[MK3] Jak jest mocowany katalizator?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[MK3] Jak jest mocowany katalizator?

Post autor: djtom » sob mar 25, 2006 13:20

Panowie, za godzine bede miał wolny kanał, chce wypatroszyc kata (nie wspawuje rury, chce go opróżnic). Jak on jest mocowany? Trzeba cały dalszy wydech tez zdejmowac? czy mozna go tylko "wypiąć" z układu?


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob mar 25, 2006 13:37

Pytasz i masz

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » sob mar 25, 2006 13:44

Przyszykuj sobie deske i jakis klocek zeby podlozyc pod tlumik zaraz za katem, coby ci nie wpadl do kanalu :D (zeby pozniej nie bylo ze wykreciles kata i musisz trzymac tlumik reka :D)

Od strony tlumika mocowanie na opaske, od strony silnika na 3 sruby. Najlpeiej przyszykuj sobie 3 nowe sruby (na klucz 13 chyba), bo stare moga byc poprzegrzewane i prawdopodobnie pourywaja sie po probie odkrecenia. Nawet jakby sie udalo to beda w kiepskim stanie i warto je zmienic, zeby czegos pozniej w trasie z drogi nie zbierac :hmm:
Pozdr :)

[ Dodano: Sob Mar 25, 2006 12:47 ]
Oczywiscie nie musisz zdejmowac calego ukladu :pub:



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob mar 25, 2006 13:58

Aha, czyli ten gnojek jest zaraz za kolektorem... No dobra, niebawem sie za niego wezme. Na razie po punkciku Panowie, chyba ze macie jeszcze jakies sugestie czy rady to dam jeszcze :) :pub:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob mar 25, 2006 14:01

djtom pisze:chyba ze macie jeszcze jakies sugestie czy rady
Wg mnie przy samym wypatroszeniu bedzie za duzy dzwonek pod autem, lepiej wspawaj w niego rure lub wogole go wypieprz..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob mar 25, 2006 14:13

tzn bedzie za głośny?


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob mar 25, 2006 14:19

djtom pisze:tzn bedzie za głośny?
Cos w tym rodzaju, bedzie dzwonic.. mozesz kupic imitacje kata i on juz ma wlasnie rure wspawana.. ale jesli masz spawacza pod reka i rurke nierdzewke to troche pracy i masz to samo u siebie no i kat fabryczny ;)

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob mar 25, 2006 18:56

*&%%$$%# z tego wyszło bo lambda w kacie a nie na kolektorze :grrr:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
maverik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob wrz 10, 2005 18:56
Lokalizacja: Whitestock

Post autor: maverik » sob mar 25, 2006 21:56

djtom to normalne ze lambda bedzie w kacie
tylko ona jest w kacie tam gdzie kat jeszcze nic nie ma ,jest wstawiona przed calym "filtrem"(mam ten sam silnik wiec mysle ze bedzie tak samo)
proponuje wyjecie kata i jesli jest naprawde zapchany to wywalenie srodka, jesli jest przeswit jak patrzysz pod slonce to odpusc sobie wywalanie wnetrza
a do tego celu idealna jest wiertaka z dlugim wiertlem(dlugim pretem to mozna sie zamulac zeby to wyskubac) tylko uwazaj zeby sondy nie uszkodzic
jak juz to wywalisz to proponuje jak pisali koledzy wczesniej wymiane srubek na nowe i jesli sie da to zmien tez objemki z drugiej strony mocujace tlumik bo pewnie tez nie beda za swieze( jak sie nie myle to pasuja od cienkiego lub poloneza po 5 zl za szt)
no a kat oczywiscie bedzie wydawal z siebie obcy wcale nie fajny dzwiek ale i na to jest sposob(ja tak zrobilem z pol roku temu i dziala do dzis)
w pustego kata wladowalem chyba ze 20 zmywaczkow metalowych( takich do szorowania mocno spalonych garnkow w kuchni) koszt to jakies 20-30gr za szt a wyciszyly go idealnie, auto zachowuje sie jak z katem(oczywiscie akustycznie)
a tak na koniec dobra rada- nie spodziewaj sie za wiele po samochodzie jak wywalisz katalizator prawdopodobnie nie zauwazysz roznicy takie to mocne silniki mamy:)
powodzenia



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » sob mar 25, 2006 22:25

djtom pisze:*&%%$$%# z tego wyszło bo lambda w kacie a nie na kolektorze :grrr:
Ja tez mam w kacie i sonda na wybebeszonym chodzi bez zarzutow. Moze te skrajne przypadki, ze komus sonda wariuje pojawialy sie jak ktos ma daleko do tlumika albo ma praktycznie wolny wydech. Problem z sonda przeciez by byl tylko wtedy kiedy by ja spaliny omijaly. A przeciez jak macie za katem niecaly metr do tlumika ktory tak naprawde daje ogromny opor to sonda bedzie caly czas w otoczeniu swiezych spalin :satan:

A dzwiek? Mi nie przeszkadza, do 2.0 16V jest dos spory kat, a co za tym idzie spora puszka. Nie jest az tak tragicznie, jak ktos nie jest audiofilem to nie powinno przeszkadzac :jezor:



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » ndz mar 26, 2006 00:29

Ja jezdzilem dos sporo na samej puszce po kacie bo sie rozsypal i nie zauwazylem jakiegos dzwonienia czy rezonansu z jego obudowy takze jak nie chesz przerabiac sondy to go wypatrosz a jak jest w porzadku to zostaw.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz mar 26, 2006 01:31

punkty rozdane ale na razie niestety musze wywalenie kata odłozyc w czasie.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
metju
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: czw mar 24, 2005 10:49
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: metju » ndz mar 26, 2006 08:42

Do wywalenia środka nie musisz nawet wyjmować katalizatora. Natnij kątówką od dołu (linie na rysunku) po bokach i wzdłuż ile trzeba, odegnij, wyjmij środek, zagnij i zaspawaj :) Ja tak robiłem. Fakt, że czeka mnie wspawanie rury w miejsce kata, przeszkadza mi furczenie z pustej puszki.


ex BvLin3K
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 357 gości