Silnik gasnie podczas biegu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob lis 04, 2006 15:28
Lokalizacja: Gdn

Silnik gasnie podczas biegu

Post autor: rw » sob mar 13, 2010 15:28

dot. Golf 3 GTI, 2.0 8V, 95r.


Koledzy!

od kilkunastu dni walczę z problemem i niestety powoli się poddaję, w Was ostatnia nadzieja - jak się nie uda to spale ten samochód :D
Chodzi o:
Silnik odpala bez żadnego problemu, natomiast podczas jazdy lub postoju (np na światłach) b. często gaśnie, ponownie odpala dopiero po ok. 10 min! Po czym, zazwyczaj po przejechaniu ok. 100m, znowu gaśnie i tak w kółko!
Auto ma instalacje LPG, więc próbowałem odpalić na samym gazie (podczas awarii) aby stwierdzić czy winna jest pompa paliwa. Na gazie też nie odpala.
Podłączyłem auto pod komputer, wyskoczył błąd sondy lambda (z tego co wiem, normalny objaw na LPG) oraz czujnika Halla. Niestety wymiana Halla nic nie dała.
Co innego zostało wymienione:
- cz. położenia wału korbowego
- przewody wys. nap.
- sprawdziłem świece
- spr. kopułka rozdzielacza

Najlepsze jest, że problem potrafi nie występować przez parę dni, więc ciężko o solidną diagnozę.
Czy spotkaliście się już z takim problemem? Macie może pomysł co może szwankować?
Znajomi mechanicy rozkładają ręce.


Z góry dzięki za ewent. odp!
Ostatnio zmieniony sob mar 13, 2010 16:59 przez rw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » sob mar 13, 2010 15:47

postaraj sie dowiedziec czego mu brakuje jak nie chce palic.. iskry? paliwa?



rw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob lis 04, 2006 15:28
Lokalizacja: Gdn

Post autor: rw » sob mar 13, 2010 15:50

FIRERS - dobra rada, z tym że przy takich nieregularnych padnięciach nie jestem w stanie tego stwierdzić (sam nie jestem mechanikiem, nie znam się)
Liczę na to że ktoś już miał taki problem, wtedy będzie wiadomo gdzie patrzeć/co wymienić.



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » sob mar 13, 2010 15:59

to woz ze soba zawsze swiece
i jak ci zgasnie to wyjmujesz jakis kabel ze swiecy i patrzysz czy masz iskre to na poczatek. jak paliwko to nie bedziesz slyszal pompy



rw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob lis 04, 2006 15:28
Lokalizacja: Gdn

Post autor: rw » sob mar 13, 2010 16:23

FIRERS - pompę paliwa słyszę przy załączaniu zasilania, do tego przy takiej awarii nie pali również na LPG, więc to raczej nie problem z paliwem.
A może cewka? Z tego co wiem jest ona razem z modułem zapłonowym. Co prawda wymieniałem ją 2 lata temu, ale kto wie, może znowu się popsuła? Idzie to sprawdzić?

Nie chce też wymienić przy okazji tego problemu całej elektryki auta, bo wiadomo - nie sztuka ;)



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Post autor: FIRERS » sob mar 13, 2010 16:35

ok to najprawdopodobniej nie masz iskry w momencie nie palenia. teraz pytania: masz jakies odciecia zaplonu, alarm, blokady imbilizera. moze byly, ale nie dzialaja. 2 jaki masz czujnik halla?.najlepiej bys zrobil foto. cewke wymieniales.. to ja jaka. firmowa? zagladales w przekazniki ?? czy w nich nie ma zimnych lutow.



rw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob lis 04, 2006 15:28
Lokalizacja: Gdn

Post autor: rw » sob mar 13, 2010 16:54

Czy mam immo? Dobre pytanie :) Jak to sprawdzić? Czy w tym modelu fabrycznie był montowany? Poprzedni właściciel zamontował dodatkowe zabezpieczenie w postaci "ukrytego przełącznika" który odcina zapłon w pozycji ON, do tego zaczyna wyć alarm (b. dawno tego nie używałem).
W poniedziałek spytam mechaników jaki to typ/rodzaj/model cz. Halla - sam go na oczy nie widziałem.
Cewka zamiennik.
W przekaźniki nie patrzyłem - ale to dobry trop.
Luty tez obejrzę.
To już jest jakiś trop który można obadać, dzięki FIRERS, gdybyś miał jeszcze pomysł na co rzucić okiem to pisz proszę, spisze propozycje i dam mechanikom cudotwórcom do sprawdzenia ;)

Faktycznie iskry nie było podczas awarii, więc zrobiłem gruntowny przegląd elektryk.
Okazało się że przewód masowy do cewki był ukruszony i czasem mógł nie łapać, w każdym bądź razie od czasu naprawy auto jeszcze nie zgasło.
Niepotrzebnie wymieniłem m. in cewkę zapłonową bo myślałem że to ona szwankuje... ale co zrobić.
Ostatnio zmieniony wt mar 16, 2010 23:45 przez rw, łącznie zmieniany 3 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 71 gości