CZy mozna usunac katalizator w AAM ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pt mar 24, 2006 15:36

ja przyspieszałem o ok 3-5 mm
a nie pamietam w ktora strone jak bedziesz przekrecał to poczujesz po przekreceniu i jezdzie probnej

[ Dodano: Pią Mar 24, 2006 14:37 ]
i czy moze mi ktos wyjasnic gdzie jest ta lambda na 100%???



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt mar 24, 2006 15:50

Zoltecek pisze:ja przyspieszałem o ok 3-5 mm
a nie pamietam w ktora strone jak bedziesz przekrecał to poczujesz po przekreceniu i jezdzie probnej
No, ale aparat zaplonowy po obwodzie ma gdzies kolo 25cm, dzielac to przez 360 stopni, to jak przesunales o te 5mm to przestawiles gdzies o 7 stopni. Do gazu niby ta wartosc jest dopuszczalna, ale na poczatek lepiej jest przyspieszyc tylko kawaleczek zeby zobaczyc czy i jak roznica bedzie. Za duzo przyspieszyc tez ni emozna bo zaworki moga "grac" :hmm:

[ Dodano: Pią Mar 24, 2006 15:00 ]
Zoltecek pisze: i czy moze mi ktos wyjasnic gdzie jest ta lambda na 100%???
No zesz kurde, przegaldam ta etke i nie uwzglednili sondy ani w schematach kolektora, ani kata. Moze mam jakas wersje demo? :satan:
Hiba bedziesz musial sam sprawdzic :)



Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dominik107 » ndz mar 26, 2006 17:31

Witam. mam pytanko odnosnie wlasnie silnika AAM. Wlasnie urwal mi sie caly wydech i troszke jakby za glosno zaczal chodzic :hehe: i w zwiazku z tym mam takie pytanko. Jak sensownie przerobic uklad wydechowy zeby uzyskac jakis fajny dzwiek :grin: Chcialem wsadzic strumienice zamiast kata ale ktos mi odradzil mowiac ze moge przy tym silniku nawet starcic na mocy. Wiec bede chcial potluc kata :satan: . Bylbym wdzieczny za jakies wskazowki do przerobki tego wydechu. :pub:



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz mar 26, 2006 17:38

Jeśli kat nie działa to zastąpić go rurką, tłumik środkowy seryjny, końcowy sportowy z odpowiednią końcówką dla basu.


=-Pinhead-=

presario
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: czw lis 03, 2005 08:35
Lokalizacja: stargard
Kontakt:

Post autor: presario » ndz mar 26, 2006 17:55

hmm wasz 99%....nie ktorzy z was tylko pisza zeby cos pisac....ostatnio zagladalem pod auto...szukajac lambdy no i nie ma zadnego przewodu ani do katalizatora..ani na nim ani przed nim itd :P wedlug mnie sonda jest duzo wczesniej dlatego nie znalazlem zadnych przewodow ...a w srodku kata napewno tez jej nie ma bo urwal mi sie gietki lacznik przed katem...no i jakos nie widzialem zadnego kabla itd :P jesli ktos naprawde wie gdzie jest ta sonda ( bo ja jej nie znalazlem ..ale mysle ze jest w kolektorze wydechowym ) to niech napisze...i nie piszcie czegos na 99% bo jesli nie macie takiegbo silnika..to rownoznaczne jest z 0% i czystym strzalem :P pozdr.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz mar 26, 2006 18:04

Zobacz na TEN post z google.pl gdzie gościu opisuje problemy z wymianą sondy w AAM.

"Postanowiłem więc wymienić sondę (jednoprzewodowa - czarny przewód). Niestety
sonda była mocno zapieczona a dostęp beznadziejny i "moi mechanicy" musieli
zdjąć kolektor wydechowy i wlotowy by ją "wydłubać".


Czyli wychodziło by na to że jest w kolektorze.


=-Pinhead-=

Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dominik107 » ndz mar 26, 2006 20:31

Sonda w AAMie jest na 100% w kolektorze wydechowym. Widac ja najlepiej jak staniesz przy lewym blotniku i spojrzysz pod gaznikiem. Dzieki za porade z wydechem tylko czy to bedzie oki na 100% jesli chodzi o parametry tech auta?? Bo ten silnik jest i tak mulasty hehe.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » ndz mar 26, 2006 21:19

Wydech jak wydech, normalny. Strumienicy nie pakuj bo to nic nie da a może sporo popsuć. Jak byś chciał obliczać wydech pod konkretny silnik to taki tuning kosztował by podobnie niż cały mkIII jest wart.


=-Pinhead-=

Dominik107
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dominik107 » ndz mar 26, 2006 21:50

Wlasnie juz mi tak kilka osob powiedzialo i zamierzam potluc kata i wsadzic tam rure w srodek jak pisales zeby sie mnie na przegladach nie czepiali. Jeszcze jakas koncowke tlumika i to chyba na tyle bedzie z tym tuningiem :grin: hehe. I tak z tego ss rakiety nie bedzie tylko o dzwiek mi chodzi. Dzieki za rade. Pozdro



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » ndz mar 26, 2006 23:19

ja ból z demontarzem sondy mam już za sobą po małych kłopotach odkręciłem ja bez zdejmowania kolektora a sposób w sumie prosty i sprawdzony na swoim AAM

1. odciąc przewody od sondy
2.założyć na sonde klucz oczkowy (byle nie jakiś płaski a nasadowy nie wejdzie )
3.odpalić silnik pozostawiając klucz założony na sondzie i zostawić żeby sie nagrzał do normalnej temp.
4.po rozgraniu o klucz oprzeć długą rure żeby wystawała nad silnik
5.następnie delikatnymi uderzeniami młotka pukać w rure i powolutku sonda rusza ze swojego miejsca jak klucz będzie już w pozycji pionowej do dołu można spokojnie odkręcić ręką tylko proponuje robić to w rękawiczce
[/b]


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » pn mar 27, 2006 02:05

GTomek pisze:ja ból z demontarzem sondy mam już za sobą po małych kłopotach odkręciłem ja bez zdejmowania kolektora a sposób w sumie prosty i sprawdzony na swoim AAM

1. odciąc przewody od sondy
2.założyć na sonde klucz oczkowy (byle nie jakiś płaski a nasadowy nie wejdzie )
3.odpalić silnik pozostawiając klucz założony na sondzie i zostawić żeby sie nagrzał do normalnej temp.
4.po rozgraniu o klucz oprzeć długą rure żeby wystawała nad silnik
5.następnie delikatnymi uderzeniami młotka pukać w rure i powolutku sonda rusza ze swojego miejsca jak klucz

u mnie sondaprzy odkrecaniu sie urwala, kawalek zostal w kolektorze przez co trzeba bylo go demontowac

co do sondy

w silnkach PN,RP,ABS,AAM sonda jest w kolektorze



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pn mar 27, 2006 14:54

czy mogłby mi ktos napisać jakie sa plusy usuniecia kata czy spada zuzycie paliwa?? bo u mnie obecnie golf na trasie pali po 11-12l to jest duzo i wydaje mi sie mulasty nawet jak na te 75km mam przejechane 186 tys km czy to moze byc wina zapchanego kata??



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn mar 27, 2006 15:16

Lepiej użyj opcju szukaj. Temat rzeka to jest.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pn mar 27, 2006 16:04

jakoś własnie nie znalazłem czy spada zużycie paliwa dlatego sie pytam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 245 gości