jaki olej do skrzyni Mk III GTI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pakob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: śr cze 01, 2005 14:10

jaki olej do skrzyni Mk III GTI

Post autor: pakob » ndz mar 26, 2006 17:16

Hej Podzielcie sie swoimi opiniami o oleju przekladniowym w Waszych Golfach.Wiem ze to ma byc pelny syntetyk 75W90 ale jedni zalewaja Mobila a drudzy bardzo chwala Cactrola TAF-X ja po zmianie skrzynki mialem wlany Mobil choc dokladnie mi nie powiedziano jaki - w zimie przy -25 ledwo ruszalem lewarkiem.Kumpel w Skodzie Felicji zalal Castrola i po nocce -30 mowil ze lewarek u niego chodzil plynnie.Co wy na to?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz mar 26, 2006 18:19

Ja mam Mobila SHC 75W90... skrzynia dziala jak nowa... nie mam do tego oleju zadnych zastrzerzen... cena to ok 100 zl... ale jest jej warty... pozdrawiam ps... mialem wczesniej hipola i mailem tak samo jak ty :)



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » ndz mar 26, 2006 18:29

Myślę że dowolnej marki 75W90 będzie OK a różnice minimalne ale...
Ale ważne jest też oznaczenie GL4. 75W90 GL5 w żadnym wypadku nie lać bo
to do nowszych skrzyni i podobno w MK3 korodują mosiężne synchronizatory i inne cyrki się dzieją typu minimalne (ale istotne dla eksploatacji) puchnięcie stopów metali itp.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz mar 26, 2006 19:21

Cefaloid pisze:GL5 w żadnym wypadku nie lać bo
to do nowszych skrzyni i podobno w MK3 korodują mosiężne synchronizatory i inne cyrki się dzieją typu minimalne (ale istotne dla eksploatacji) puchnięcie stopów metali itp.
a co to za informacje? bedziesz sie musial wytlumaczyc :) przeciez GL5 to klasa oleju wiec im wyzsza tym lepsza... no chyba ze sie myle...



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pn mar 27, 2006 08:51

Tak, klasa oleju jest lepsza ale aby to osiągnąć są w nim inne bardziej "zajadłe" dodatki. Akurat w przypadku golfa 3 te dodatki powodują korozję mosiężnych synchronizatorów i ew. problemy po dłuższej eksploatacji. Nowsze skrzynie mają w sobie materiały odporne na te związki. Takie opinie słyszałem już od kilku mechaników itp.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn mar 27, 2006 10:02

Lej QUAKER STATE.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » pn mar 27, 2006 13:14

Dziwne... nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem puchniecia metalu pod wplywem oleju... ale sie nie sprzeczam bo nie wiem



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » ndz kwie 02, 2006 15:20

KamilW pisze:Dziwne... nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem puchniecia metalu pod wplywem oleju... ale sie nie sprzeczam bo nie wiem
No znalazłem wreszcie skąd to wiem - z serwisówki VW na anglię:

"The correct all-temperature gearbox oil weight is 75w90 GL-4. A GL-5 oil can
only be used if it does not contain sulphur. Only one GL-5 oil in the UK at
the time of writing does not contain sulphur, thus it is best to telephone
the manufacturer of the oil using the number of the reverse of the bottle.
The use of a gearbox oil which does contain sulphur will halve the life of
the synchros & bearings as they are of a bronze/brass construction. The
reason is that sulphur (eg, manganese sulphonate) becomes acidic. Hence,
75w90 GL-5 is NOT suitable for VW Golf III. "

Czyli jak jesteś pewien że taki GL5 nie ma siarki to możesz lać.
Oleje spełniające normy GL4 i GL5 jednocześnie to właśnie takie oleje.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 387 gości