Wykręcasz filtr oleju, lekko smarujesz starym olejem uszczelkę nowego filtra, wkręcasz nowy. Zakręcasz korek w misie, wlewasz nowy olej, na bieżąco sprawdzając stan na bagnecie, powoli, żeby ładnie spływało. Jak będzie w połowie między kreskami kończysz lać. Po kilku kilometrach znowu sprawdzasz, może trzeba będzie troszkę dolać, część oleju zostaje w filtrze. Cała filozofia.
Odpowietrzanie czego? Hamulców?
Pompa wspomagania dla silników 1.8/2.0, diesel: http://free.of.pl/b/bvlin3k/pompa.jpg
Wymiana oleju: Odkręcasz korek z góry, wyjmujesz bagnet, podstawiasz pojemnik pod misę olejową, odkręcasz korek w misie, spuszczasz olej. Wykręcasz filtr oleju, lekko smarujesz starym olejem uszczelkę nowego filtra, wkręcasz nowy. Zakręcasz korek w misie, wlewasz nowy olej, na bieżąco sprawdzając stan na bagnecie, powoli, żeby ładnie spływało. Jak będzie w połowie między kreskami kończysz lać. Po kilku kilometrach znowu sprawdzasz, może trzeba będzie troszkę dolać, część oleju zostaje w filtrze. Cała filozofia.
Odpowietrzanie czego? Hamulców?
ex BvLin3K
Chyba masz rację, zagalopowałem sięSzamper pisze:Wydaje mi sie ze kolega pytal o wymiane oleju ze wspomagania i jego odpowietrzeniemetju pisze:Odpowietrzanie czego? Hamulców?
[ Dodano: Wto Mar 28, 2006 18:22 ]
jan michalik, z reguły płynu wspomagania się nie wymienia, konserwacja polega na sprawdzaniu poziomu i ew. dolewaniu. Całkiem niedawno był taki temat, poszukaj.
ex BvLin3K
- jan michalik
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: pn mar 13, 2006 14:52
- Lokalizacja: mysłowice
golf 3
jan michalik,mam drobny problem , jadąc samochodem gdy dodam szybko gazu to silnik
zaczyna przerywać . proszę o pomoc w opisie tej usterki
zaczyna przerywać . proszę o pomoc w opisie tej usterki
-
- Ma gadane
- Posty: 166
- Rejestracja: ndz sie 28, 2005 21:55
- Lokalizacja: Katowice
- Auto: Golf 7
- Silnik: Czca
Witam.
Jeżeli Ci ubyło płynu to najpierw sprawdz czy nie masz gdzieś wycieku.
Jeżeli wszystko jest OK to możesz dolać zamiennik orginału czyli FEBI 6162 cena około 25-30 zł za litr. - do wymiany potrzeba około 0,7-0,9 litra.
Ja proponował bym Ci spuścić ten stary płyn, odkręcając np przewód idący od zbiorniczka do pompy wspomagania, odpalić silnik i kilka razy pokręcić kierownicą.
Następnie wszystko poskręcać zalać zbiorniczek płynem do max ma podziałce odpalić
silnik i znowu kilka razy pokręcić kierownicą, zgasić silnik i uzupełnić płyn w zbiorniczku.
Układ powinien się sam odpowietrzyć, będziesz miał nowy płyn i pozostaje śmigać dalej.
Pozdrawiam.
Jeżeli Ci ubyło płynu to najpierw sprawdz czy nie masz gdzieś wycieku.
Jeżeli wszystko jest OK to możesz dolać zamiennik orginału czyli FEBI 6162 cena około 25-30 zł za litr. - do wymiany potrzeba około 0,7-0,9 litra.
Ja proponował bym Ci spuścić ten stary płyn, odkręcając np przewód idący od zbiorniczka do pompy wspomagania, odpalić silnik i kilka razy pokręcić kierownicą.
Następnie wszystko poskręcać zalać zbiorniczek płynem do max ma podziałce odpalić
silnik i znowu kilka razy pokręcić kierownicą, zgasić silnik i uzupełnić płyn w zbiorniczku.
Układ powinien się sam odpowietrzyć, będziesz miał nowy płyn i pozostaje śmigać dalej.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 383 gości