Dymi na czarno

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Leo

Dymi na czarno

Post autor: Leo » śr sty 12, 2005 16:23

Witam wszystkich. Zastanawiam sie nad kupnem Golfa II 18 GTI V16.
Wszystko było by ok ale nie rozgrzany strasznie dymi na wysokich obrotach, z dwóch wielkich rur wydechowych wydobywa sie wielki czarny dym. Zastanawiam się czy mogą to być uszczelniacze zaworów i czy może to być dym spalanego oleju. Nie wiem czy czarny dym sugeruje spalanie oleju czy bardziej złą mieszankę paliwa. A może to oznaki początków końca silnika? Jednak ten ostatni pracuje bardzo przyzwoicie, sprężanie ok., brak przedmuchów i niezbadany potencjał mocy nasuwają inny tok myslenia. Jezeli ktoś miał coś takiego, bardzo prosiłbym o radę i jakąkolwiek pomoc w podjęciu decyzji. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pn gru 31, 2007 21:30 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kaczajazda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 12:33
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: Kaczajazda » śr sty 12, 2005 16:34

Może dostaje za duża mieszankę paliwa i następuje proces pół spalania w wyniku czego powstaje sadza (mam dopa z chemii to chyba coś o tym wiem:)) Ale jeśli tak robi na wysokich obortach to chyba nic złego. Mi tak robił na niskich jak miałem uszkodzoną sondę i dostawał tyle benzynki ile byłó w baku :bigok:



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » śr sty 12, 2005 18:43

tak, miesanka paliwowa jest zbyt bogata, albo dostaje w jakis sposób za duzo palkiwa albo, co bardziej prawdopodobne, za malo powietrza, dymi na czarno tylko jak skład mieszanki paliwowej jest za bogaty, to nie uszczelka i olej, wtedy na szaro dymi.

moze być tak ze komp ma błąd, albo sada lambda padła, albo jakis przepływomierz, moze filtr powietrza zapchany.
Zdejmij filtr powietrza i wszystkie doloty, zopbacz jak bedzie pracował, jak dalej takbedzie to raczej sprawa układu komp-sonda, słaba iskra itp, moze też przebicia na kablach.
pozdro


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
Dzaba83
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 420
Rejestracja: sob sie 26, 2006 08:59
Lokalizacja: Ostrow wlkp
Kontakt:

Post autor: Dzaba83 » pn gru 31, 2007 13:44

Odnowie temat gdyz wlasnie mam z tym problem

przy wysokich obratach kopci na czarno ( czarna sadza ) co jakis czas pojawia sie blad w kompie

na swiecach tez jest czarna sadza

po podlaczeniu pod kompa pojawiaja sie bledy
525 i jeszcze jeden teraz juz nie pamietam nr - oby dwa maja zwiazek z sonda lambda

jeden to zwarcie na masie - blad sporadyczny
drugi to zwarcie na plusie - blad sporadyczny

taki mialem opis w programie

gdy usune bledy i podczas pracy silnika pozniej juz nie ma zadnych bledow

nie wiem czy to moze przez LPG lapac te bledy ??

wspomne ze kable , kopulka i palec wymienialem jakies 8 tys temu na firmy BERU
swiece tez w tym czasie na NKG

filtr tez w tym czasie byl wymieniany powietrza na MANN

i to czarne dymienie ma zwiazek z tymi bledami czy przyczyny szukac w czym innym
Ostatnio zmieniony pn gru 31, 2007 14:00 przez Dzaba83, łącznie zmieniany 3 razy.


posłużę Vagiem

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 349 gości