grzeje sie tarcza i felga (+2 inne pytania)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
deaniel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lis 11, 2004 20:11
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

grzeje sie tarcza i felga (+2 inne pytania)

Post autor: deaniel » pn sty 10, 2005 23:57

Witajcie

Mam do was dzisiaj takie pytania:

Pierwsza sprawa:
Dzisiaj po przejechaniu kilku kilometrow zauwazylem ze bardzo rozgrzala sie tarcza hamulcowa a wraz z nia felga.
Slyszalem ze przyczyna tego moze byc to ze klocki hamulcowe nie wracaja i caly czas stykaja sie z tarcza.
Czy moze byc inna przyczyna?

Druga sprawa:
Podczas przegazowywania w miejscu, z rury wydechowej co jakis czas slychac "pśkanie" tak jakby miedzy spalinami wydobywalo sie powietrze.
Czym to moze byc spowodowane?

I trzecie pytanie:
Ostatnio podczas ruszania pod gore slyszalem przez chwilke kilka stukow jakby z okolicy przedniego kola. A gdy przy 80km/h wlaczam 5 bieg to slychac od tego momentu taki dziwny "gwizd".
Spotkaliscie sie moze z takim czyms?

Dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam



andrew2101

Post autor: andrew2101 » wt sty 11, 2005 00:18

nic innego chyba raczej być nie może rozbierz zacisk wyczyść kup nową
gume(uszczelniacz) i po sprawie :grin:































)



Awatar użytkownika
jazel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt lis 02, 2004 20:32
Lokalizacja: Kraków [Opole]

Post autor: jazel » wt sty 11, 2005 01:29

andrew2101 pisze:nic innego chyba raczej być nie może rozbierz zacisk wyczyść kup nową
gume(uszczelniacz) i po sprawie :grin:









)
to jakas zaszyfrowana wiadomosc?

nie widze innej mozliwosci jak to, ze klocki tra o tarcze (moga byc zle zalozone, moze byc problem z zaciskiem)...


Just passing trough...

Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » wt sty 11, 2005 02:36

to może być klocek...musisz rozebrać zacisk wyczyścić go szczotką drucianą, wymienić gumki na cylinderkach i złożyć zacisk. Możesz kupić też blaszki aby Ci klocki nie piszczały(są w każdym sklepie z częściami do VW po 3 zł??)
Stukanie...hmmm może to przeguby...musisz sprawdzić to skręcając na maxa koła i robiąc kółka na parkingu jak będzie stukało przy kole to mogą to być przeguby.
Pisk, szum może wydawać też łożyskow przednim kole...
na wstępie sprawdź czy masz dokręcone półosie(czasami stare nakrętki się poluzowują) a aby sprawdzić łożysko(jak już dokręcisz półosie) musisz podnieść samochód z jednej strony..chwycić za koło(ręce ułożyć na przeciwko siebie godzina 12 i 6) tak abyś mógł poruszać kołemczy nie ma luzów.
ów luzy łożyska sprawdzasz energicznie ruszając kołem w głąb samochodu i na zewnątrz tak jakbyś pochciał je odciągnąć na dole na godzinie 6 a w tym samym momencie popchnąć na 12.
badanie to robisz na godzinie 12 i 6(pion) a potem 9 i 3(poziom).
hehe rozgadałem się mam nadzieję żę zrozumiesz :helm: :grrr:


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

Peterus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 02:25
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: Peterus » wt sty 11, 2005 23:56

Co do tego ze jedziesz pod gore i slyszysz dzwiwny swist..hmm moze to popychacze dzwonia?i je slychac - nie chce wprowadzic w blad wiec lepiej spyac kogos bardziej doswiadczonego.Pozdrawiam



SlawekM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob gru 18, 2004 19:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: SlawekM » śr sty 12, 2005 00:03

tylko z jednej strony się grzeje czy obie równomiernie ???



Ari

Post autor: Ari » śr sty 12, 2005 01:31

SlawekM pisze:tylko z jednej strony się grzeje czy obie równomiernie ???

To akurat jest malo wazne :) (bez urazy;) )Wczoraj dokladnie to robilem,Tloczki w obu zaciskach poprostu stanely,klocki zjechaly sie do zera i bez rozbiorki sie nie obeszlo,Czyszczenie tloczkow drobnym papierem TYLKO DOOKOLA OSI i wymiana uszczelek -5 pln/szt.
Postaraj sie odkrecic przewod hamulcowy w miejscu gdzie laczy sie miedziak z gumowym i zaloz zaslepke z odpowietrznika na grzybek metalowego przewodu,pozwoli Ci to zaoszczedzic troche ciagle kapiacego plynu hamulcowego:)
chyba,ze ktos bedzie trzymal palcem na otworku w zacisku :):

powodzenia i nie zapomnij odpowietrzyc ;)



Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » śr sty 12, 2005 02:16

można też wykręcić sam zacisk a przewód gumowy zgiąć i ścisnąć żąbą lub związać drutem, wtedy też nie będzie kapało...a jest to łatwiejsze jak ktoś nie ma klucza do przewodów(ja kiedyś odkręcałem przewód gumowy bez specjalnego klucza i obrobiła mi się końcówka miedziaka) :grrr: przewód miedziany był do wymiany


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

Ari

Post autor: Ari » śr sty 12, 2005 02:27

No fakt...w moim przypadku odkrecilem(mam nowe miedziaki) a i przy okazji sprawdzilem droznosc gumowego przewodu,byl to kiedys tez jeden z powodow niewracajacego zacisku,przewod specznial w srodku i nie puszczal plynu.



Alatus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt paź 01, 2004 21:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Alatus » czw sty 13, 2005 20:00

o takiej możliwości nie wiedziałem...dobrze wiedzieć na przyszłość :helm:


I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 310 gości