Problem z czujnikiem temp. i montażem MFA w silniku AAm

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hanys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: sob lut 24, 2007 01:08
Lokalizacja: Oss(Holandia)
Kontakt:

Problem z czujnikiem temp. i montażem MFA w silniku AAm

Post autor: hanys » pt mar 12, 2010 22:28

Mam taki problem
Jestem w trakcie montażu MFA w moim AAm-ie i dostałem niewłaściwy licznik(mam do 220km/h dostałem do 240km/h).Ale nie w tym rzecz podłączyłem na próbę ten licznik z MFA i pokazuje mi inną temp. silnika niż mój oryginalny tzn. jakieś 85 stopni (nawet jak włączą się już wentylatory)jak oryginał pokazuje 90 poza tym mój po przekręceniu stacyjki wraca na 90 stopni w sekunde a ten z MFA potrzebuje około 2 minut żeby dobić do 85.Ponadto mój jak dostanie już 90 to ani drgnie w czasie jazdy(chyba tak ma być).Więc zrobiłem test odpiołem wtyczkę od czujnika temp. i na krótko piny 1-3 mój licznik wskazówka tylko drgnęła piny2-4 tak samo natomiast licznik z MFA piny 1-3 nic a piny 2-4 leci jak szalony do 130 czyli chyba tak jak powinien na pinach 1-3.Oporność na czujniku na pinach 1-3 270 Ohm 2-4 180Ohm wskazanie mojego 90 stopni tego z MFA 85 stopni.Jak coś podaje DPN-y liczników
mój 3862 ten z MFA 3838 .Pytanie: ten licznik z MFA kompletnie nie pasuje (powinien bo we wszystkich benzynach są te same czujniki a pomiędzy czujnikiem a licznikiem są tylko kable a dpn-y sie tylko niznacznie różnią i wskazanie prędkosci ma minimalna różnice ),uszkodzony albo u mnie coś z instalacją nie halo. :grrr: :grrr: :grrr: :grrr: :grrr:

[ Dodano: 12 Mar 2010 21:30 ]
Dodam że według etki ten licznik z MFA był montowany w silnikach AAM,ABS i 2E przed rokiem 95 a mój to 96. :bajer:
Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2010 22:34 przez hanys, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt mar 12, 2010 22:49

Kurcze. cięzko cię trochę zrozumieć albo ja tylko ja mam z tym trudności. Zacznijmy od tego że normalne jest że liczniki trochę przekłamują, i po drugie inny czujnik jest od wskazówki tempetratury wody a inyy od temperatury oleju w MFA. A skoro inny jest DPN to będziesz miał błędne wskazania prdkości i przebiegu, nieznacznie, ale od ciebie zależy czy to akceptujesz


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

hanys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: sob lut 24, 2007 01:08
Lokalizacja: Oss(Holandia)
Kontakt:

Post autor: hanys » pt mar 12, 2010 22:58

Chodzi mi cały czas o temp. wody bo olej to lał pies.Co do wskazania prędkości zdaje sobie sprawę z przekłamań i jutro wstawie na próbę licznik z MFA i porównam z prędkością podawaną z navi.Rozumiem też że wskażniki nie są precyzyjne ale jak załączają mi się wentylatory a ja mam na blacie 85 stopni to coś nie halo niestety.
Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2010 23:06 przez hanys, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt mar 12, 2010 23:05

hanys pisze:przekręceniu stacyjki wraca na 90 stopni w sekunde a ten z MFA potrzebuje około 2 minut żeby dobić do 85.
bo kupiłeś stary typ licznika

[ Dodano: 12 Mar 2010 22:08 ]
hanys pisze:podłączyłem na próbę ten licznik z MFA i pokazuje mi inną temp. silnika niż mój oryginalny tzn. jakieś 85 stopni (nawet jak włączą się już wentylatory)jak oryginał pokazuje 90
może było coś grzebane przy wskazówce i źle zamontowana


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

hanys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: sob lut 24, 2007 01:08
Lokalizacja: Oss(Holandia)
Kontakt:

Post autor: hanys » pt mar 12, 2010 23:09

norek111 a jakie(z MFA ) podpasują do AAM-a jakbyś podał VAG nr .to byłoby super. bo jutro będe jechał (już osobiście) to wymieniać ze względu na 240/km/h a gościu sam nie wie
ile ma tych liczników z MFA więc coś napewno dobiorę :bigok:
Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2010 23:11 przez hanys, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt mar 12, 2010 23:16

hanys pisze:norek111 a jakie(z MFA ) podpasują do AAM-a jakbyś podał VAG nr .to byłoby super. bo jutro będe jechał (już osobiście) to wymieniać ze względu na 240/km/h a gościu sam nie wie
ile ma tych liczników z MFA więc coś napewno dobiorę :bigok:
sprawdzaj po numerze DPN,podpinaj liczniki i będziesz wiedział
http://theresias.com/tutorials/1h_ki.htm


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

hanys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: sob lut 24, 2007 01:08
Lokalizacja: Oss(Holandia)
Kontakt:

Post autor: hanys » pt mar 12, 2010 23:24

Czyli podpasuje mi z AGG,ADY,AEY,ATU,ANN,ADZ po 94 roku a 2E przed 94 z małą różnicą DPN(taki miał wysłać ale nie do 240) :grrr:
Dziękuję norek111 :bigok: :pub:



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pt mar 12, 2010 23:30

hanys, kupuj nowy typ licznika bo stare to lipa jak dla mnie


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

hanys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: sob lut 24, 2007 01:08
Lokalizacja: Oss(Holandia)
Kontakt:

Post autor: hanys » pt mar 12, 2010 23:42

Zobacze co da się zrobić tu w NL to nie tak hop :crazy: Jakbym wczesniej wiedział że to takie proste je zamontować to ... przywiózł bym zestaw z PL :grrr:

[ Dodano: 13 Mar 2010 18:26 ]
Sprawdzona różnica prędości przy 120 ,5km/h różnicy około ,podpiety czujnik temp. oleju i pokazuje mniej wiecej to co wskażnik temp. wody. :chytry:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości