problem z uszczelka miski olejowej- ciagle kapie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

problem z uszczelka miski olejowej- ciagle kapie

Post autor: esio10 » wt mar 02, 2010 10:31

Witam panowie, mam problem z kapiącym olejem z miski olejowej - juz w zasadzie 4 razy podejmowałem probe walczenie z tym wyciekiem oleju i nadal wynik niezadawalajcy. Otoz na poczatku wyminienilem sama uszczelke ( wczesniej byla metalowo-gumowa) dali mi w sklepie z innego materialu nie wiem czy to papier czy jakies tworzywo. Ale nadal ciekło po 2 dniach , wiec sie wkurzylem i wyrzucilem uszczelke i osadzilem miske na siliconie wysokotemperaturpwy jakis amerykanski - takze pusciło, wkoncu wczoraj osadzilem to na uszczelce i siliconie i dzis patrze znowu wyciek - juz mnie nerwica z tym bierze :/ sie zastanawialem czy aby moze na 2 uszczelkach polozyc miske ?przy demontarzu miski wzialem ja przylozylem do szyby z okna domowego i patrzylem czy moze gdzies jest nierwonosc, skrzywienie - ale jakos w miare dobrze to wygladało. Dzis juz zaczalem patrzec czy aby mi nie cieknie z uszczelniacza walu- ale jakos nic tam nie widac- a olej kapie z miski w miejscu ( bedąc na kanale - patrzac na wprost przed siebie w kierunku jazdy na zakrecie prawym, ale tym dolnym , czyli jak miska ma ksztalt prostokata to w narozniku na krawedziach prawej i dolnej ) olej jak swiece sobie lampa to widze ze spod uszczelki sie wydostaje . I co tu zrobic ? Moze podjac sie demontazu paska zebatego i sie blizej uszczelniaczowi walu przyjzec ?
Ostatnio zmieniony wt mar 02, 2010 10:38 przez esio10, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt mar 02, 2010 10:38

Ja zwyciężyłem dorabiająć prostokątne podkładki pod śruby do miski, dociskały większą powierzchnią i przestało cieknąć. Od roku spokój. Miałem wcześniej różne uszczelki. Miałem wrażenie, że w miejscach śrub powierzchnia jest nieco odkształcona przez dociskające śruby więc dorzuciłem podkładki dość grube aby się nie uginały.



esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: esio10 » wt mar 02, 2010 10:39

jhosef pisze:Ja zwyciężyłem dorabiająć prostokątne podkładki pod śruby do miski, dociskały większą powierzchnią i przestało cieknąć. Od roku spokój. Miałem wcześniej różne uszczelki. Miałem wrażenie, że w miejscach śrub powierzchnia jest nieco odkształcona przez dociskające śruby więc dorzuciłem podkładki dość grube aby się nie uginały.
czyli jakby taka flansze dorobic jak jest do przykrecania pokrywy klawiatury ( zaworowej ) taka listwa ?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt mar 02, 2010 10:48

esio10, misa musi być prosta,nie może być pofalowana,przed nałożeniem jakiegokolwiek sylikonu,blok i misa muszą być odtłuszczone benzyną ekstrakcyjną...
Zwróć uwagę czy nie ma pęknięć,nawet minimalnych w misce i bloku.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: esio10 » wt mar 02, 2010 12:25

Michaś_1977 pisze:esio10, misa musi być prosta,nie może być pofalowana,przed nałożeniem jakiegokolwiek sylikonu,blok i misa muszą być odtłuszczone benzyną ekstrakcyjną...
Zwróć uwagę czy nie ma pęknięć,nawet minimalnych w misce i bloku.
bolk i misa odtluszczone byly , po spuszczeniu oleju zem czekal z 5 godzin az scieknie wszystko z scianek - wtedy zem odtluscil blok 4 razy benzyna przecierałem ekstrakcyjna , nastepnie nalozylem na uszczlke silikonu , na mise silikon po uprzednim odtluszczeniu odczekalem z godzinke az silicon stwardnieje delikatnie ( bo to jakis silicon made in USA co nalezy polozyc warstwe - odczekac godzine , przylozyc powierzchnie co mamy uszczelniac i delikatnie przykrecic , odczekac kolejna godzine -2godzin i skrecic na gotowo) , misa byla prosta nie bylo widac falowań , zobaczymy narazie po wczorajszym montazu i jezdzeniu i dzisiejszym jezdzeniu dokrecilem sruby ,a wmiejsce gdzie jest simmerring walu przytkałem czesciowo szmatą - aby wiedziec czy mi to złudzenie ciekniecia oleju nie pochodzi z uszczelniacza aby



Awatar użytkownika
piru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 18:57
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: piru » wt mar 02, 2010 12:30

to nie taniej jest kupić nową miskę i uszczelkę ? :hmm: :hmm: :hmm:


moja bestia :grin:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=318356

http://www.vwvento-fans.com/index.php?option=com_content&task=view&id=173&Itemid=1

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt mar 02, 2010 12:59

esio10 pisze:czyli jakby taka flansze dorobic jak jest do przykrecania pokrywy klawiatury ( zaworowej ) taka listwa ?
Coś ala to, docisk się lepiej rozkłada. Blacha miski nie jest zbyt gruba, Niby ma profil utrzymujący sztuwność ale on nie dochodzi do miejsc śrub. Wziałem to na chłopski rozum i dodałem element przenoszący docisk śruby szerzej niż sam łeb. Nawet przy tym zabiegu nie wymieniłem uszczelki i przestało lecieć. Co prawda przy wcześniejszej robocie sporo zainwestowałem w uszczelkę.



esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: esio10 » wt mar 02, 2010 15:36

piru pisze:to nie taniej jest kupić nową miskę i uszczelkę ? :hmm: :hmm: :hmm:
a skad bede mial pewnosc ze po wymianie na nowa miske i uszczlke bedzie sucho ?



nata_lie
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt gru 18, 2009 20:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: problem z uszczelka miski olejowej- ciagle kapie

Post autor: nata_lie » wt mar 23, 2010 19:24

Witam,

Mam golfika CL silnik 1.6 i problem z wyciekiem oleju od jakiś 2-3 miesięcy. W grudniu wyciekł mi cały olej, okazało się, że to uszczelka pod wałem korbowym, no i mi wymienili w warsztacie, razem z paskiem rozrządu (olej mi zleciał dosłownie cały w przeciągu 10 km i wyleciał prawdopodobnie bagnetem, bo wszystko z góry było w oleju). No i było dobrze, aż pewnego dnia zauważyłam, że kapie mi olej, tak jakby pod paskiem rozrządu. Byłam na warsztacie (w końcu to co robili na gwarancji), bo mi w przeciągu 2 miesięcy zleciał prawie 1 litr oleju przy przejechaniu 1000 km i powiedzieli, że to spod misji olejowej cieknie, ale też nie wiedzą.. a że chwilowo nie mam kasy i czekam na wypłatę, to jeżdżę tak. Zauważyłam, że olej cieknie w momencie, gdy już wysiadam z auta po przejechaniu się i tak kilka kropel czasem więcej. Może nie dużo, ale się uzbiera. Jak myślicie czy to właśnie cieknie od uszczelki pod miska olejowa? Normlanie mam już dość problemu, bo w przeciągu paru lat jak mam golfika nie miałam problemów z olejem, żadnych! A szkoda mi też kasy wydawać, a oni tylko mi tak powiedzą, żeby czasem nie była naprawa na gwarancji tylko żeby na nowo mnie skasować.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt mar 23, 2010 19:33

nata_lie, Nie jest możliwe aby uszczelką czy też bagnetem z powody tylkoi wyłącznie nieszczelności zleciał olej. Najprawdopodobniej tknął Cię problem zamarzającej odmy. Nie znam dokładnie silnikó 1,6 z mk3 ale to chyba ta sama konstrukcja co 1,4. Jeśli chodzi o samo uszczelnienie to jest to nieco kłopotkiwe, jak to się mówi "golfy nie gubią oleju, one znaczą terytorium"

Bez oglądniecia nie da się stwierdzić czy wali simeringiem wału czy uszczelką miski.

Oczywiście kłuć się z warsztatem ale litr na 1000 km to wyciek jest spory i powinnaś zostawiać całkiem niezłe plamy:)



nata_lie
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt gru 18, 2009 20:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: nata_lie » wt mar 23, 2010 19:42

no wlasnie odma byla wtedy sprawdzana, bo w grudniu jak zlecial mi olej to akurat byly najwieksze mrozy i bylo niby ok z odma. Ja sie na tym nie znam, powiedzieli ze uszczelniacz pod walem no to uszczelniacz.
sporo tych plam zostawiam i do mnie martwi. czasem to jest pare kropel a czasem naprawde spory zasieg.
dodam jeszcze, ze pokrywa ktora jest na pasku rozrzadu jest na dole w oleju, ale sam pasek jest czysciutki.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 234 gości