Tylna wycieraczka - zatrzymuje się w losowym położeniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gregor_21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt sty 29, 2010 17:46
Lokalizacja: krak

Tylna wycieraczka - zatrzymuje się w losowym położeniu

Post autor: gregor_21 » śr mar 03, 2010 15:50

Witam,

Moj problem z wycieraczką zaczął sie na mrozach - najpierw zgłupiały wszystkie wycieraczki, włączały sie i nie szło ich wyłączyć, potem problem z przednimi wycieraczkami ustąpił. Ale nadal się włącza tylna wycieraczka po przekręceniu kluczyka robi 4 'okrążenia' i zatrzymuje się w losowym położeniu. Jak włacze ją dźwignią to zachowuje się tak samo z tą różnica, że po zrobieniu rundki już nie włacza się ponownie za chwile a powinna.

Ściągnąłem plastik i dostałem się do zębatek (nie wyjmowałem ich) ale są w stanie idealnym, nawet jeszcze oryginalny smar jest.

Zastanawiam się czy problem tkwi w jakimś mechanizmie pozycjonującym wycieraczke (nie wyłącza w odpowiednim momencie) czy gdzie indziej, np. przekazywanie impulsu z dźwigni wycieraczek.

Szukałem na forum ale konkretu nt. pozycjonowania wycieraczki nie znalazlem.

Ktoś pomoże? Bede wdzięczny :)



BartiKapi1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw gru 10, 2009 17:29
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: BartiKapi1985 » śr mar 03, 2010 16:22

Podejrzewam, że kłania się sterownik czasowy wycieraczek. Takie czarne pudełeczko z kilkoma wtykami z napisem SIEMENS z nr 377 (tak umnie było) umiejscowiony pod osłonami nad pedałami.


Bartek

Awatar użytkownika
Macios
Szef Szefów
Posty: 58
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:53
Lokalizacja: lubuskie/dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Macios » śr mar 03, 2010 16:31

gregor_21 pisze:Witam,

Moj problem z wycieraczką zaczął sie na mrozach - najpierw zgłupiały wszystkie wycieraczki, włączały sie i nie szło ich wyłączyć, potem problem z przednimi wycieraczkami ustąpił. Ale nadal się włącza tylna wycieraczka po przekręceniu kluczyka robi 4 'okrążenia' i zatrzymuje się w losowym położeniu. Jak włacze ją dźwignią to zachowuje się tak samo z tą różnica, że po zrobieniu rundki już nie włacza się ponownie za chwile a powinna.

Ściągnąłem plastik i dostałem się do zębatek (nie wyjmowałem ich) ale są w stanie idealnym, nawet jeszcze oryginalny smar jest.

Zastanawiam się czy problem tkwi w jakimś mechanizmie pozycjonującym wycieraczke (nie wyłącza w odpowiednim momencie) czy gdzie indziej, np. przekazywanie impulsu z dźwigni wycieraczek.

Szukałem na forum ale konkretu nt. pozycjonowania wycieraczki nie znalazlem.

Ktoś pomoże? Bede wdzięczny
umnie wycieraczka jezdzi jak podnosze bagaznik, juz wszedzie z tym bylem i nikt mi nie moze pomoc, powaznie, rozebrany zostaly niemal wszystko, jakis czas nie jezdzilo i znowu zaczelo.

Do tego spryskiwcza tylniej szyby przestal dzialac


[b][i]"Błędy młodego wieku, pożerają szczęście starości..."[/b][/i]

[b]Tylko Falubaz ![/b]

gregor_21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt sty 29, 2010 17:46
Lokalizacja: krak

Post autor: gregor_21 » śr mar 03, 2010 17:12

Spróbuje się do tego dobrać, a ma ktoś link do jakiejś fotoporady jak pościągać te plastiki pod kierownicą? :) dzieki za odpowiedź.

PS. Masz automatyczne czyszczenie szyby po otwarciu bagażnika ;p a tak poważnie to może gdzieś zwarcie na kablach przy podniesionej klapie ;]



piotrbi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt mar 02, 2010 22:08
Lokalizacja: krzeszowice

Wycieraczka tylniej szyby MK4

Post autor: piotrbi » śr mar 03, 2010 17:23

Witam mam podobny problem z tym ze u mnie w cale nie dziala kupiłem na szrocie caly silnik podobno dobry i tez nie działa jest gdzies jakis moze przekaznik a moze ma ktos schemat podłączenia?


Piotr

krupik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krupik » śr mar 03, 2010 20:30

a sprawdzaliście wiązkę idącą po lewej stronie z podsufitki do klapy? bo zarówno na moim golfie jak i przypadku kolegi po naprawieniu kabli - problemy ustąpiły



gregor_21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt sty 29, 2010 17:46
Lokalizacja: krak

Post autor: gregor_21 » ndz mar 21, 2010 21:06

wiązki jeszcze nie sprawdzałem moze mi sie uda znaleźć chwile czasu na to. W każdym razie dostałem sie do przekaźnika wycieraczek -- tego pod kierownica i się ukazuje, że stycznik (jeden z dwoch, ktory w nim jest) wycieraczki tylnej w ogóle się nie załącza (nie pstryka - jest cały czas w stanie "rozwarty") a stycznik od przedniej działa ok. I tu mam podejrzenie ze gdzies jest zwarcie na kablach np. przy wspomnianej klapie. Tylko dlaczego stycznik nie załącza? Czyzby dwa różne problemy? Bo rozumiem ze zwarcie na kablach i dlatego wyciraczka zrobi rundke za każdym razem po przekreceniu kluczyka, albo przy włączeniu wycieraczki 'wajchą'. Jesli dobrze rozumiem zasade dzialania przekaźnika to ma on za zadanie w odpowiednich momentach załączyć poprzez stycznik wycieraczkę? Czy jest to bardziej skomplikowane?

Tam dochodzą 4 przewody do wycieraczki: masa i +12, ktore powinny zawsze dawać napiecie, a nastepnie przez kolejne dwa ma byc impuls gdy ma zadziałać wycieraczka, tylko czemu dwa? (Jakis prąd hamowania wycieraczki?)

Jeli sie ktos dobrze orientuje to prosze o jakies sugestie jeszcze. A tymczasem sprawdzę te kable ale nie wydaje mi sie zeby nagle aż na dwoch bylo zwarcie.



Awatar użytkownika
krzysiekj1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: wt lip 21, 2009 10:33
Lokalizacja: Iława

Post autor: krzysiekj1990 » ndz mar 21, 2010 21:24

u mnie sie tak dzialo nie wiem czy jest tak u was
okazalo sie ze poluzowala sie sruba tak co laczy te drazki od wycieraczek taki wieloklin mialem ta srube luzna i stawala gdzie chciala



gregor_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 09:37
Lokalizacja: krakow

Post autor: gregor_ » śr kwie 07, 2010 13:00

Póki co to udało mi się zdobyć i podmienić przekaźnik 377 ale okazało się, że problem nadal występuje. Ten przekaźnik chyba jednak nie steruje tylną wycieraczką. Od tylnej jest chyba 72. Ktoś mi potwierdzi?
Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 13:35 przez gregor_, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
on6222
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: śr paź 07, 2009 21:06
Lokalizacja: NiemodliN

Post autor: on6222 » śr kwie 07, 2010 15:42

a mi sie wydaje ze przyczyna lezy w mechnizmie wycieraczki powinnien tam byc taki styk odpowiedzialny za zatrzymanie wycieraczki w danym miejscu rozbiez go i zobacz pewnie cos z nim sie stalo



krupik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz lip 27, 2008 17:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: krupik » śr kwie 07, 2010 18:16

tam jest silniczek i przekładnia - jak w tamtym roku rozebrałem wszystko, przeczyściłem (włącznie ze szczotkami silniczka) to na trochę pomogło ale po tej zimie znowu czasem sobie staje :hmm: w miejscu na moment i rusza dalej - olewam :kac:



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr kwie 07, 2010 18:16

W mechanizmie też, ale może w "manetkach" lub wspomnianych przewodach w klapie.
Przewód zielono-czerwony jest dołączany, w zależności od położenia dźwigni wycieraczek, albo do napięcia czyli do +12V albo do masy. Przewód zielono-biały tylko do masy, też w zależności od położenia dźwigni. Jest to właśnie układ startu i samohamowania silniczka na dole szyby, znacznie bardziej skomplikowany niż w Mk3 i przez to bardziej podatny na uszkodzenia.
Czarno-brązowy to stały plus (przy zapłonie) a brązowy to stała masa.
Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 18:17 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



gregor_21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt sty 29, 2010 17:46
Lokalizacja: krak

Post autor: gregor_21 » śr kwie 07, 2010 18:48

właśnie grzebie przy samochodzie... NIezleżnie od tego w jakim położeniu mam dźwignie wycieraczek na Na wszsytkich mam +12 !! (sprawdzam przykładając na mase i na reszte przewodów) I teraz mam sprawdzić omomierzem czy na poszczegolnych przewodach jest zwarcie?? Sorki za proste pytania ale nie bardzo wiem jak to sprawdzic:/ czekam na odpowiedz :)



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » śr kwie 07, 2010 18:56

Mierząc lampką kontrolną (żaróweczka z dwoma przewodami) daje się jeden do metalu budy (masa) a drugim do poszczególnych przewodów - dokładnie tak jak Kolega to robi. Plus ma być w pozycji zapłon ale tylko w jednym (cz-br) z kabli stale a w drugim (ziel-czer) okresowo.
Trzeba wyjąć przekaźnik i sprawdzić, poruszać przewodami przy wejsciu w klapę i sprawdzić. Dalsza robota to chyba odpięcie wtyku przy manetkach, po zdjęciu osłony kolumny kierownicy.
Ale sprawdzamy przy odpiętym z silniczka wtyku.
Ostatnio zmieniony śr kwie 07, 2010 18:58 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 397 gości