Szarpie, linka do bagaznika, plyn chlodzacy, uklad kierownic

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Szarpie, linka do bagaznika, plyn chlodzacy, uklad kierownic

Post autor: peterson » pt mar 24, 2006 00:33

Witam Serdecznie!
Mam kilka pytan do was.

1. Przy ruszaniu czasami zaczyna mi tak nierowno szarpac Ale to nie sa objawy gasniecia silika Tak jak by ruszal takimi naglymi szrpnieciami Co to moze byc? Poduszka pod silnikiem?

2. Ciezko chodzi mi kierownica. Nie mam wspomagania. Mozna to jakos poprawic? Jedni mowi ze wymiana calego ukladu kierowniczego inni ze wystarczy przesmarowac Tylko co?

3. Mozna zrobic taki patent zeby otwieraz bagaznik np. z linki w srodku samochodu zamontowanej przy siedzeniu? Nie chce na pilota silowniczka bo chce zachowac zamek

4. Czy ciezko jest samemu wymienic plyn chlocdzacy? Wystarczy ten waz na dole chlodnicy odpiac i odkrecic korek od naczynia wyrownawczego? Chce wymienic i nie wiem na jaki. Czy kolor ma znaczenie?

5. Pokazal mi sie olej przy pasku rozrzadu Pasek wymienialem rok temu Nie kapie ale jest dosyc mokro Alternator tez sie robi troszke od tego mokry Jest sens pnikowac? Co by trzeba wymienic i jakie koszty mniej wieciej?

To chyba wszystko o co chcialem zapytac Jak cos mi sie jeszcze przypomni to bede pisal Mam nadzieje ze nie zasmiecam w ten sposob forum Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt kwie 06, 2007 23:49 przez peterson, łącznie zmieniany 1 raz.


Piotrek

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt mar 24, 2006 01:05

1. Tak, to moze byc poduszka pod silnikeim. Mozna ja/je w latwy sposob sprawdzic - zostawiasz auto na biegu podnosisz maske i "popychasz" autko dosc gwaltownie. Przy niesprawnej poduszce silnik przy dosc niewielkim nakladzie sily bedzie sie podnosil
2. Nie masz wspomagania to ciezko chodzi kierownica. Po to wymyslili wspomaganie zeby nie chodzila ciezko :grin:
3. Mam passata, wiec sie nie wypowiadam. Generalnie potrzeba matka wyobrazni-na pewno sie jakos da :)
4. Nie, nie ciezko, spuszczasz stary plyn i wlewasz nowy. Nie zagladalem jeszcze u siebie, ale jak jest korek w chlodnicy to nim sie zlewa plyn, jak go nie ma to tak jak napisales - dolny przewod. I tu znowu - nie zagladalem jeszcze u siebie - ale jak jest w bloku silnika korek (powinien - chyba??) to jego tez trza wykrecic, no i korek zbiorn wyrown. Przy okazji mozesz sobie robic plukanko chlodnicy - wlewasz troche wody, zakrywaasz wyloty i "telepiesz" na wszsytkie strony. Wylewasz syf. Operacje powtarzasz az bedzie wylatywala czysta woda.
5. Zerkalem w etce i w miejscu twojego wycieku jest "uszczelniacz walu". Ja na twoim miejscu wolalbym zeby w okolicy rozrzadu ani alternatora nie pojawial sie zaden olej :hmm:
Pozdrowionka :pub:



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt mar 24, 2006 08:07

4. najlepiej odkręcić pokrywę z termostatu w tedy spłynie ci płyn z chłodnicy i z bloku. Zalewasz nowym i już.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt mar 24, 2006 09:42

el Kopyto pisze:4. najlepiej odkręcić pokrywę z termostatu w tedy spłynie ci płyn z chłodnicy i z bloku. Zalewasz nowym i już
ad.4 nie ma takiej potrzeby wystarczy ze odkręcisz dolny wąż od pompy, korek od zbiorniczka i ścieknie Ci płyn (odpada koszt uszczelki termostatu), co do koloru płynu jest to obojętne, ja osobiście używam koncentratu (foto)
ad. 1 tak to może być poducha - metoda sprawdzenia podana przez piotrek1313, jest b. dobra
ad.2 warto przesmarować: przeguby kulowe na półosiach, łożyska amortyzatorów i jeszcze jedno pytanko czy ciężko chodziła Ci od początku?
ad.3 wydaje mi się to bardzo trudne zewzględu na konieczniść poprowadzenia linki w pancerzu a jak wiadomo jest ona bardzo sztywna a zamek znajduje się w kapie, zakładając siłownik elektryczny nie musisz rezygnować z zamka(wkładki na kluczyk)
ad.5 a na jakiej wysokości Ci sie pokazał? być moze tylko półpierścień uszczelniający pokrywę zaworów od stromy koła wałka rozrządu nie trzyma


:-k ...

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt mar 24, 2006 09:58

misiek10111 pisze:

el Kopyto napisał/a:
4. najlepiej odkręcić pokrywę z termostatu w tedy spłynie ci płyn z chłodnicy i z bloku. Zalewasz nowym i już
ad.4 nie ma takiej potrzeby wystarczy ze odkręcisz dolny wąż od pompy, korek od zbiorniczka i ścieknie Ci płyn (odpada koszt uszczelki termostatu), co do koloru płynu jest to obojętne, ja osobiście używam koncentratu (foto)
A jak spuścisz płyn z bloku silnika?


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt mar 24, 2006 09:59

el Kopyto pisze:A jak spuścisz płyn z bloku silnika?
spłynie przez pompę


:-k ...

Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » pt mar 24, 2006 10:20

1. poduszke sprawdze dzisiaj tak jak mi mowicie Nie wiecie ile moze kosztowac?
2. no raczej na poczatku troszke lepiej chodzila kiera Jesli chodzi Ci o to czy po prostu tak powinno byc to raczej nie Ona naprawde chodzi ciezko U mojej siostry w takim samym mkII chodzi o niebo lepiej Z dwoma jeszcze innymi mkII porownywalem bez wspomagania
3. z tym zamkiem to facet co zaklada alarmy powiedzial ze jak chce w klapie silownik to zamek nie bedzie dzialal bo musi jakas blaszke wstawic ktora bedzie trzymala ten element co sie wciska
4. a jaka jest roznica miedzy tym koncentratem a takim zwyklym plynem?
5. co do oleju to zrobie foto bo ciezko mi to wytlumaczyc


Piotrek

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt mar 24, 2006 10:22

Ale jeśli się nie myle to rura od chłodnicy jest podpięta do termostatu, który jest najniżej, a termostat blokuje spłynięcie płunu z części silnikowej. Spłynie tylko z chłodnicy bo wąż zasilający chłodnice jest na jej górze.


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt mar 24, 2006 10:30

różnica jest taka że koncentrat rozrabiasz z wodą np. destykowaną, w zależniści w jakich proporcjach go rozrobisz to będzie miał odpowiednie temp. zamarzania(np. 1:1 daje temp. -37 st C), zrób foto tego wycieku to cos spróbujemy pomyśleć gdzie jest wyciek, co do zamka być może masz rację (ja dobiero zamierzam przerobić klapę w ten sposób http://vwforum.pl/klapa/ i jeszcze nie rozeznałem dokładnie czy trzeba całkowicie pozbyć się zamka czy nie - ja wprawdzie się go pozbędę), co do poduchy niedawni ktoś z forum mi mówił że coś koło 50 -80 zł. poduchy stoją (oczywiście nie w ASO)


:-k ...

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt mar 24, 2006 10:30

hej mi szarpal przy ruszaniu ale ja mialem spieprz..e sprzeglo wymienialem tarcze sprzeglowa i okazalo sie takze ze mialem poucinane jakies sruby co ja sciskaja,po tej naprawie jest ruznica w ruszaniu co do ciezkiego obracania kierownica to pomoglo umnie 420zl(wymiana calej przekladni i jak reka odja)a znowu kumpel mial zapieczone lozyska nad amorkami.co do plynu to jak koledzy pisza.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt mar 24, 2006 10:33

el Kopyto pisze:Ale jeśli się nie myle to rura od chłodnicy jest podpięta do termostatu, który jest najniżej, a termostat blokuje spłynięcie płunu z części silnikowej. Spłynie tylko z chłodnicy bo wąż zasilający chłodnice jest na jej górze.
poczęści masz rację, ale termostat całkiem nie zamyka odpływu z silnika, jak nie wierzysz to zrób próbę a sie przekonasz że spłynie Ci ok 4 litrów +/- 0,5 litra do pojemnika


:-k ...

Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » pt mar 24, 2006 22:31

1. przednia poduszka mi sie troszke unosi ale mysle ze to nie ona bo nie jest chyba tak zle z nia Ale sprzeglo mi sie dziwnie zachowuje Wysoko bierze i mysle ze to jego wina Mozna podciagnac sprzeglo? Czy lepiej wymienic? Jakie moga byc tego koszty??

2. Dzisiaj troszke cieplej to kierownica lepiej troszke chodzila

3. patrzylem ten zamek i to jest tak ze od tego co sie wklada kluczyk i wciska idzie takie ciegno do zamka Po prostu tam by trzeba wstawic silownik Jesli go wstawimy to od tego przycisku z kluczykiem musimy odlaczyc Nie chce wywalac zamka Mysle nad patentem rozgalezienia tego ciegna

4. plyn wymienie troszke pozniej Mam teraz niski poziom plynu Czym moge to uzupelnic Nie chce wydawac za duzo pieniedzy Moge dolac wody czy lepiej juz kupic plyn? Nie wiem jaki byl wczesniej zalany

5. a takie mam wycieki oleju Nie jest jakos strasznie ze bierze mi litr na 100 ale jest dosyc mokro Co wy na to?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Piotrek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pt mar 24, 2006 22:50

co do wycieków to tylko uszczeleczki do wymiany(koszt nie duży i robota w garażu), a co do termostatu to to kolanko wygląda mi na ukrywające termostat ale lepiej niech się wypowiedzą właściciele 1.3NZ


:-k ...

Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » pt mar 24, 2006 23:00

moi znajomi mowili ze lepiej nie ruszac uszczelek bo nowe to juz nie to samo co te stare Mam jeszcze wyciek na misce olejowej no ale to przy wymianie oleju bo jeszcze jakies 6tysiakow sie zrobi A co z tym uzupelnieniem plynu chlodzacego? A co z tym wyciekiem przy pasku rozrzadu?


Piotrek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 205 gości