pilnie!!czy prawidlowo sprawdzali mi lambde??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

susel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 15:05
Lokalizacja: gdynia
Kontakt:

pilnie!!czy prawidlowo sprawdzali mi lambde??

Post autor: susel » czw mar 23, 2006 23:12

witam.jak w temacie.silnik 1,8 RP,chcialem zeby sprawdzili mi sonde bo zaczol duzo pic i ogolnie brzydko palic,sprawdzali napiecie na sondzie i nic nie wskazalo,sprawdzili tez napiecie na samym przewodzie przy odlaczonej lambdzie i wlaczonym zaplonie,mialo byc zekomo 5 volt a wzkazywalo ok 0,5v,i stwierdzili ze komp prawdopodobnie padl,co wy o tym sadzicie??sprawdzali miernikem,jeden przewod do masy a drugi do przewodu od sondy.pytanie-czy dobrze sprawdzali??(sonda jednoprzewodowa)pozdro



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw mar 23, 2006 23:22

Chyba nie za bardzo. Sonda ma dawać zmienne napięcie na pracującym silniku mniej więcej od 0,1 do 0,8 V zmiana co ok 1 sekundy. O ile oczywiście mieszanka nie jest mocno za bogata . Zresztą poczytaj sobie http://www.dte.com.pl/polish/lambda.htm


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » czw mar 23, 2006 23:49

podłączyli dobrze, ale 5V ma mieć ?
mi gość z VW też mówił że ma pływać napięcie i kręcić sie między 0.1 a 0.6-0.7



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw mar 23, 2006 23:55

a skąd by sie to 5V stałe wzięło. Dla mnie bzdura.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt mar 24, 2006 00:01

No oczywiscie ze napiecie na sondzie ma plywac. A najlepsze jest to, ze prawidlowosc dzialania sondy nie sprawdzisz zwyklym miernikiem - sprawna sonda podaje informacje o zawartosci tlenu ok 10-12 razy na sek, a zwykly miernik nie pracuje z taka czestotliwoscia. Takie cos to sprawdza sie oscyloskopem - wtedy widzisz wartosc lacznie z czestotliwoscia :)
Napiecie 0,5V kojarzy mi sie z trybem awaryjnym kompa - kiedy sonda jest niesprawna silnik chodzi dalej, ale jakby symuluje napiecie sondy na poziomie srednim, czyli ok 0,5V.
Jak ci mechanicy mowili ze ma byc 5v na sondzie to lepiej jedz do innych mechanikow :)
A tak w ogole to oni ci to sprawdzali przy wlaczonym silniku czy tylko przy wlaczonym zaplonie??

[ Dodano: Czw Mar 23, 2006 23:07 ]
Aha, zeby nie bylo, zwyklym miernikiem jako tako da sie sprawdzic sonde, ale nie bedzie to dokladny pomiar, moze sie wydawac ze sonda jest sprawna, ale moze podawac informacje np nie tak czesto jak powinna. Jak na nagrzanym silniku podepniesz miernik i napiecie bedzie ewidentnie plywalo gdzies miedzy 0,1 a 0,9 V to sonda jest raczej sprawna. :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt mar 24, 2006 00:09

piotrek1313 pisze: Takie cos to sprawdza sie oscyloskopem
sa testerki z diodami. POnoć zmiana napęć co 1 sekundę to granica sprawności sondy. Jak zmienia sie rzadziej to do wymiany.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt mar 24, 2006 00:21

No, mozliwe ze i to granica sprawnosci, ale dobra sonda pokazuje tak jak napisalem ok 10-12x na sek. Nie pamietam gdzie to wyczytalem i skad sie wziela akurat ta wartosc, ale moje rozumowanie jest takie ze jak silnik ma powiezmy 650obr/min / 60sek to daje 10,8 obr na sek :).
Jezeli faktycznie granica sprawnosci to jedna sek to faktycznie da sie ja wiarygodnie sprawdzic miernikiem, ale nie zmienia to faktu ze jezli pokazuje ona 1x na sek to tak czy siak jest na wykonczeniu :satan: :)



Awatar użytkownika
robert83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lut 13, 2006 00:35
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

LAmbda

Post autor: robert83 » pt mar 24, 2006 00:21

pierwsze słysze o lambdzie i 5V. Ja tez u siebie miałem walniętą i u mnie wyszło na analizie spalin u diagnosty. Diagnosta od razu powiedział ze sonda do wymiany takrze i tobie polecam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt mar 24, 2006 00:43

analiza spalin to analiza spalin a nie sondy. Jasne że może świadczyć o awarii sondy, ale równie dobrze np o awarii kata, czy innych elementów wtrysku powodujących niewłasciwy skład mieszanki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

susel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 15:05
Lokalizacja: gdynia
Kontakt:

Post autor: susel » pt mar 24, 2006 01:08

DZIEKI ZA FAST POMOC!SPRAWDEZALI NA WLACZONYM SILNIKU,TWIERDZA ZE PRZY ODLACZONEJ SADZIE NA P PRZEWODZIE OD KOMPA MA BYC OK.5 V A NIE BYLO I CO WY NA TO?????????????????????????????POZDRO



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt mar 24, 2006 01:16

Nie 5 Voltów. Przy zwykłym mierniku średnia wartość to ok 0,5 volta i to jest ok, ale dalej nic nie wiesz o częstości zmian napięcia, więc jedź do takich co maja tester sondy.

[ Dodano: Pią Mar 24, 2006 12:17 am ]
na przewodzie od sondy nie od kompa

[ Dodano: Pią Mar 24, 2006 12:20 am ]
Nie słyszałem żeby miernikiem sprawdzać napięcia na przewodach od kompa. Pachnie mi to nieciekawie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pt mar 24, 2006 11:18

Tacy mechanicy-nieciekawi :hmm: Chyba jeszcze nie wybrneli z czasow fso jak mowia ze sprawna sonda daje 5V.
A co do tego 0,5V to bede musial kiedys sprawdzic u siebie. Mozliwe ze przy odlaczonej sondzie na przewodzie od komputera pojawia sie to symulowane napiecie. Nie wiem, generalnie - jedz do innych mechanikow, albo jak masz byle jaki miernik to sprawdzisz sobie sam :)

Aha, mam nadzieje ze oni ci to na goracym silniku sprawdzali??? Bo zimnej sondy to nijak nie sprawdzisz. Tym bardziej ze ty masz jednoprzewodowa - bez grzania, i ona potrzebuje troche wiecej czasu zeby sie nagrzac.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 245 gości