[mk3] ile km na rezerwie?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomxor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt lut 17, 2006 19:39
Lokalizacja: Szczecin / Świebodzin
Kontakt:

[mk3] ile km na rezerwie?

Post autor: tomxor » wt mar 28, 2006 08:09

Witam,
mam mk3 gt tdi. Pali mi srednio 5L/100. Moje pytanie: ile km moge spokojnie zrobic od momentu wejscia wskazowki na rezerwe (bo chyba nie ma zadnej kontrolki?). Cos gdzies obilo mi sie o uszy, ze nie powinno sie jezdzic do suchego zbiornika jesli samochod ma katalizator (moj chyba ma?) itd. Rezerwa z tego co wiem to jakies ~7L. To ile ze spokojem mozna jeszcze zrobic by sie nic nie stalo, by sie nie zapowietrzyl itd.? ;)



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt mar 28, 2006 08:23

tomxor, właściwie sam Sobie odpowiedziałeś na pytanie. Teoretycznie ok. 100km, ale nie wiem czy warto.Zawsze może zdarzyć się, że auto weźmie nieco więcej, wskazania też nie są zbyt dokładne. Jeśli wskazówka wejdzie na pole rezerwt to rozglądaj się za stacją, ja nie przekraczałbym 50km.



tomxor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt lut 17, 2006 19:39
Lokalizacja: Szczecin / Świebodzin
Kontakt:

Post autor: tomxor » wt mar 28, 2006 08:25

a jak z tym katalizatorem, ze ponoc nie mozna wyjezdzac do sucha jesli ma katalizator. Prawda to czy nie?



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt mar 28, 2006 08:39

to akurat moim zdaniem nie ma znaczenia, natomiast nie powinno sie odpalać na pych - bo paliwko dostaje sie do katalizatora i tam sie spala powodując jego uszkodzenia.
Inną sprawą natomiast jest to że nie powinno sie wyjeżdzać paliwa do konca choćby z tego względu, że paliwko smaruje pompe wtryskową - czyżby w niemczech zabrakło tankszteli :P?


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt mar 28, 2006 08:42

Corvax pisze:czyżby w niemczech zabrakło tankszteli ?
są, ale litr ropki to 1,12 ichnich ojro, niestety. (tzn. jeszcze wczoraj tak było:)



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt mar 28, 2006 08:58

A co cena ma do jeżdzenia na rezerwie - i tak w koncu bedzie musiał zatankowac :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt mar 28, 2006 09:01

Corvax pisze:i tak w koncu bedzie musiał zatankowac
ano będzie. Też nie bardzo rozumiem ten temat.



tomxor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt lut 17, 2006 19:39
Lokalizacja: Szczecin / Świebodzin
Kontakt:

Post autor: tomxor » wt mar 28, 2006 09:14

Juz wszystko tlumacze hehehe.

Tak sie sklada, ze tu gdzie jestem to rzeczywsicie paliwko kosztuje dzis jakos kolo 1,139EUR. Ale jest tez tak, ze do "raju" zwanego Luxemburgiem mam ~70km, a tam jak wiadomo jest przewaznie taniej niz w Polsce, na dzien dzisiejszy jakos ~0,91EUR. Jako oszczedny Polak tankuje w Luxemburgu oczywiscie:). W sobote planuje podroz na swieta do domu ~1000km no i obmyslilem plan, zeby pojechac sobie w piatek bezposrednio przed podroza i zatankowac na full'a, posprawdzac powietrze w kolach, olej itp. Wiecie, im pozniej zatankuje tym bardzuej sie oplaca hehehe;)
Stad ten temat, ale chyba wybiore sie dzis. Co prawda nie mam jeszcze rezerwy (sprawdzalem w czasie postoju), ale jutro badz pojutrze moze zatrzymac sie w koncu na 'czerwonym'.

Wiec wszystko jasne:).



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt mar 28, 2006 09:31

Jesli bedziesz jechał oszczednie - w okolicach 110km/h to masz spore szanse dojechac na baku :). Tankujac paliwo przed długą trasą można "oszukać" wciskając przycisk odpowietrzenia baku i zatankowac "pod korek" - nie warto tego robić jesli po zatankowaniu robisz krótki dystans bo paliwo w wyzszych temperaturach sie rozszerza i do tego potrafi spienic i wylecieć.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
marekos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:48
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Post autor: marekos » wt mar 28, 2006 09:38

Corvax pisze:wciskając przycisk odpowietrzenia baku i zatankowac "pod korek"
A gdzie dokłdnie jest ten przycisk bo ja wybieram się po paliwo z Bug i taka można by więcej przywieść.



tomxor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pt lut 17, 2006 19:39
Lokalizacja: Szczecin / Świebodzin
Kontakt:

Post autor: tomxor » wt mar 28, 2006 09:40

wlasnie, dobre pytanie, gdzie jest ten przycisk?



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » wt mar 28, 2006 10:10

tomxor pisze:wlasnie, dobre pytanie, gdzie jest ten przycisk?
Jest on po lewej stronie w glebi wlewu paliwa.
Podczas wrecania korka przycisk wciska sie, zapobiega to powstawaniu podcisnienia w zbiorniuku...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 219 gości